נחשף: המשחק החדש בסדרת Starcraft
באירוע חשיפה מיוחד בדרום קוריאה חשפה החברה שאחראית ל-World of Warcraft את ההמשך ללהיט האסטרטגיה מ-1998: בני האדם, ה-protos וה-zerg חוזרים
אחרי שבועות של ציפייה דרוכה, שמועות שנפוצו ברשת והשערות, פתחה Blizzard את האירוע המיוחד שלה בקוריאה, וחשפה את קיומו של StarCraft 2 - ההמשך לאחר ממשחקי האסטרטגיה הטובים ביותר בהסטוריה.
בהודעה רשמית לעיתונות, שיצאה לאחר מסיבת העיתונאים, הודיעה Blizzard שהמשחק החדש תוכנן להיות "משחק האסטרטגיה בזמן-אמת התחרותי המוביל בשוק". הצהרה שהייתה יכולה להשמע קצת יומרנית מפי כל מפתחת אחרת, במיוחד אחרי יציאת משחקים מוצלחים כמו Supreme Commander ו-C&C 3 בחודשים האחרונים, אבל כשזה מגיע מהפה של בליזארד אפשר רק לשער שהם יודעים על מה הם מדברים.
עמוס בפעולה
"עם StarCraft 2 אנחנו יכולים לעשות כל מה שרצינו לעשות במשחק המקורי -ויותר", אמר מייק מורהיים, הנשיא ואחד המקימים של Blizzard, "אנחנו יודעים שהציפיות בעקבות המשחק הקודם מאוד גבוהות, ואנחנו מתכוונים לענות לכל הציפיות ולספק משחק עמוס בפעולה, שיהיה חוויה תחרותית שמעריצי הסדרה בפרט ומשחקי אסטרטגיה בכלל ברחבי
העולם יהנו ממנו."
המשחק החדש יכלול קמפיין לשחק יחיד, וכמו כן גם מצב מרובה משתמשים ברשת האינטרנט, שיפעל על גבי שירות הרשת של החברה, Battle.net. עוד מאפיין בולט במשחק יהיה עורך המפות שלו, שלדברי בליזארד "יתן בידי השחקנים אותם כלים בהם השתמשו המפתחים שלנו".
משתמשי מקינטוש ישמחו לשמוע שהוא מתוכנן ליציאה סימולטנית גם למחשבי PC וגם למחשבי מק (מה שהפך כבר למסורת אצל בליזארד). תאריך יציאה, תמחור ודרישות מערכת יפורסמו ע"י החברה בחודשים הקרובים.
עוד ב-Vgames: הביקורת הרשמית על WoW: The Burning Crusade
חור שחור
המטרה של המשחק, לפי Blizzard, היא להביא את חווית StarCraft ל"דור הבא" של שחקני המחשב, ולמעשה לשדרג את המשחק האהוב, שיצא במקור ב-1998, אל שנות האלפיים - מבלי לשנות שום דבר מהותי בדרך.
שלושת הגזעים המוכרים מהמשחק הקודם, ה-Protoss, ה-Terran וה-Zerg יחזרו לסיבוב הנוסף. הפעם ההבדלים בין הגזעים השונים יהיו מובהקים יותר, מה שלא רק יחדש את המשחקיות, אלא יצור איזון מדוייק יותר מאי-פעם. בנוסף, כל גזע יזכה ליחידות חדשות לגמרי, בנוסף ליחידות שאנחנו כבר מכירים.
בינתיים נחשפו כמעט אך ורק יחידות של ה-Protoss, כמו למשל ה- Colossus. מדובר ביחידה ענקית, שיכולה לירות מטח לייזר קטלני משני תותחים, אך היא פגיעה למדי לאש מהאוויר. היחידה הכי חזקה של ה-Protoss תהיה חללית-האם, עם נשקים שיכולים להחריב שדה קרב שלם: שדה האטת-זמן שיכול להגן מפני טילים, לייזרים "מפצחי פלנטות", ואם זה לא
מספיק - חור שחור קטן שמסוגל לבלוע כל מה שסביבו.
עוד ב-Vgames: פורום מיוחד לכבוד Starcraft 2
בליזארד עדיין לא מוכנה לחשוף את מספר היחידות המדוייק במשחק, וגם לא ממהרת לחשוף יחידות נוספות: המפתחים עדיין מעלים רעיונות באוויר, מוספים ומורידים יחידות ומנסים לאזן את המשחק עד לרמת השלמות.
להיט בדרך
אחד החידושים שהחברה כן מוכנה לחשוף, היא יכולת מוטציה ליחידת ה-Zergling, היחידה הבסיסית ביותר של ה-Zerg. פעוטות ה-Zerg, הקטנים והזריזים יוכלו לשנות כנראה את צורתם לכמה צורות, שלפחות אחת מהן היא מעין "פצצה חכמה", שתסתובב ברחבי שטח הלחימה ותתפוצץ בעצמה רבה ברגע המתאים.
בליזארד, כאמור, יודעת מה גודל הציפיות מהמשחק החדש. לדבריה הוא נמצא כבר מספר שנים בפיתוח, ואחראי עליו כרגע צוות מיומן של 38 אנשים, שילך ויגדל במהלך השבועות הקרובים.
מתי אנחנו יכולים לצפות לחזור לעולם המלהיב והממכר של StarCraft ? המשחק, לדברי החברה, כבר במצב די מתקדם ומלוטש, ולמרות שהחברה לא מוכנה לחשוף אפילו רמז לתאריך יציאה, אפשר לקוות שהיום המיוחל לא רחוק במיוחד שכן מדובר במשחק שצפוי להפוך לאחד הלהיטים הגדולים ביותר של השנים האחרונות.
