שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

ברקטה: הסירה שתחלץ את ברטונה?

סדנת העיצוב של ברטונה על הקרשים, בלי הזמנות ובלי מזומנים. בתערוכת ז'נבה ביקשה הסדנה לפנות ללב של פיאט, עם מכונית תצוגה קטנה וסקסית. סירת הצלה?

כשהזמנים קשים, והסוף הולך וקרב, אין כמו לחזור לשורשים ולנסות לשאוב השראה ממה שעשית פעם בצורה הטובה ביותר. זה ככל הנראה מה שחשבו לעצמם בברטונה, סדנת העיצוב האיטלקית הוותיקה והמוערכת, שסובלת מבצורת בשנים האחרונות.

 

כדי לנסות ולחלץ עצמה מהצרות, עשתה ברטונה את מה שהיא יודעת הכי טוב: הכינה הצעה לרודסטר (ובאיטלקית - Barchetta - ברקטה, או סירה קטנה) קטנטנה וזולה עבור פיאט. אותה יצרנית שהזמינה ממנה יצירות רבות דוגמת ה-850 ספיידר, פונטו וריטמו קבריולה וכמובן ה-X1/9 האגדתית. 


ברטונה ברקטה. קטנה, ספורטיבית, מרשימה (צילומים: רועי צוקרמן)

 

בברטונה, שביססו את הברקטה על פלטפורמת הפנדה 100HP המדליקה, מקווים שהקירבה לדגם קיים תשכנע את סופרי האפונים בפיאט להזמין ייצור סדרתי של המכונית, ממש כמו שהיה בימי ה-X1/9.

 

בברטונה בחרו בעיצוב רודסטר קלאסי - בגוון כרום מודרני כמובן - עם שני מושבים וממדים זעירים. כך עומד האורך על 358.5 ס"מ, הרוחב על 170.5 והגובה על 109 ס"מ צנועים, בין היתר תודות להעדר שמשה קדמית. בסיס הגלגלים הקצרצר, 230 ס"מ, הגיע ישירות מהפנדה. עם חישוקי "20 עטופים בצמיגי 225/30 רחבים, היתה הברקטה הקטנה אחת ממושכות העין הבולטות בתערוכה. אפילו הברקטה הקלאסית התקשתה לגנוב ממנה את ההצגה.


 

אז האם תגיע לייצור?

בחודשים האחרונים שמענו שמועות רבות אודות כוונת פיאט להציג רודסטר קטנה, שתחליף את הברקטה המנוחה (על בסיס הפונטו הישנה). האם ההצעה של ברטונה תזכה? בסדנה הקטנה בהחלט מקווים כך, ועם עיצוב הברקטה שהציגו בז'נבה - גם אנחנו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברטונה ברקטה
צילום: רועי צוקרמן
דלתות מתרוממות הפוך
צילום: רועי צוקרמן
ההשראה... הברקטה מ-1947 על בסיס פיאט 500 טופולינו
צילום: רועי צוקרמן
תורמת פלטפורמה: פנדה 100HP
צילום: רועי צוקרמן
1.4 עם 100 כ"ס
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים