אתרים|כתבות|אנציקלופדיה|פורומים|קניות

   חדשות תוכן ועדכונים 24 שעות - Ynet

מחקר

צילום: ויז'ואל/פוטוס
ויטמינים. אסור להגזים צילום: ויז'ואל/פוטוס
 





 

ויטמינים דווקא מגבירים הסיכון לסרטן הערמונית

הנה סיבה לצמצם נטילת ויטמינים יומיים: חוקרים בארה"ב מצאו כי גברים שנטלו כמויות גדולות של ויטמינים היו בסיכון כמעט כפול להאצת התפשטות גידולים של סרטן הערמונית

ד"ר איתי גל
פורסם: 16.05.07, 12:36

לא יכולים בלי הויטמינים? המחקר הבא עשוי לשנות את דעתכם: חוקרים מהמרכז האמריקני לחקר הסרטן מצאו כי נטילה יומית של ויטמינים במינון גבוה מגבירים את הסיכון ללקות בסרטן הערמונית.  

 

סרטן הערמונית הוא הגידול השכיח ביותר אצל גברים מבוגרים, והגורם השני בשכיחותו לתמותה, לאחר סרטן הריאה. בישראל חיים כיום כ-30 אלף חולי סרטן הערמונית.

 

החוקרים בדקו נתונים אודות התזונה והרגלי הבריאות של 300 אלף גברים. כשליש מהם דיווחו על נטילה יומית של מולטיויטמינים, ו-5 אחוז הוגדרו כצרכנים "כבדים" שבולעים את הויטמינים מעל שבע פעמים בשבוע.


ויטמינים. לא להגזים בשימוש (צילום: ויז'ואל/פוטוס)

 

בתום חמש שנים מתחילת המחקר אובחנו 10,241 מהנבדקים כלוקים בסרטן הערמונית. אצל 1,476 נמצא גידול סרטני מתקדם, 179 מהנבדקים מתו מהמחלה.

 

והנה ההפתעה שציפתה לחוקרים כאשר בחנו את נתוני האנשים שהשתתפו במחקר: הצרכנים הכבדים של מולטיוויטמינים היו בסיכון כמעט כפול ללקות בסרטן ערמונית קטלני מאשר אלה שמעולם לא נטלו מולטיוויטמינים. עם זאת, החוקרים
לא מצאו קשר בין שימוש בוויטמינים לבין גידולים של סרטן הערמונית בשלבים הראשוניים של הגידול.

 

החוקרים משערים כי מינון גבוה של ויטמינים אינם משפיעים, עד שהגידול הסרטני כבר הופיע. אז ככל הנראה מאיצים הויטמינים את התפשטותו של הגידול.

 

החוקרים מהמכון האמריקני לחקר הסרטן הבהירו כי ידרשו מחקרים נוספים שיאמתו את הקשר בין ויטמינים לגידולים סרטניים. במאמר מערכת שהופיע בכתב העת של המכון, בו התפרסם המחקר, אמרו מומחים כי הממצאים הם הוכחה נוספת על הנזק בשימוש במנות גדולות של ויטמינים. 

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסת כתבההדפסת כתבה  שלחו כתבהשלחו כתבה   

עוד בערוץצילום: שי וקניןפגיית "נהריה" בסכנת סגירה: מחסור חמור בכ"אצילום: index openאילו מאכלים יוצרים עששת - ואילו מגנים מפניה

 



 
חדשות
דעות
ספורט
כלכלה
צרכנות
תרבות ובידור
מחשבים
בריאות
ירוק
יהדות
תיירות
רכב
אוכל
יחסים
רכילות
הוט
רשת
משחקים
מקומי
קהילות
אינדקס
ynet-shops
ynettours
winwin



אודות ועזרה
כתבו אלינו
עזרה
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
מפת האתר
ארכיון
אודות האתר
RSS
הפוך לדף הבית
ynet בסלולר
ניוזלטרים
פרסמו אצלנו
ערוצי תוכן
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
בריאות
מחשבים
יהדות
דעות
צרכנות
תיירות
אוכל
רכב
יחסים
קהילות
אנציקלופדיה
ynetnews
ירוק
לאשה
כלכליסט
בלייזר
Go
מנטה
פנאי פלוס
mynet
כלים ושירותים
קניות
הזמן חופשה
winwin
דרושים
מחירון רכב
דירות להשכרה
דירות למכירה
לוח רכב
יד שניה
בעלי מקצוע
מפות
לימודים

בית המערכות מקבוצת ידיעות אחרונותRealCommerce - ניהול תוכןקידום אתריםTotal media - Interactive media technologiesApplication delivery by radwarePowered by Akamaiהאתר פועל ברישיון אקו"ם
as23-c  כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©