שתף קטע נבחר

הפיראטים שיבשו - הטיסות הוקפאו

שידורי תחנות רדיו פיראטיות ליד שדה התעופה בן גוריון גרמו תקלות במערכת הקשר בין המטוסים למגדל הפיקוח ובמהלך כל היום הופסקו וחודשו ההמראות לסירוגין. מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר: "זה כמו לעבוד בעיניים סגורות. כל הגופים במדינה צריכים להתאחד סביב הנושא הזה, ולהבין שלא צריכים לחכות לאסון כדי לפעול"

עובדי נמל התעופה אינם זוכרים יום שבו נגרמו כל כך הרבה בעיות בגלל תחנות הרדיו הפיראטיות ששיבשו את מערכת הקשר בין מגדל הפיקוח לבין המטוסים. זה התחיל בבוקר (יום ד') עם ההוראה להשבית את ההמראות, התגבר לקראת הצהריים, הפסיק והתחדש שוב אחר הצהריים. מעט לאחר השעה שש בערב הורשו חמישה מטוסים להמריא ובמהשך, כאמור, הוחלט כי גם שאר הטיסות יורשו לצאת לדרכן.

 

פנחס עידן, יו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה, אמר הערב: "הודענו באופן נחרץ להנהלת רשות שדות התעופה כי המצב לא יכול להמשך כך. לא יתכן כי יסכנו חיי אדם בגלל חוסר אכיפה ו'תרבות הסמוך'. מחר בשמונה בבוקר נפסיק את ההמראות והנחיתות. לא נשלם על אוזלת ידם של מקבלי ההחלטות ולא נהמר בחיי אדם".

 

מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר: "מדובר בבלאגן אחד גדול. יש ערוצי תקשורת של מערך הבקרה מול המטוסים, אבל תחנות הרדיו הפיראטיות משבשות את הקשר. למרות המעבר שלנו לערוצים חלופיים, גם אלה תפוסים על ידי תחנות אחרות".

 

אופיר הסביר מהי הסכנה הכרוכה בהמשך ההמראות: "זה כמו לעבוד עם עיניים סגורות. הרי המטרה היא שהטייס יוכל לשמוע את הפקח ולהיפך - על מנת לקבל הוראות לקראת המראה. תמיד היו הפרעות בקשר, אבל לצערי ההפרעות האלה הולכות ומתגברות כל הזמן. היום זה הגיע למצב אבסורדי שממש נאלצנו להפסיק את ההמראות. נכון לעכשיו שיחררנו חמש טיסות, אבל פניתי לשר התחבורה כדי שיעלה את הנושא לסדר היום בממשלה. כל הגופים במדינה צריכים להתאחד סביב הנושא הזה, ולהבין שלא צריכים לחכות לאסון כדי לפעול".

 

הנוסעים: התבקשו לרדת ולעבור מחדש את הבידוק

נוסעים רבים שהגיעו לשדה התעופה וכבר עברו את כל הליכי הבידוק והעלייה למטוס, "נתקעו" בתוך המטוסים למשך זמן ממושך. איריס גולדמן, בת 35 מסביון: "אנחנו קבוצה גדולה. מדובר במטוס שלם של עובדי חברת פרסום גדולה שאמורים לטוס לטורקיה. אנחנו ממתינים כבר כמעט שעתיים. עלינו למטוס בזמן והתכוננו להמראה. אחרי עיכוב מסוים הודיעו לנו שיש בעיית ביטחון עם הפיקוח. אני לא מתעצבנת - מה אני יכולה לעשות? אני כבר בחופש, אז אלך לדיוטי-פרי ואבזבז עוד כסף".

 

יסמין שניידר, בת 32 מתל-אביב, שאמורה להמריא באותה טיסה, סיפרה בשיחה עם ynet על התסכול והטרטור: "עלינו למטוס, ואחרי עיכוב ממושך אמרו לנו לרדת. אנחנו לא מקבלים יותר מדי הסברים. הבנו שתחנת רדיו פיראטית השתלטה על התדר במגדל הפיקוח, ולכן יש שיבושים. אנחנו מאוכזבים מאוד. לא קיבלנו שתייה והמיזוג פועל בקושי.

 

"יש תחושה של חוסר אוויר, והדבר קשה במיוחד לילדים שטסים איתנו", הוסיפה שניידר. "התסכול נובע מכך שלא נתנו לנו צפי להמראה ונוצרה אי-ודאות. בגלל שאחדים מבין הנוסעים ירדו ואחרים נשארו במטוס, הורו עכשיו לכולם לרדת, לקבל כרטיסי עלייה למטוס חדשים, ולעבור את תהליך העלייה למטוס מחדש בגלל עניין הביטחון".


פורסם לראשונה 06/06/2007 18:26

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גבי אופיר. דורש מהממשלה להתערב
נוסעים ממתינים הערב להמראה
צילום: איריס גולדמן
צילום: אביגיל עוזי
פנחס עידן, יו"ר ועדת העובדים
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים