שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סגווי: למאותגרי הליכה
    דקה וחצי אחרי שעולים עליו, פשוט לא רוצים לרדת, וזה לא רק בגלל כמויות תשומת הלב שהוא מושך מהעוברים והשבים, הסגווי פשוט מקנה תחושה של ריחוף מענג. תמי לויאב יצאה לסיבוב וחזרה בעננים
    שונאים ללכת ברגל? הטיול האחרון שיצאתם אליו היה בכיתה ה' עם הצופים? מסע אופניים בפארק עושה לכם פריחה? קודם כל, אתם בחברה טובה. בדיוק עבור "מאותגרי הליכה" כמוכם (וכמוני) נברא הסגווי, ובתל אביב, בירושלים ואפילו באילת יוצאים בימים אלו סיורים מודרכים על הכלי, המאפשרים לכל אחד לבדוק איך זה מרגיש.

     

    מה זה הדבר הזה?

    הסגווי הוא כלי תחבורה קטן שמזכיר קורקינט. אולם בנוסף לשני גלגלים, משטח עמידה קטן ומוט כידון, יש לו גם מנוע חשמלי ומערכת ג'ירוסקופית המקנה לו יציבות. הסגווי הוצג לעולם בשנת 2001 כאמצעי תחבורה עירוני, יעיל וחסכוני באנרגיה. תחילה הוגדר כפלא טכנולוגי, וכמה אנשי חזון אף החשיבו אותו ל"המצאה החשובה ביותר מאז הגלגל". מפתחיו חשבו שהכלי יציף את מרכזי הערים. בינתיים טפחה המציאות על פניהם, בין היתר בשל מחירו האסטרונומי (כ-30 אלף שקל), והסגווי הפך צעצוע לעשירים בלבד.

     

    באמצע השופינג (צילום: שירן וולק, יהונתן צור)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    הסגווי הוא כלי עירוני בכל רמ"ח איבריו. מהירותו המקסימלית כפי שקבע משרד התחבורה היא 13 קמ"ש. גם הסיור שעליו מתקיים במרחב עירוני - מה שמאפשר לשלב אותו עם פעילויות אחרות במסגרת טיול בעיר, או אפילו סתם באמצע יום שופינג.

     

    שיחת העיר

    אנחנו הצטרפנו לאחד הסיורים הנערכים בתל-אביב. אחרי הסבר קצר על תפעול

     המכשיר, יצאנו לדרך ממתחם הנמל לכיוון יפו לסיור שאורכו שעתיים. צריך להגיד כבר עכשיו: מי שמחפש להכיר לעומק את ההיסטוריה העשירה הפרוסה על קו הים בין תל-אביב ליפו, שיתאמץ וילך ברגל.

     

    יואב המדריך אמנם עוצר בנקודות ציון מוכרות, כגון המנוף הראשון והמשוחזר של נמל תל-אביב, חוף מציצים, כיכר אתרים והמרינה. אבל מעבר לכמה אנקדוטות, סביר להניח שלא תלמדו שום דבר חדש על העיר. המטרה היחידה של מארגני הסיורים בתל-אביב, היא לתת לכם חוויה חדשה במקום מוכר. וזה בהחלט מצליח.

     

    טוב, אז עלינו על הסגווי, הטייה פשוטה של מרכז הכובד קדימה או אחורה, והכלי כבר עושה את שאר העבודה. בדיוק דקה וחצי אחרי (שזה גם משך הזמן שלוקח להשתלט על רזי ההיגוי בו) פשוט לא רוצים לרדת ממנו, וזה לא רק בגלל כמויות תשומת הלב שהוא מושך מהעוברים והשבים. הכלי פשוט מקנה תחושה של ריחוף מענג. תוסיפו לזה שמש מנומסת ושאריות רוח קרירה מהחורף ומצאתם דרך מצוינת לפתוח את האביב.

     

    כמה זה עולה?

     

    ולמרות זאת, לא מדובר בתענוג זול. האפשרות ליהנות מהגימיק היוקרתי ולסייר עמו ברחבי העיר ולו לשעה קלה, תאלץ אתכם להיפרד מסכום לא מבוטל.

     

    תל-אביב

    • סיור בן שעה בפארק הירקון - 120 שקל לאדם
    • סיור בן שעה וחצי חוצה פארק הירקון - 160 שקל לאדם
    • סיור בן שעתיים על הטיילת עד יפו - 210 שקל לאדם

     

    (מגיל 16 ומעלה ובתיאום מראש 03-5447373)

     

    ירושלים

    • סיור בן שעתיים מיער שלום לארמון הנציב (עצירה בנקודות תצפית מלוות בהסברים) - 150 שקל לאדם.

     

    (מגיל 18 ומעלה, יוצא בימים א'-ה' בשעות 10:30 ו-13:30, יום ו' בשעה 09:30, בתיאום מראש 6033*).

     

    אילת
    • סיור אקסטרים על סגווי שטח (שעה וחצי) מהטיילת לאזור הצפרות והלגונה המזרחית - 200 שקל לאדם.
    • סיור אקסטרים על סגווי שטח (שעה) מהטיילת עד ללגונה - 150 שקל לאדם.
    • סיור על סגווי עירוני (שעה) על הטיילת - 100 שקל לאדם.

     

    (מגיל 16, בתיאום מראש 052-3199996)

     

    והתשובה: רכינוע

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "סגווי: למאותגרי הליכה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: שירן וולק, יהונתן צור
    רוכבים בתל אביב
    צילום: שירן וולק, יהונתן צור
    צילום: איי פי
    סגווי. גם בפריז
    צילום: איי פי
    צילום: רויטרס
    גם באמריקה
    צילום: רויטרס
    וגם לופליאנסקי
    צילום: אבישג אלבז
    מומלצים