שתף קטע נבחר

דיווח: כך התעשר ג'וליאני בעקבות 11 בספטמבר

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח היום כי ראש העיר לשעבר הצליח לתרגם את המוניטין שרכש לעצמו בזכות הפגנת המנהיגות השקולה לאחר מתקפת הטרור של 11 בספטמבר - להון כלכלי. זאת, מאחר שחודשים ספורים לאחר הפיגועים, עם פרישתו מהעירייה, הקים ג'וליאני חברת ייעוץ שעם עובדיה ולקוחותיה נמנים אישים וחברות עם עבר מפוקפק. ג'וליאני מסרב לחשוף פרטים על החברה ולקוחותיה

ב-11 בספטמבר 2001, כאשר ביצעו מחבלי ארגון אל-קעידה את התקפת הטרור הגדולה ביותר בתולדותיה של ארצות הברית, הפגין ראש העיר ניו יורק, רודי ג'וליאני, מנהיגות וכריזמה שהצליחו להפוך אותו לסמל לאומי בארה"ב ובעולם כולו. העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח היום (א') כי ג'וליאני ניצל את המומנטום הזה כדי להפוך את עצמו לאדם עשיר. עשיר מאוד, אפילו.

 

על פי הדיווח, ב-7 בדצמבר 2001, מעט יותר משלושה שבועות לפני שפינה את כסאו בעירייה למחליפו, מייקל בלומברג, נקט ג'וליאני את הצעד הראשון בדרך להפיכתו לאדם עשיר. במכתב ששיגר לאגף לענייני ניגוד אינטרסים במועצת העיר, ביקש ג'וליאני להקים חברת ייעוץ שבה יהיו חברים שלושה מאנשיו בעירייה. לטענתו, החברה תספק "ייעוץ בענייני ניהול לממשלות ולבתי עסק".

 

ה"פוסט" דיווח מפי מקור יודע-דבר, כי במהלך חמש השנים הבאות, החברה "ג'וליאני ושותפיו" הרוויחה יותר ממאה מיליון דולרים. הצלחתה של החברה סייעה להפוך את ג'וליאני, שכיום נתפס כמועמד הרפובליקני המוביל במירוץ על מועמדות המפלגה לנשיאות - מאיש ציבור אמיד - ליועץ שהונו מוערך בעשרות מיליוני דולרים.

 

הנכס העיקרי של החברה, על פי הדיווח, היה המוניטין העולמיים של ג'וליאני בזכות הפגנת המנהיגות השקולה בימים שלאחר מתקפת הטרור הקשה. ג'וליאני בחר להעסיק בחברתו כמה אישים שעבדו עימו כשכיהן כראש עיר - אך לכמה מהם היה עבר מפוקפק. בין אלה, בכיר במשטרה שהורשע מאוחר יותר בפרשיית שחיתות, בכיר ב-FBI שהודה כי גנב פריטים יקרי-ערך מ"גראונד זירו", וכומר שהואשם בטיוח פרשת התעללות מינית בכנסייתו.

 

העיתון דיווח כי החברה של ג'וליאני סייעה גם לחברות שהיו מעורבות בעסקים מפוקפקים. בין השאר, סייע ג'וליאני לחברת פרמצבטיקה להיחלץ מחקירה ארוכה בקנס בלבד, ועם לקוחותיו נמנו מבריח סמים שכר את שירותיו כדי להבטיח שהחברה שבבעלותו תוכל להמשיך לעשות עסקים עם הממשלה, ותעשיית סוסי המירוץ, שביקשה לשקם את תדמיתה הציבורית לאחר שערוריית הימורים.

 

על פי הדיווח, לקוחותיה של החברה של ג'וליאני נדרשים לחתום על הסכם סודיות, המונע מהם להגיב על העבודה שהם הזמינו - ולחשוף כמה שילמו בעבורה. למרות שהודיע על כוונתו להתמודד במירוץ לנשיאות, מסרב ג'וליאני לחשוף את

לקוחותיו, לציין כמה שילמו לו, או למסור פרטים על אופי החברה שבבעלותו. הוא גם סירב להתראיין לעיתון בנושא, ולא הסכים לפתוח את משרדי החברה בפני כתב העיתון.

 

מייקל הס, בכיר לשעבר בעיריית ניו יורק שעובד עם ג'וליאני בחברתו, ציין כי החברה בוחרת בקפידה את לקוחותיה, ואינה מעוניינת שאלה ינצלו לרעה את שמו של ג'וליאני. כן טען כי היא אינה מעורבת בפעילות פוליטית לקדם את העומד בראשה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'וליאני. התדמית היא הנכס העיקרי
צילום: איי פי
מומלצים