שתף קטע נבחר

הוכתר "אלוף ישראל" בחיפוש באינטרנט

מ-800 משתתפים עלו לבסוף ארבעה מחפשים מצטיינים - ואחד מהם הוכתר כאלוף החיפוש באינטרנט. הסוד: עבודת חיפוש מאומצת ויסודית ולא רק גוגל

החיפושים הסתיימו ויש לנו אלוף ישראלי חדש - לא בענף ספורטיבי, אלא אם כן מחשיבים הקלדה מהירה כספורט - האלוף הוכרז בתום אליפות החיפוש באינטרנט לשנת 2007, שנערכה במכללת אפקה להנדסה בת"א.  

 

800 משתתפים החלו את הדרך אל התואר, כאשר לבסוף עלו לגמר רק ארבעה מהם, שנאלצו להתמודד עם שאלות קשות במיוחד, ללא כל עזרה החורגת מיכולות מנועי החיפוש החופשיים ברשת. 

 

"במילה חינם הכוונה היא שאין אפשרות בתחרות להשתמש במאגרי מידע בתשלום", מסביר צביקה שורצמן, ממציא התחרות. לדבריו, מטרת התחרות היא להוכיח שאפשר למצוא הכל ברשת ללא כל תשלום מלבד עלות חיבור האינטרנט.

 

כיצד חוברו השאלות שהוצגו למתחרים? על פי שוורצמן, צוות של עשרה כותבים הם שחיברו את ה"קושיות לפסח". "החלטנו לא להיות שבלונים וקבענו שהמפלצת הקרויה "גוגל" לא תהיה מנוע החיפוש היחיד שהמתחרים יוכלו

 להיעזר בו, כך למשל בשלבים מוקדמים של התחרות הראינו קליפ של שלושת הטנורים מבצעים שיר הזוי. השאלה היתה היכן ומתי בדיוק הם שרו אותו.

 

רק עבודה קשה

"שאלה נוספת שהקשתה על המתמודדים היתה לאתר טור שכתב עיתונאי ב-1996. הם התקשו לאתר את שם הכותב, שהיה 'קבור' בארכיון של פורטל חדשות, שמנוע החיפוש שלו לא היה מושלם".

 

"את הפרס יש לתת לכותבי השאלות", נאנח האלוף החדש, רועי בר-און. הזוכה, בן 23 מתל-אביב, הוא סטודנט למקרא ושפות שמיות. "אני משתמש בכלי חיפוש מורכבים. כאשר אני מתחיל לחפש, אני לא בודק מילים סטנדרטיות אלא מנסה 'לצאת מהקופסה'. למשל, אם יש שאלה על שיעור אוכלוסייה של עיר מסוימת, אשתמש במשפט 'אוכלוסיית העיר תל אביב היא'. הזנת המילה 'היא' עושה מהפכה שלמה בחיפוש".

 

"כדי לנצח השתמשתי באתרים יעודיים כדי למצוא את צירופי המילים הנכונים ביותר לתוצאה. לדוגמה, אם השאלה עוסקת במנועי רכב בהם אין לי מושג, לא הסתפקתי בחיפוש רגיל אלא נעזרתי באתרים של מנועי רכב שסייעו לי למצוא את הביטוי המדויק ביותר".

 

"צריך אינטואיציה וידע כללי", מסביר משתתף אחר, ניר חרמוני, בן 35, מקרית אונו, אנימטור עצמאי במקצועו. "חייבים, לחשוב על כיוונים לא סטנדרטיים". 

 

"כאן משחק הניסיון, חד וחלק", מוסיף שורצמן. "מי שעובד בצורה שבלונית לא מצליח להתקדם, גם בגלל מורכבות צורת הניקוד של התשובות, וגם בגלל הסבלנות הנדרשת. בדיוק כמו שאמר לנו האלוף של התחרות הראשונה – השקעת שש שעות בחיפוש ולא מצאת? אל תתייאש, תשקיע שש וחצי".

 

"השאלה שהכותבים חשבו שתהיה הקלה ביותר לא נענתה" מגלה שוורצמן. השאלה היא מה היה הסלוגן של ש"ס בבחירות האחרונות. כמו כן, מארגני התחרות הופתעו משיעור ההשתפות הנמוך של נשים בתחרות - 16% בלבד.

 

כדי לדעת אם יש לכם סיכוי בתחרות של השנה הבאה, תוכלו להתנסות בשאלות שהופיעו בגמר, הניתנות להורדה כאן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיצוב: דוד רשתי
הרבה עבודה קשה
עיצוב: דוד רשתי
מומלצים