מבחן משווה: קטנועי 125 הטובים בארץ
למבחן הזה בטח חיכיתם, מאז שינוי תקנות הרישוי. אספנו את עשרת קטנועי ה-125 החדשים והמעניינים ביותר בשוק, למבחן השוואתי מפרך. גם הפעם, המסקנות ברורות לגמרי
נדמה שלא עבר שבוע בחודשים האחרונים, בו לא כתבנו משהו על ההיבטים השונים של הרפורמה בתקנות הרישוי. ככה זה כשצריכים להמתין שנים ארוכות כדי להתיישר עם אירופה. בכל מקרה, מדרגת רישוי הנמוכה ביותר הפכה ל-125 סמ"ק, במקום ה-50 המיושנת. והמשמעות לשוק הרכב הדו-גלגלי היא לא פחות מאדירה. יבואני היצרנים השונים התארגנו בהתאם, ומבול עצום של דגמים חדשים נחת על כבישי הארץ. היום, כשלושה חודשים לאחר כניסת השינויים לתוקף, נראית כבר התעוררות ממשית.
- איזה קטנוע 250 סמ"ק הוא הטוב בישראל?
גם אנחנו מגיבים בהתאם. קטנועי 125 סמ"ק הפכו לכרטיס כניסה ומדרגה ראשונה בדרך לתחום הדו-גלגלי? או קיי. מה שצריך אם כך לעשות הוא להשוות בינם, ולהביא לכם את התוצאות, כדי שגם תדעו מי-נגד-מי, וגם תבינו מי הכי טוב והכי שווה. אם לדייק, לא כל קטנועי ה-125 נמצאים כאן. זה היה הופך את העסק לא רק למסורבל לביצוע, אלא גם בעייתי לניתוח. ולכן החלטנו לחלק זאת לשניים. את הקטגוריה הסופר-יקרה השארנו למבחן מאוחר יותר, והפעם אנחנו מתעסקים בקטגוריה הכי חשובה - 125 סמ"ק, ארבע פעימות, עד 20,000 שקל. כן, אנחנו יודעים שרובכם מחפשים בדיוק את זה.
מה אמרו היבואנים? כמעט כולם הסכימו שזה מבחן סופר-חשוב, והעניקו לנו שיתוף פעולה מלא. ג'ט סטאר, יבואני Keeway הסיני, שלחו את ה-ARN "טורינג". עופר-אבניר, יבואני קימקו ופיאג'ו, שלחו לא פחות מחמישה דגמים של קימקו - סופר-ג'וקי, מובי, פיפל, ניו-דינק וגרנד-דינק, וכלי בודד של פיאג'ו: וספה LX125. מטרו, יבואני סאן-יאנג, שלחו את ה-VS, ה-HD125 וג'וירייד 125. סך הכל - עשרה.
תכל'ס, בעיקר רכבנו, והמון. מרחובות צפופים ותנועה איטית בעיר, ועד כבישי הפריפריה. מדדנו למשל זינוק מהמקום (חשוב בקטנוע עירוני), ל-70 מטר. מכיוון שאפשר לרכב איתם גם מחוץ לעיר, מדדנו מהירות מרבית כאלמנט בטיחותי עם מכשור מתקדם. ישבנו ודיברנו וניתחנו ו... קדימה, למבחן.
