שתף קטע נבחר

eBay עשתה שריר - וגוגל נסוגה מהמחאה נגדה

אתמול נראה כי גוגל ו-eBay עלו על מסלול התנגשות. בזמן ש-eBay עורכת את כנס הקונים והמוכרים השנתי שלה בבוסטון, גוגל החליטה לנצל את המומנטום ולערוך היום (ה') מעין מסיבת מחאה נגד המדיניות של אתר המכירות הפומביות המוביל כלפיה.

 

הסיבה למרמור של גוגל היא מניעת השימוש ב-Google Checkout, שירות התשלומים המאובטח שגוגל השיקה ביוני 2006, בתוך eBay. המניעים של eBay ברורים: היא גוזרת עמלה קטנה מהמוכרים שמשתמשים בשירות התשלומים המאובטח שבבעלותה, PayPal - שהוא גם שירות העברת הכספים הפופולרי ביותר מסוגו ברשת, לא מעט בזכות העידוד של eBay. כל עוד השירות המתחרה של גוגל חסום לשימוש ב-eBay, הוא לא יכול להגדיל את חלקו בשוק. מנגד, eBay טוענת כי חסמה את Google Checkout מכיוון שאין לשירות רקורד מוכח ולכן היא לא יכולה לתת בו אמון.

 

אך שתי המתחרות הן גם שותפות. eBay היא אחת המפרסמים הגדולים של גוגל והראתה לענקית החיפוש שהתרגיל הילדותי שלה לא מרשים אותה במיוחד. התגובה: הסרת כל המודעות של החברה ברשת הפרסום של גוגל בארה"ב. באופן רשמי, eBay טענה כי מדובר "בניסוי בתקציב הפרסום שלה" אך את מי הם מרמים?

 

מדובר באיתות אזהרה ברור של eBay כלפי גוגל במילים: אל תתעסקו איתנו. אם תתחרו בנו באופן ישיר מדי, נקח את תקציב הפרסום שלנו למקום אחד. גוגל, שחששה לא רק מאובדן ההכנסות אלא גם מהאפשרות שתקציב הפרסום של eBay יחזק את אחת המתחרות הגדולות שלה - Yahoo או מיקרוסופט, נסוגה מהמחאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
eBay. עשתה שריר
צילום: איי פי
מומלצים