מיחשוב בארץ: Lenovo מובילה בניידים, HP בשולחניים
IDC: גידול של 21% במכירת מחשבים ניידים ברבעון הראשון של 2007, ירידה קלה במכירות המחשבים השולחניים
ברבעון הראשון של 2007 נרשם בישראל גידול של 21% במכירות של מחשבים ניידים לעומת הרבעון המקביל אשתקד, על פי נתוני חברת המחקר IDC. בסך הכל הסתכמו מכירות המחשבים הניידים ברבעון הראשון של 2007 ב-47,775 יחידות.
במכירות המחשבים השולחניים ברבעון הראשון ב-2007 נרשמה ירידה קלה של 0.6% והם הסתכמו ב-131,556 יחידות.
האנליסטית חני שטרן מ-IDC מציינת כי מכירות המחשבים ברבעון הראשון בכל שנה נמוכות משאר
חברה | מספר יחידות |
1. HP | 22,320 |
2. Dell | 14,040 |
3. Lenovo | 11,460 |
סה"כ | 131,554 |
הרבעונים. בסך הכל נמכרו בישראל ברבעון הראשון 179,329 מחשבים, גידול של 4.4% לעומת הרבעון הראשון אשתקד.
HP מובילה בשולחניים, Lenovo בניידים
חברת HP מכרה 22,320 מחשבים שולחניים שמהווים 16.9% מפלח שוק זה, Dell מכרה 14,040 יחידות, המקיפות 10.6% מהשוק ואילו Lenovo מכרה 11,460 שמהווים 8.7%.
בשוק המחשבים הניידים Lenovo מכרה 16,028 יחידות - נתח שוק של 33.5%. HP מכרה 10,865 יחידות, המקיפות 22.7% ואילו Dell מכרה 4750 יחידות - 9.9% מהשוק. נתונים אלה מתייחסים הן לשוק הארגוני והן לשוק הביתי.
כיום HP משווקת מחשבים שולחניים בצורה סדירה רק
חברה | יחידות |
1. Lenovo | 16,028 |
2. HP | 10,865 |
3. Dell | 4,750 |
סה"כ | 47,775 |
לשוק הארגוני, אך לאחרונה הכריזה החברה על הרחבת הפעילות השיווקית של המחשבים השולחניים שלה גם לשוק המשתמשים הביתיים.
במהלך שנת 2006 כולה נמכרו בישראל סך הכל 659 אלף מחשבים שולחניים וניידים. מתוך כלל המכירות 76.4% היו של מחשבים שולחניים ורק 23.6% של מחשבים ניידים.