גוגל מכריזה רשמית: מתמקדים גם בשירותים מקוונים
מנכ"ל החברה, אריק שמידט, הכריז כי מעתה תתמקד החברה בשלושה תחומים באינטרנט: חיפוש, פרסום ושירותים מקוונים
בשנה שעברה השיקה גוגל, המובילה בתחום החיפוש ומודעות המילים, את שירות Google Apps for your Domain - חבילת יישומים המוצעת חינם לצרכנים ביתיים ועסקים קטנים. החברה מציעה גם שירות פרימיום בתשלום, לחברות גדולות, ארגונים ממשלתיים ואוניברסיטאות - מתוך כוונה לאתגר את מותג התוכנות המשרדיות של מיקרוסופט - אופיס.
מלבד זאת, החברה מציעה סדרה של שירותים מקוונים בהם Gmail, Google Calendar, Picasa Web Albums, Google Reader ועוד.
אורח חיים מקוון
"הרעיון הוא להציג זאת כמעבר ל'אורח חיים מקוון'", ציין שמידט, כשהוא מתכוון להתרחבות של החברה מתחום החיפוש והפרסום באינטרנט גם לתחום התוכנות מבוססות הרשת. "אנשים מבלים יותר ויותר זמן (ברשת), וגוגל יכולה לספק להם חלק מהישומים החדשים האלה - כאלה שבאמת חשובים להם". שמידט הביא כדוגמה לכך את Google Calendar - יישום יומן הפגישות המקוון שגוגל מציעה.
גוגל, שצמיחתה זכתה לתיאור "בלתי שפויה" מפי המתחרים במיקרוסופט, רכשה לאחרונה את חברת הפרסום המקוון DoubleClick - ובכך רק העצימה את שליטתה הבלתי מעורערת בתחום הפרסום ברשת. לאחר שגוגל כבשה את תחום זה והפכה למילה נרדפת לחיפוש באינטרנט, היא מחפשת תחומים חדשים להתרחב אליהם. תחום השירותים המקוונים הוא המקום הטבעי הבא עבור גוגל, הנחשבת כיום לאיום המשמעותי ביותר על חברת מיקרוסופט ועל הפרה המניבה שלה ששמה אופיס.
מיקרוסופט: מתקפת הנגד נכשלה
מיקרוסופט ניסתה בשנתיים האחרונות לאתגר ולאגף את גוגל באמצעות מנוע חיפוש משלה, חבילת תוכנות דומה ושירותי פרסום מבוססי מילים - אך לא צלחה עד כה. בשבוע שעבר דובר על אפשרות רכישה של חברת אינטרנט גדולה קיימת, הלוא היא Yahoo, בידי מיקרוסופט, כדי לנסות ולספק מענה לגוגל.
בינתיים הספיקו אנשי רדמונד להכחיש את האפשרות - ולעורר אותה מחדש. גוגל מצידה, בינתיים רק מגדילה את הפער, ודורסת כל תחרות שעומדת בדרכה. בפגישת בעלי המניות הקרובה של גוגל, סביר להניח שיראו הרבה אנשים מחייכים.