שתף קטע נבחר

ביקורת משחק: Command & Conquer 3

עוד פרק בסדרת משחקי האסטרטגיה המצליחה Command and Conquer נפתח בפנינו, עם המשחקיות הישנה והאהובה, שעטופה במנוע גרפי חדש ונוצץ. מי יצא עם ידו על העליונה? GDI, אחוות ה-NOD או הגזע החייזרי החדש?

Command & Conquer היא סדרת האסטרטגיה המצליחה והאהובה ביותר בישראל. יותר מ-WarCraft ומ-StraCraft של Blizzard, יותר מ- Total War, אפילו יותר מ- Age of Empires. אני לא ממש יודע למה. אני רק יודע שכאשר Command & Conquer 3, המשחק החדש בסדרה, הגיע לארץ, לפחות חמישה חברים שלי, אנשים בוגרים ושקולים (יחסית) ביום-יום, נעלמו כאילו בלעה אותם האדמה. הם נמצאו רק אחרי מספר ימים, טרוטי-עיניים, מצחקקים וממלמלים לעצמם: "חייב להשיג עוד טביריום..."

 

עוד ב-Vgames: ההיסטוריה של סדרת C&C - מההתחלה ועד ימינו

 

Command & Conquer 3: Tiberium Wars הוא בדיוק מה שמעריצי הסדרה הרבים חיכו לו כל השנים: משחק אסטרטגיה מהיר כשד, צבעוני, מאוזן, ובעיקר - מלהיב וכייפי. לא תמצאו פה את כובד-הראש של Company of Heroes, או את הלחימה האיטית של Medieval 2: Total War, אלא משחק C&C קלאסי, עם המשחקיות הישנה, הטובה והאהובה, שעברה שדרוג גרפי מתבקש ומרשים.

 

ברוך שובך, המפקד

"Welcome Back, Commander" מברכת אותנו Eva, הקול המנחה בקמפיין הראשון - קמפיין ה- GDI. כדור הארץ העתידני עדיין מותקף על ידי הטיבריום, יסוד כימי בלתי מוכר אשר הופך כל חומר שהוא נוגע בו לעוד טיבריום. השנה היא 2100 לערך, והעולם מחולק לשלושה סוגי אזורים: האדומים - אזורים בלתי ניתנים לישוב כי נהרסו טוטאלית

מטיבריום; הצהובים - בהם שורר תוהו ובוהו, והם אזורי השליטה של צבא הגרילה המכונה NOD; והירוקים - בהם מיושב רוב המין האנושי. אזורים אלו לא נפגעו מהיסוד החייזרי, והם נמצאים בשליטה מוחלטת של ה- GDI, "לטובת האנושות".

 

המשימות הראשונות פשוטות ונועדו לאפשר לנו ללמוד לשלוט בצבא ובאופציות החדשות במשחק, אך מיד לאחריהן מנחיתים עלינו את המכה הראשונה. זהירות, ספויילר לפניך! אם אינכם רוצים לדעת, דלגו על שתי הפסקאות הקרובות...

 

כל הצוות הניהולי והפיקודי של ה- GDI אשר שהה באסיפה על ספינת החלל "פילדלפיה", מת, בעוד Kane, המנהיג הכריזמטי של אחוות ה- NOD אשר נחשב למת בסוף המשחק הקודם - חי!

 

קיין חוזר לא רק עם כריזמה מחודשת אלא גם עם תוכנית מאוד מתוחכמת, שתתגלה בפנינו בעוד אנו מתקדמים דרך משימות הקמפיינים של שני הצדדים. עכשיו מתחיל המשחק האמיתי: חיילים ושריון דורסים את הקווים בין האזורים הצהובים לירוקים ומתחילים לכבוש עיר אחרי עיר. בידנו נמצאת ההחלטה - האם לשחק לצד ה- GDI ולהציל את העולם, או להרוס אותו תחת גלגלי מכונת המלחמה של ה- NOD?

 

עולם המדיה שמלווה את המשחק, מתקדם לתמונה באבחנה גבוהה (HD) , ו-C&C 3 חוזר להציג את הסרטונים המצולמים בהשתתפות שחקנים אמיתיים שהפכו לסימן ההיכר של הסדרה, והפעם באיכות קול ותמונה מדהימים.

 

חברת EA אספה סגל שחקנים רציני ומוכר לחובבי מד"ב (Battlestar Galactica, "אבודים", מלחמת הכוכבים, סדרת הטלוויזיה "האוס"), שעושה את העבודה, גם אם מפעם לפעם הבימוי מפקשש. מייקל איירונסייד הוותיק מגלם במיומנות את תפקיד הגנרל-העליון-המסביר-פנים, שמתווכח עם פוליטיקאים, אבל ממש נהנה לשלוח אותך לקרבות מסוכנים במקומו.

 

גזע חדש

למען האמת, הרוב נשאר אותו הדבר: אספו כסף, בנו בסיס, בנו הגנות, בנו צבא, בנו נשק-על - ושלחו את האויב שלכם ל-מחנות האימונים שממנו הוא יצא - בדיוק אותה נוסחה שעובדת כבר שנים רבות.

 

אין כאן המון תחכום, אבל המשחק מאוזן וה-AI קטלני דיו על מנת להבטיח עניין לאורך זמן. גם התוספת של גזע החייזרים החדש, ה-Scrin, עוזרת לגיוון, אם כי בסופו של יום הם לא מאוד שונים משני הצדדים המוכרים.

 

לדאבוני, גיליתי שאי אפשר לבנות יותר ממבנה נשק-על אחד, כך שהאופציה לבנות מיליוני ממגורות טילים גרעיניים ולשרוד רק בשביל למחוק את היריב במטר קטלני אחד - לא קיימת יותר. מצד שני, אהבתי את החופש בשימוש ב-שדרוגים. לכל צבא

יש ארסנל מגניב לחלוטין של כוחות, פצצות ויכולות כמו הפצצה אווירית או ראשי-נפץ מלאי טיבריום, שאפשר לשחרר על האויב בלחיצת כפתור - בתנאי שחשבון הבנק שלנו מרופד דיו.

 

33 מיליון דולר בלי לשים לב

בניגוד למשחקים הקודמים בסדרה, בהם נדרשנו להשתמש בנקודות קידום כדי לקבל את הכוחות המיוחדים, עכשיו אנחנו פשוט מקבלים את כולם, ויכולים להפעיל אותם כמה שבא לנו - כל עוד יש לנו תקציב לזה. במילים אחרות, העולם שייך לעשירים - ולמהירים: מי שיאסוף את המשאבים הכי מהר, כנראה ינצח.

 

פרט מציק נוסף הוא השימוש במכולות לשמירת כסף. ה- NOD וה- GDI חייבים לבנות קונטיינרים מיוחדים שיאפשרו לנו לשמור יותר כסף בבנק, בעוד צבא ה-Scrin, עקב היותו בנוי בצורה כלשהי מטיבריום, יכול לאגור כמה שבא לו. יכולת זו באה לידי ביטוי במפות עשירות במשאבים, ולא אחת גיליתי פתאום באמצע המשחק, בהנאה מרובה, שאגרתי 33 מיליון דולרים בלי לשים לב!

 

עוד ב-Vgames: יש שאלות? ה-FAQ המלא שלנו יענה על כולן!

 

למשחק יש גרפיקה מעולה שלא מביישת את שנת 2007. היוצרים הוציאו את כל המיץ מהמנוע הגרפי - אותו מנוע שעומד מאחורי Lord Of The Rings : Battle For Middle Earth II. אך חשוב מכך, למרות הגרפיקה המפוצצת - המשחק רץ מהר מאוד, וגם מחשבים ישנים יחסית מתמודדים איתו בצורה טובה.

 

בינה מלאכותית מן השטן

צריך להתעכב רגע על הבינה המלאכותית של המשחק, כי היא מהווה שיפור משמעותי ומלהיב לעומת משחקים קודמים בסדרה. במשחקי ה-Skirmish, כלומר אלו שמחוץ לקמפיינים העלילתיים, נוספה לצד שלוש רמות הקושי השגרתיות גם רמת Brutal, לפסיכופטים שבינינו. לא סתם קראו לה ברוטאלית - לנצח את המחשב ברמה הזו זה באמת, אבל באמת,

קשה.

 

חוץ מזה, הפעם אפשר גם לבחור את אישיות האויב שלנו - ולא, לא "נחמד", "חצוף" או "ידידותי לסביבה". הבחירה תקבע האם ה- AI יפעל בצורה מאוזנת, יזרוק את כל מה שיש לו עלינו בדקות הראשונות של המשחק בעוד אנו מנסים להתגונן, יסתגר בבסיסו בצורה שלא תרשה לנו להתקרב לבנייניו, או יקפוץ על היחידות והבסיסים המרוחקים שלנו בהתקפות גרילה לא צפויות.

 

האופציה האחרונה היא אופציית ה-Steam Roller, בה פשוט לא תשמעו ממנו במשך כמה דקות, עד שתשימו לב פתאום שחצי מסך מתחיל לזוז לכיוונכם - בזמן  שזיעה קרה של פחד מתחילה לבצבץ אצלכם.

 

המשחק ברשת: דרוש שיפור

בניגוד לחברות אחרות (ששמן מתחיל באות ב'), EA כהרגלה לא דואגת יותר מדי לחוויית משחק מקוונת מהנה וחסרת תקלות: ההתחברות למשחקים שמאורחים אצל אחרים היא סיוט ועדיף בכלל לדלג על כל כאב הראש של פתיחת

שערים ב-Firewall או בנתב שלכם על ידי שימוש בתוכנת Hamachi - לחצו כאן להסבר המלא.

 

יכול להיות שזה רק בגלל שאני ו-Hipno, מנהל קהילת CNC של Vgames, אוחזים במחשבים מתקופת האבן, או שקו האינטרנט שלנו יציב כמו שער הדולר, אבל משחק הרשת ממש מעצבן ומתסכל. תקיעות ללא הפסקה, עיכובים (לאגים) בכל פעם שהמחשב של המארח חושב, תפריט שדוחק בך להעיף את השחקן השני מהמשחק ולקינוח - העובדה שהחיילים והמבנים של השחקן המארח עובדים מהר יותר משלך (או לפחות כך נדמה לי).

 

כנראה שאם אין ברשותכם קו 5 מגהביט ומחשב מעודפי נאס"א הנוכחיים -  כדאי לוותר על המשחק ברשת, לפחות עד שייצאו טלאים שיתקנו את הבעיות הטכניות.

 

השורה התחתונה

למרות הקשיים הטכניים במשחק המקוון, מדובר בעוד הצלחה של EA. סרטוני הקישור המושקעים, המשחקיות הפשוטה והכייפית, הגרפיקה המהנה וה- AI המאתגר הם בדיוק מה שמעריצי הסדרה חיכו לו.

 

אפשר לשרוף שעות על גבי שעות מול Command & Conquer 3 בעוד אתם בוהים בקריסטלי הטיבריום הנוצצים, שולחים עוד גל של מטוסים לבסיס האויב וקורעים לו את הצורה. היי, מה הוא חושב שם לעצמו? מתגנב אלי מהצד החשוף... טוב, סלחו לי, אבל אני חייב ללמד את המחשב הזה לקח אחד ולתמיד. לגיון טנקי ה- Mammoth שלי עומד מוכן. Let's get to the front!

 

נסו להבין על מה כל הרעש: הורידו את הדמו ושחקו ב-C&C 3 בעצמכם (גודל הקובץ: 1 ג"ב)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים