שתף קטע נבחר

המוסך שלא מצא את הראש

לשגיא מוטורס מפתח תקווה נדרשו ארבעה ביקורים כדי לאתר ראש מנוע לא תקין. השופט חייב אותו להחזיר אלפי שקלים ללקוח המטורטר

אם נדמה לכם שהמוסך "מסבן" אתכם, שימו לב: מוסך שגיא מוטורס מפתח-תקווה חויב באחרונה על-ידי השופט גבריאל שטרסמן מבית המשפט לתביעות קטנות, להחזיר ללקוח ‭70%‬ מעלות התיקונים שביצע. הסיבה -  מסתבר כי אלה היו תיקוני סרק.

 

פסק הדין האמור ניתן בתביעה שהגיש דורון גולדברג נגד מוסך שגיא מוטורס מפתח-תקווה, מוסך מורשה של ‭,UMI‬ יבואנית מותגי ג׳נרל מוטורס. גולדברג הכניס לתיקון את מכוניתו, אופל וקטרה 2001, אחרי שהתגלתה בה בעיית התחממות יתר. באותו זמן הראה מד המרחק של המכונית כ-60 אלף ק"מ.


אל תאמינו לכל סיפור שמספרים במוסך (צילום אילוסטרציה: איי פי)

 

במוסך בדקו את הרכב וטענו כי כדי לתקן את הבעיה, יש להחליף שסתום במערכת החימום. עלות התיקון - 913 שקל, בתוספת 120 שקל עבור שלושה חבקים. אגב, לדברי גולדברג עולים חבקים אלה - במחסן היבואן - ‭3.50‬ שקל כל אחד. האם הבעיה נפתרה? ממש לא. הרכב המשיך להתחמם.

 

שוב הביא גולדברג את הרכב למוסך כדי שיתקנו אותו. הפעם הוחלט כי הבעיה היא מכסה של המצנן. זה הוחלף, בעלות של 121 שקל. אלא שהרכב המשיך להתחמם. שוב חזר גולדברג למוסך, ושוב נבדק הרכב. הפעם הייתה האבחנה שמשאבת המים נוזלת. העלות - ‭2,600‬ שקל. באותה הזדמנות התלונן בעל הרכב גם על קשיי התנעה בבוקר, ובמוסך הבטיחו לבדוק זאת, ולהעניק לו ‭10%‬ הנחה בגלל תיקוני סרק שבוצעו עד כה.

 

משאבת המים הוחלפה. מערכת הדלק, שהייתה לדברי המוסך הגורם להתנעת הבוקר הקשה, נוקתה בעלות של ‭38.5‬ שקל עבור ספריי לניקוי קרבורטור. האם זה פתר את הבעיה? לא. התחממות היתר חזרה בפעם הרביעית‭(!)‬. שוב למוסך, והפעם הייתה האבחנה שיש לתקן את ראש המנוע בעלות של כ-‭5,000‬ שקל. בנוסף הזהירו במוסך את בעל הרכב כי הוא חייב להחליף את שרשרת התזמון, אחרת יגרם נזק לשסתומים. גולדברגר התעקש, השרשרת לא הוחלפה, אך עלות התיקון הגיעה בסוף ל-‭5,398‬ שקל. אגב, למרות שלא הוחלף התרמוסטט, בניגוד למובטח בהצעת המחיר.

 

זה כבר היה יותר מדי, וגולדברג דרש כי ממחיר התיקון תופחת עלות תיקוני הסרק שבוצעו עד לאותו רגע, בסך ‭3,456‬ שקל. המוסך הסכים לבוא לקראתו, והעניק לו הנחה של... 100 שקל. לאחר שגם בירור אצל היבואן והיצרנית העלה כי לא היה צורך בהחלפה יזומה של שרשרת התזמון, ובדיקה נוספת במוסך המרכזי של UMI העלתה כי שרשרת התזמון במכונית תקינה, פנה גולדברג לבית המשפט.

 

המומחה שמינה השופט לבדיקת התלונה, אליעזר סילבר מאיגוד המוסכים, אישר את רוב טענות הלקוח. "המוסך צריך היה לבצע בדיקות יסודיות יותר, ואז היה מגלה כבר בפעם השנייה שיש לשפץ את ראש המנוע", כתב. "עם זאת, ברכב הורכבו חלקים חדשים במקום אלה שבהם היה קיים בלאי, ולכן אני סבור שיש לחייב את המוסך רק ב-‭1,728‬ שקל‭."‬

 

השופט שטרסמן פסק כי המוסך יחזיר לתובע ‭2,937‬ שקל, ויוסיף על-כך גם 3,500 שקל הוצאות משפט ושכר מומחה. אבל דחה את תביעת הלקוח לפצותו בגין אובדן ימי עבודה ועוגמת נפש.

 

המסקנה: לא להיכנע לתיקוני סרק שמוסכים מחייבים אתכם בהם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מה מוכרים לכם במוסך?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים