מי אמר שחסר לכם שמן-מים?
מתדלק בתחנת פז-סביון שיכנע נהגת למלא שמן ונוזלים בסכום של 350 שקל. התוצאה: עודף שמן במנוע שהצריך טיפול במוסך. הנהלת פז התנצלה ושלחה לנהגת ספר בישול
המתדלק בתחנה מתעקש שבאוטו שלכם חסר שמן? אל תהיו בטוחים שהוא צודק. קחו לדוגמה את סיפורה של מרים מצפון הארץ, שעצרה למלא דלק בתחנת פז בצומת סביון. כפי שהתפרסם ב"ידיעות אחרונות", עובד התחנה האדיב הציע לבדוק עבורה מים ושמן, והיא הסכימה. אחרי הכל, דרך ארוכה הייתה לפניה עד לצפון.
"לאחר הבדיקה טען המתדלק כי חסרים לי ארבעה סוגי נוזלים ברכב, כולל שמן מנוע. הופתעתי מאד, מכיוון שמעולם לא נתקלתי בבעיה של דליפת שמן, ורק חודשיים קודם לכן עברה המכונית בדיקה תקופתית," מספרת מרים. "מכיוון שחששתי לגורל המנוע, הסכמתי להצעתו ורכשתי ב-350 שקל מכל ארבעה ליטר שמן, נוזל בלמים ושני נוזלים נוספים עליהם המליץ, שאיני יודעת כלל למה הם מיועדים".

אל תתפתו לכל מה שהמתדלק מנסה למכור לכם
מאחר שמרים לא נרגעה מהאבחנה של המתדלק, נכנסה לאחר כמה ימים למוסך כדי לברר את מקור הבעיה. להפתעתה טען המוסכניק שיש עודף שמן במנוע, דבר המהווה סכנה. שלושה מכונאים נוספים אישרו את דבריו, וכך נאלצה מרים לרוקן בדיוק שני ליטר שמן, כדי להגיע למפלס שמן רצוי. גם שאר הנוזלים בהם השקה המתדלק את מכוניתה, היו לדעת המומחים במוסך מיותרים לחלוטין.
מרים לא התעצלה ופנתה בתלונה לפז וגם אלינו. "האם כך מנחים את העובדים? האם המתדלקים מוכרים מוצרים שאינם נחוצים ואף מזיקים? האם ייתכן שהם עושים זאת מכיוון שהם מתוגמלים לפי מכירות"?
בהנהלת פז מיהרו להתנצל. "שיחת בירור נערכה עם העובד, והובהר לו כי החברה רואה בחומרה רבה מכירת שמנים שלא לצורך. מדובר בעובד ותיק ומנוסה, שזו פעם ראשונה בה מתקבלת עליו תלונה, אך הודגש בפניו כי בעתיד לא יתקבלו מקרים דומים בהבנה. בעקבות התלונה בוצע לעובדי התחנה ריענון הליך מכירת שמנים נבונה, תוך התאמת המוצרים לצרכי הלקוח". מהנהלת פז נמסר כי מנהל התחנה פיצה את הלקוחה בעלות של גלון שמן מנוע - 220 שקל.
לעומת זאת, הלקוחה דיווחה כי שבועיים לאחר קבלת מכתב ההתנצלות "שנשלח לעיתון ולא אלי," פוצתה בספר מתכוני מרק ועץ ריחני לרכב, וכי היא עדיין מחכה להחזר כספי מהתחנה.