שתף קטע נבחר

שביתת פתע ברכבת: אלפי נוסעים נתקעו

לנוסעי רכבת ישראל המתינה הבוקר "הפתעה" בתחנה: עיצומי פתע של ועד העובדים. התוצאה: רבבות נאלצו למצוא דרכי תחבורה אחרות. הנהלת הרכבת התנצלה והסבירה: "הוועד מתנהל בדרכים תוקפניות. תנועת הרכבות תחודש תוך זמן קצר והנוסעים יפוצו". הנוסעים זועמים: "אין משמעות לבקשת הסליחה. הם מתייחסים אלינו כאל לקוח שבוי"

בלי הודעה מוקדמת מצאו עצמם הבוקר רבבות מנוסעי הרכבת ללא אפשרות להגיע למחוז חפצם. ועד עובדי הרכבת פתח הבוקר (יום ב') בעיצומים מפתיעים והשבית את מערכת האיתות המרכזית. נוסעים רבים בתחנות הרכבת בכל רחבי הארץ דיווחו ל-ynet כי קיבלו הודעה על הפסקת תנועת הרכבות למשך זמן בלתי ידוע. נוסעים אחרים דיווחו כי הורדו מרכבות והלכו על הפסים, לאחר שהרכבת שבה על עקבותיה.

 

הנהלת הרכבת הודיעה, בחלוף יותר משעה של שיבושים, כי התקלה תוקנה והרכבות שבות אט-אט לפעול. בכוונת ההנהלה להעניק פיצוי לכל הנוסעים שנזקקו הבוקר לשירותי הרכבת.

 

בעוד הנוסעים ההמומים נאלצו למצוא דרכי תחבורה אחרות, טענה הנהלת רכבת כי הוועד פתח בעיצומים על רקע רצונה לבצע שינויים מבניים בכוח האדם, ולהציע תוכניות פרישה מוקדמות. על פי ההנהלה, הוועד מתנהל בדרכים תוקפניות והרכבת מצרה על כך שהדבר נעשה על גבם של הנוסעים. "פעולה זו רק תהפוך את ההנהלה לנחושה יותר לבצע שינויים, זאת מאחר והיא מחוייבת לבצע רפורמות בחברה".

 

רקפת אלמוג, אחת הנוסעות, סיפרה: "נסעתי ברכבת מראש העין לכיוון תל אביב, כשהגענו לתחנה בסגולה אמרו בהתחלה שהרכבת תתעכב מספר דקות. אחרי 10 דקות אמרו שיש תקלה ארצית במערכת האיתות של הרכבות, והרכבת לא תצא עד להודעה חדשה. אז כולם יצאו מהקרונות כדי לנסות למצוא טרמפים".

גם הנוסעים כבר יורדים מהפסים (אלון עשת)

לדבריה, "היתה התרעמות גדולה בקרב הנוסעים, אבל אין כל כך למי להפנות אותה, כי מנהל התחנה לא אשם. אני במקרה מצאתי טרמפ, אך הרבה אנשים נמצאים עדיין בתחנת הרכבת ללא פתרונות תחבורה. אם הסיבה להפסקת התנועה היא שביתה, זה בהחלט יגרום לי לשקול פעם הבאה אם לנסוע ברכבת, כי מבחינת זמן זה לא מקצר לי בהרבה את זמן הנסיעה באוטובוס".

 

"שלחו אותנו לכביש"

רוני סגרה, שהיה הבוקר בדרכו מרחובות לתל אביב, סיפר: "העלו אנשים על הרכבות ופתאום הודיעו לכולנו שיש תקלה במערך האיתות. מי שהודיע את זה אמר גם בטעות שיש שביתה". סגרה מספר שכל הנוסעים הורדו מהרכבת ולא הציעו להם כל פתרון אחר: "פשוט שלחו אותנו לכביש לחפש פתרון".

צועדים ברגל לתחנת "ההגנה" בתל אביב (צילום: אלון עשת)

 

סגרה אומר כי אין לו כל הבנה לשביתה. "כל פעם שיש פגיעה הם מבקשים סליחה, אבל כשכל הזמן יש פגיעות, אז אין משמעות לסליחה, וכשזה קורה בכוונה זה עוד יותר מרגיז", הוא אומר ומציין בכעס כי עלות האיחור לעבודה עבורו הינה כ-200 ש"ח: "הם מתייחסים אלינו כאל לקוח שבוי".

 

עומרי האוזר, שהיה בדרכו לבאר שבע סיפר: "אני נתקעתי בין תחנת תל אביב השלום לתל אביב ההגנה. אנשים ירדו מהרכבת והלכו על הפסים. אני לא יודע אם זה שביתה או שמערכת האיתות קרסה כפי שהם אומרים, אני רק יודע שהרכבת עומדת ואנשים מפסידים ימי עבודה ואפילו טיסות לנתב"ג.

 

האוזר מספר כי בתוך הקרון "היו עצבים וצעקות". לדבריו, "אנחנו צריכים ללכת על הפסים משהו כמו קילומטר כדי להגיע לאזור שבו יש תחבורה ציבורית. יש פה אנשי עסקים שמפסידים הרבה מאוד כסף, אנשים בדרך לשדה התעופה. הם לא יכולים לעצור את המדינה, ועוד בלי להודיע על כך מראש. מעבר לכך, מדובר בסכנת נפשות  - אנשים הולכים לתחנת רכבת על המסילות".

פורסם לראשונה 30.04.07, 09:09

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יורדים מהרכבת, הולכים על הפסים
יורדים מהרכבת, הולכים על הפסים
הרכבת עצרה
הרכבת עצרה
צילום: ירון ברנר
מומלצים