שתף קטע נבחר

מטוס אל על בלם בהמראה בגלל עשן

המטוס בטיסה LY347 לציריך נבלם על המסלול לאחר שהתמלא בעשן. אחד הנוסעים, שלומי ספרן: "אני חייב לציין שצוות המטוס פעל במהירות ופתח את דלתות החירום וקפצנו במגלשות בזה אחר זה". מבדיקת אל על עולה שמקור העשן הוא מחומר ניקוי שנשאר במנוע

דרמה בנתב"ג: מטוס אל על שהיה אמור להמריא הבוקר (יום א') לציריך נבלם על המסלול רגע לפני ההמראה לאחר שהתמלא בעשן. 128 הנוסעים וששת אנשי הצוות ירדו מהמטוס במגלשות. איש לא נפגע. כוחות כיבוי והצלה הוזעקו לטפל באירוע.

 

המטוס שהתמלא בעשן היה אמור לטוס בטיסה LY347. הוא יצא למסלול בשעה 6:45 בבוקר, ואז פרצה האש. הטייס בלם את המטוס ואז החל חילוץ הנוסעים ואנשי הצוות. מחברת אל על נמסר כי מתחקיר ראשוני עולה כי מקור העשן בטיסה הוא חומר ניקוי שנשאר במנוע לאחר טיפול תקופתי שעבר המטוס בשבוע שעבר. 

 

המטוס, שניות אחרי הפינוי (שלומי ספרן)

אחד הנוסעים, שלומי ספרן, סיפר ל-ynet: "המטוס החל לנוע ואז התמלא בעשן. זה נראה שהעשן הגיע מכיוון המנועים. המצב היה לא נעים. היו אנשים שצעקו, אבל אני חייב לציין שצוות המטוס פעל במהירות ופתח את דלתות החירום וקפצנו במגלשות בזה אחר זה. זה היה קצת מלחיץ, אבל הכל עבר בשלום. אחר כך עלינו על אוטובוסים בחזרה לטרמינל".

 

מחברת אל על נמסר בתגובה כי "מטוס מסוג בואינג 737 שעליו 123 נוסעים הפסיק המראה עקב ריח עשן שמקורו לא ידוע. מטעמי בטיחות החליט צוות המטוס לפנות את הנוסעים דרך מגלשות החירום. לנוסעים ולצוות שלום. בשעות הקרובות תמצא אל על דרך להטיס את הנוסעים ליעדם". 

 

סמנכ"ל המבצעים בחברה, ליאור יבור, מסר ל-ynet: "המטוס היה בריצת המראה, במהירות של 60 קשר (111 קמ"ש), כאשר בתא הטייס החלו להריח ריח מוזר ואדי עשן יצאו ממערכות המיזוג. הטייס עצר את הטיסה, וברגע שראה שהעשן ממשיך לזרום, החליט לפנות את הנוסעים דרך פתחי החירום. הנוסעים הורדו במגלשות והועברו לטרמינל. 

 

"מבדיקה ראשונית שלנו עולה כי המטוס עבר שטיפת מנוע בסוף השבוע וככל הנראה - במהלך הסיכה שנעשתה בו, נשאר קצת סבון במנוע וזה מה שכנראה גרם לעשן. בשלב זה המטוס קורקע עד תחקיר מקיף שיבוצע בשעות הקרובות. יש לציין כי לא מדובר בתקלה תעופתית והסכנה נגמרה בזה שהטייס דומם את המנוע".

מטוס אל על שבו אירעה התקלה (צילם ושלח באימייל האדום: שלומי ספרן)

 

פנינית דנקנר, שהיתה אף היא על מטוס אל על סיפרה: "המטוס היה ממש לקראת המראה ולפתע נעצר. ממש באותן שניות הרחנו ריח של שריפה, כמו שמריחים אחרי חריקת בלמים ואז ראינו קצת עשן. באותן שניות הקברניט הודיע ברמקול שצריך לפנות את המטוס. זה היה קטע מפחיד. אף פעם לא עברתי חוויה כזאת וכשזה על מטוס ברור שזה מפחיד". 

 

לדברי דנקנר, כאשר דלתות החירום נפתחו היו נוסעים שהתעקשו לקחת את הציוד האישי שלהם. "דלתות החירום נפתחו והוציאו את המגלשות. הקברניט אמר לכולם לצאת מהר, להשאיר את הדברים ולצאת, אבל אצלנו היו כאלה שהתעקשו לקחת את הציוד שלהם, בגלל זה התעכב קצת הפינוי. זה מזל גדול שהקברניט הצליח לעלות על כך שיש ריח של עשן במטוס רגע לפני שהוא עוזב את הקרקע, כי מי יודע מה היה קורה אז. לשמחתנו עכשיו הכל בסדר, האנשים פה מתפללים ואומרים ברכת הגומל שהאירוע הסתיים בצורה כזו".

 

בעקבות האירוע אמר מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר: "הטייס הודיע למגדל הפיקוח שהבחין בעשן ונמל התעופה נכנס לכוננות חירום. כוחות כיבוי אש ומד"א הוקפצו לכיוון המטוס, יחד עם כל המנהלים הבכירים של נתב"ג. עד שהם הגיעו למטוס, הנוסעים כבר הספיקו לצאת דרך פתחי המילוט".

 

אופיר הוסיף כי בנמל התעופה נערכו תרגולים למקרים מעין זה. "אנחנו עורכים אימונים בהם אנו מדמים מצבים שכאלה אחת לכמה זמן, גם שריפה לפני המראה וגם על אש שיכולה להתפשט במטוס אחרי נחיתה. הצוותים פעלו היום כפי שתורגלו. במקביל, הנושא נחקר על ידי החוקר הראשי של משרד התחבורה. השורה התחתונה היא שפעולות הפינוי בוצעו בזריזות והכל נגמר בשלום".

  

המידע הראשוני הגיע באימייל האדום

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צוותי הצלה ליד המטוס
צוותי הצלה ליד המטוס
צילום: שלומי ספרן
מומלצים