ביזיון ברכבת: הנוסעים נדחסו על-ידי הסדרנים
הרכבת מנהריה לתל-אביב הגיעה אתמול לחיפה עמוסה עד אפס מקום. במשך כשעה הדפו הסדרנים נוסעים שניסו לעלות בשעה שהנוסעים שרצו לרדת נותרו לכודים בפנים
נוסעי הרכבת מנהריה לתל-אביב לא ישכחו את הסיוט שעבר עליהם אתמול בתחנה בחיפה. בתחילה הייתה זו נסיעה שגרתית לחלוטין, אולם בניגוד למקובל באמצע השבוע, הפעם התמלאה הרכבת במהירות, ובתשע בבוקר כשהגיעה לתחנה בחיפה, היא כבר הייתה מלאה עד אפס מקום.
הרכבת עצרה כדי להוריד נוסעים, אולם עשרות הנוסעים שהמתינו על הרציף ניסו להידחק לתוכה. במקום התפתחה מהומה גדולה כשסדרנים ומאבטחים מונעים בכוח מהנוסעים לעלות לרכבת ומורידים בדחיפות את אלה שנדחקו פנימה. מנגד הנוסעים שביקשו לרדת לא הצליחו למצוא דרך החוצה.

צפיפות ברכבת (צילום ארכיון: זהר)
המהומה נמשכה קרוב לשעה, וכשהרכבת כבר עשתה דרכה לתל-אביב היא עשתה זאת בצפיפות בלתי נסבלת. "מה שקרה אתמול ברכבת זו בושה", אמר אחד הנוסעים. "נכון, מדי פעם יש איחורים - וגם זה לא צריך לקרות - אבל מה שקרה אתמול זה פשוט ביזיון".
אבל גם כשהרכבת הגיעה סוף-סוף לתל-אביב לא הסתיימה הבושה. כמה מהנוסעים ניגשו למשרדי הרכבת וביקשו למחות על היחס כלפיהם ולקבל הסברים, אבל לא זכו להסברים מניחים את הדעת. מי שהתעקש והתלונן קיבל כרטיס פיצוי, אבל רוב הנוסעים לא זכו לכך.
"לא ניסע יותר ברכבת ישראל עד שהם יבינו איזו בושה זו לנסוע ככה", אמרה אחת הנוסעות. "מילא שיש איחור, אבל למה צריך לשבת כמו סרדינים"?
ברכבת ישראל לא ידעו להסביר מדוע לא נערכו מבעוד מועד ללחץ הנוסעים שלאחר החג ולא הוסיפו רכבת נוספת בקו לתל-אביב. "הרכבת התעכבה בחיפה עקב עומס נוסעים", נמסר בתגובה. "הרכבת יצאה באיחור מהתחנה כשהפקחים ניסו למנוע מהנוסעים לעלות לרכבת בדרכה דרומה".
איחור שבשגרה
מנתונים שנאספו על ידי רכבת ישראל עולה כי רמת הדיוק של רכבות הנוסעים בין פברואר לאמצע אפריל עמדה על 86%-100%. לדב רי מנכ"ל הרכבת, עופר לינצ'בסקי, רמת הדיוק הזו עומדת באמות מידה בינלאומיות ודומה לזו האירופית. לצורך איסוף הנתונים הוגדרה רכבת מאחרת כרכבת שאיחרה ביותר מחמש דקות. על פי הנתונים שנאספו בפברואר ובמרץ, 4.43% מהרכבות איחרו ב-10-6 דקות, 3.9% מהרכבות איחרו ב-20-11 דקות, ו-1.3% מהרכבות איחרו ב-30-21 דקות. 0.5% מהרכבות איחרו ביותר מחצי שעה.