שתף קטע נבחר

מערכות המכ"ם בנתב"ג הוחלפו אחרי 22 שנה

המערכת החדשה שהותקנה בעלות כוללת של 12 מיליון שקל אמורה לשדרג את רמת האמינות שהיתה בימי מערכת התצוגה הישנה. כעת יהיה לבָּקרים במגדל הפיקוח קל יותר לשבת במשך שעות מול מסכים צבעוניים ולא ירוקים

רשות שדות התעופה סיימה בימים אלה את החלפת מערכת השליטה והבקרה וצגי המכ"ם במגדל הפיקוח בנמל התעופה בן-גוריון, המשמשים לבקרה אווירית. המערכת החדשה, שהותקנה בעלות כוללת של 12 מיליון שקל, מבוססת על טכנולוגיה מתקדמת, שאמורה לשדרג את רמת האמינות שהייתה בימי מערכת התצוגה הישנה.

 

"עד כה היה לנו היה ציוד ישן שהופעל עוד מ-1985", אמר ל-ynet סמנכ"ל מבצעים ברשות שדות התעופה, אריה גלעד, "למעשה, בקר שיושב במגדל הפיקוח בנתב"ג מבקר את כל המרחב האווירי מקו הגבול בינינו לבין ירדן ולמרחק של 20 מייל מערבהּ מחוף הים, מקו ירושלים בדרום ועד קו צפוני להרצליה בצפון. כל זה עד גובה 10,000 רגל.

 

"המערכת החדשה מציגה לבקרים את האווירונים והמטוסים שנמצאים באוויר, ובאמצעותה הם נותנים הוראות טיסה ומכוונים את הטייסים. מדובר במסכים צבעוניים חדשים שמשפרים לפקחי הטיסה את היכולת הביצועית, ומבחינת תפעול הם הרבה יותר נוחים. צריך לזכור שעד עכשיו, כל בקר היה יושב במשך שעתיים מול מסכים עם קו ירוק, ועכשיו מדובר במצגים צבעוניים וחדישים שקל לעבוד מולם".

 

עמדות בקרת המכ"ם החדשות יוצרו ב"לוקהיד מרטין" באמצעות ה-FAA - הרשות הפדרלית האמריקנית לתעופה. הבאתן לישראל התאפשרה הודות לחוזה שנחתם בין הרשות ל-FAA על שיתוף פעולה בין שני הגופים. FAA מפעילה מספר רב של עמדות בקרה מסוג זה במרכזי בקרת מכ"ם המפקחים על התעבורה האווירית בארה"ב בהצלחה מירבית.

 

כחלק מחבילת הציוד, הותקנו גם צגי מכ"ם מיוחדים בסוכת המגדל המאפשרים צפייה באור יום. צגים אלה משמשים את פקחי הטיסה בסוכת המגדל ככלי נוסף לקבלת החלטה בהסתמך על תמונה אווירית עדכנית, בנוסף להסתמכותם על קשר עין.

 

"בטיחות הטיסה נמצאת בראש סדר העדיפויות של רשות שדות התעופה, אשר ערה ורגישה באופן מתמיד לצרכים הבטיחותיים והמבצעיים, בכל הקשור לתפעול שדות התעופה והתעבורה האווירית במדינת ישראל. הרשות בוחנת ומיישמת אמצעים המשפרים את בטיחות הטיסה", אמר מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים