אקטיב אגרסיב
הוא מביים קליפים למגהדת', בלוק פארטי והובוסטנק, מפקח על צוות של 60 אנשים, אבל כשהוא חוזר הביתה אבא שלו צועק עליו שיסדר את החדר. אלכס טופלר, רק בן 25, וכבר הספיק לכבוש את תעשיית המוזיקה באמריקה. וכן, הוא משלנו

בעוד שערוץ 24 מכתיר מדי שנה את הבמאים היצירתיים והעסוקים ביותר, ישראלי אחד צעיר מעבר לים זוכה ליצור עבור האמנים הגדולים בעולם, בינהם "מגהדת'", "דה רוטס", "דה הייבס", כריסטינה סקביה מ"לקונה קויל", "בלוק פארטי", אמינם, "בלאק לייבל סוסייטי", "הובוסטנק" ו"קילסוויטץ' אינגייג'".

 

אלכס טופלר (25) נסע לארצות הברית לפני שבע שנים והספיק לצלול לעומק תעשיית המוזיקה העולמית, תחילה כיוצר אפקטים מיוחדים והיום כבמאי קליפים, העובד ביחד עם שותפו דן שפירו, וביחד הם "אגרסיב" (Aggressive). השם "אגרסיב" הגיע בעקבות בדיחה של טופלר ושפירו. כשהם היו מעצבים גרפים, הם עבדו ימים כלילות. "פחות מדי שעות שינה ויותר מדי עבודה" מספר טופלר, "וזה היה בצורה די אגרסיבית".

 


חלום. "אגרסיב" עם דייב מוסטיין מ"מגהדת'" (צילום: Annamaria Disanto)

 

טופלר נולד ברוסיה ועלה לישראל ב-1990. במהלך השנים גם גר שנתיים בבלגיה, אבל את רוב ילדותו העביר ברעננה. ב- 2000 ההורים שלו החליטו לעבור לארצות הברית. "לא הייתי בצבא, למרות שרציתי", הוא מספר, "ההורים שלי החליטו לעזוב ובדיוק באותה תקופה אמרתי להם שאני רוצה ללכת לקרבי, והם לא הסכימו. בסופו של דבר הייתי צריך לעשות החלטה, או להישאר בישראל לבד ולהיות ג'ובניק או לעזוב איתם ולעבור לארצות הברית, אז החלטתי לנסוע".

 

בשביל אמינם

כבר בשנותיו בתיכון מטרו-ווסט ברעננה טופלר החל ליצור. הוא למד במגמת אמנות ועבד בתור אנימטור באולפני קסם. "רציתי להתעסק באפקטים מיוחדים ובגרפיקה, זה תמיד עניין אותי", הוא נזכר, "כשהגעתי לניו-יורק, במשך תקופה ארוכה חיפשתי בתי ספר, ובמקביל עבדתי מהצד בעיצוב אתרים וגם קצת בגרפיקה".

 

טופלר עבד ביחד עם שפירו והשניים החלו ליצור פרויקטים משותפים. "הוא
היה חבר שלי עוד לפני שהתחלנו לעבוד", מספר טופלר, "הכרתי אותו בערך יומיים אחרי שהגעתי לארצות הברית. אני עיצבתי אתרים והייתי צריך מישהו שיודע לעבוד עם 'פלאש'. אז הוא עזר לי עם אתר אחד ואז זה התפתח, עד שהתחלנו לעשות אפקטים ביחד. התחלנו להציג את תיק העבודות שלנו להרבה מקומות, עד שהגענו לחברה שחיפשה אפקטים לקליפ של 'דה רוטס', והם אהבו את העבודות שלנו. אחרי הקליפ הזה, עבדנו עם הבמאי יחד בעוד ארבעה קליפים".

 

ולמדת במקביל לעבודות על הקליפים?

 

"הייתי סתם באיזה בית ספר מקומי. עד שהייתי צריך להחליט אם לעשות אפקטים מיוחדים לקליפ של אמינם במשך חודשיים, או ללמוד עיצוב גרפי באיזה בית ספר מוזנח בניו-ג'רזי. אז החלטתי לעזוב את הלימודים". אותו קליפ של אמינם, הוא הקליפ היפיפייה לשיר "Mosh".

 

ואיך עברתם מאפקטים לבימוי?

 

"הייתה לנו הרגשה שאנחנו יכולים לעשות הכל בעצמנו, גם לביים, זה לא היה נראה לנו כל כך מורכב".

 

המשימה, מסתבר, אולי לא היתה מורכבת אבל גם לא קלה בכלל. "התחלנו להתרוצץ ולחפש מישהו מספיק מטורף שייתן לנו לביים קליפ. בסופו של דבר קיבלנו הזדמנות לביים קליפ של ראפר בשם ליל רוב. זה היה קליפ דל תקציב והיה עוד במאי שעבד איתנו. עבדנו נורא קשה ולא הרווחנו על זה כלום. אבל הקליפ עצמו יצא סבבה. ובמשך שנה רצנו ממקום למקום עם הקליפ. זו הייתה שנה של חיפושים ובתוכה דיבורים עם הרבה מאוד אנשים מפגרים. אבל בסופו של דבר מצאנו חברת הפקה נהדרת בשם 'Refused TV', ואיתה אנחנו עובדים עד היום. העניין הוא למצוא מישהו שמאמין בך ואוהב את מה שאתה עושה, ואז הוא יכול לספק לך את העבודה".

 

מלך העולם אבל גר בבית

ועבודה יש ויש. בשנה האחרונה "אגרסיב" ביימו חמישה קליפים, ביניהם גם של "מגהדת'", "בלוק פארטי" ו"הובוסטנק". "זה ממש מוזר ומפחיד", אומר טופלר על החוויה, "כשאתה מגיע לסט צילומים ויש שם 60 אנשים, וכולם מקשיבים לך ומחכים שתגיד להם מה לעשות, וגם דואגים שיהיה לך הכי נוח בעולם. כאילו יש מאחורייך קומנדו של מפיקים ממש ממש חזקים, שמוכנים להגן עלייך מכל צרה רק כדי שהפעילות שלך תתגבש, וזו ממש הרגשה מוזרה.

 

"הקטע המצחיק הוא שאני עדיין גר עם ההורים שלי", מודה טופלר, "אז אנחנו מצלמים את מגהדת' לכמה ימים, ויש לי שלושה עוזרים ושתי מפיקות שדואגות שהכל יהיה בסדר, והכל רץ כמו שאני רוצה, ואז כשאני חוזר הביתה אז אבא שלי כועס עליי כי המיטה שלי לא מסודרת".

 

אז למה לא לעזוב את הבית?

 

"אין לי שום סיבה כרגע. חברה שלי ישראלית וגרה בכפר-סבא, וכרגע לומדת בפינלנד. אנחנו שש שנים ביחד ועוד שנה היא אמורה לסיים ללמוד, ואז אנחנו נעבור לגור ביחד. אבל עד שזה יקרה אין לי שום סיבה לצאת מהבית. בתקופות שממש לא הייתה לנו עבודה, אז בבית נתנו לי את ההזדמנות שלא לדאוג לגבי הכסף, ולא לדאוג כמה אני מרוויח באותו החודש. זה נתן לי ההזדמנות לצאת ולמצוא דברים יותר גדולים".


טופלר והשמיים.  "יש המון חירות" (צילום: דניאל שפירו)

 

נשארתם בקשר עם האמנים שעבדתם איתם?

 

"דיברנו כמה פעמים. ככל שאנחנו עובדים יותר, אז הכל נעשה יותר נוח. אני יכול להתקשר למנהלים של להקות ולקבל כרטיסים להופעות. ממש היום אני הולך להופעה של 'מגהדת'".

 

ולמה לא לביים קליפים בישראל?

 

"האמתי שלא בדקתי שם כלום. גם פה בארצות הברית הרווחים הם לא כאלה גדולים, וממש קשה להתקיים מזה. אבל לא חשבתי על זה".

 

ונעבור לפרסומות

אבל עם לביים קליפים לא קונים במכולת ולטופלר יש תוכניות איך להרוויח יותר כסף. "אני רוצה לביים עוד שלושה או ארבעה קליפים ולנסות לעבור לפרסומות, כי שם יש יותר כסף", הוא צוחק.

 

ולעזוב את המוזיקה?

 

"אני ממש אוהב מוזיקה, ולעבוד עם מגהדת' זה היה חלום שהתגשם. אני רוצה להמשיך לעשות קליפים, אבל אני גם צריך להתחיל להרוויח יותר כסף ממה שאני מרוויח כרגע".


עם זאק ויילד מ"בלאק לייבל סוסייטי" (צילום: Barbaranne Wylde)

 

ומה עם קולנוע?

 

"אולי, אבל יש לזה עוד הרבה זמן. כולם חושבים על זה, אבל אין לי משהו מעניין להגיד על זה, אולי עוד 10 שנים".

 

ומה החלום?

 

"להמשיך לעבוד ולעשות עבודה טובה. אחת הסיבות לעסוק בתחום הזה היא בגלל שהוא מעניק לך המון חירות. אתה יכול לעשות שני קליפים או שתי פרסומות, ואז לעזוב ולנסוע לנפאל או לוויטנאם לשלושה שבועות, לטייל ולראות את העולם. ואחר כך לחזור ולעבוד על פרויקט חדש. אני מתכנן להישאר בארצות הברית ויש מצב שאני אעבור לקליפורניה. כי אני יותר אוהב את המקום הזה, יש הרבה יותר עבודה, וחוץ מזה, גם יותר חם שם".

 

 

    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה אקטיב אגרסיב
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ראיון
    אלכס טופלר. הכל נעשה יותר נח
    צילום: אלכס טופלר
    חולם על קליפורניה
    צילום: Daniel Shapiro
    7 לילות
    ynet ספיישל