שתף קטע נבחר

מעשה בתיקון לקוי ושלדה שקרסה

חברת הביטוח סהר, יבואן איסוזו ומוסך דרור סנקביץ' תיקנו ברשלנות איסוזו טרופר. כתוצאה מכך, שלדתו קרסה תוך כדי נסיעה. UMI, יבואנית איסוזו: הנהג השתמש ברכב באופן אגרסיבי

חברת הביטוח סהר, UMI יבואנית איסוזו, ומוסך דרור סנקביץ', תיקנו ברשלנות רכב שטח מסוג איסוזו טרופר, ולפיכך גרמו לקריסת שלדתו תוך כדי נסיעה. מדובר ברכבו של אילן צרפתי, שנפגע בתאונה בספטמבר ‭.2002‬ צרפתי ניסה להמנע מפגיעה בהולך רגל, הסיט את רכבו ועלה על גוש בטון. התוצאה הייתה נזק לשלדת הרכב. בתיאום עם חברת הביטוח סהר, הועבר הטרופר למוסך המרכזי של יבואנית איסוזו, UMI,‬ שהעבירו בהמשך ל"דרור סנקביץ' שירותי רכב".

 

בחודשים הבאים שב צרפתי והתלונן שהטרופר לא חזר לאיתנו, מושך שמאלה בנהיגה, ימינה בבלימה ושההגה שלו רפוי. הרכב נכנס ויצא מהמוסך, אך ללא הועיל - ולבסוף תבע את המעורבים. זמן לא רב לאחר הגשת התביעה, באפריל ‭,2004‬ קרסה שלדת הרכב במהלך נסיעה. צרפתי הגיש כתב תביעה מתוקן.


הטרופר לא תוקן כיאות: השלדה קרסה תוך כדי נהיגה

 

באמצעות עו"ד אליעזר חן, טען כי חברת הביטוח לא אישרה את ביצוע התיקונים הדרושים להשבת מצב הרכב לקדמותו. כנגד UMI וסנקוביץ' טען כי התרשלו באבחון הליקויים ונמנעו מהחלפת השלדה, למרות שידעו כי יש בכך צורך. מה שהוביל לטנעתו לתיקון רשלני.

 

חברת הביטוח לעומת זאת טענה כי השמאי מטעמה פעל כנדרש, כאשר סבר כי ניתן היה לתקן את השלדה. זאת מכיוון ולאחר התיקון נבדק הרכב במכון מורשה ונמצא תקין, וכי המוסך לא התריע שיש צורך בהחלפה. החברה טענה גם כי קריסת השלדה לא הייתה קשורה לתאונה המקורית, ונבעה מנהיגה אגרסיבית בשטח, ובמיגונים ללא אישור היבואן. UMI הצטרפה לטענה האחרונה, והוסיפה כי בין התאונה המקורית לקריסת השלדה טופל הרכב במוסך נוסף, וייתכן ששם הוסף חומר מילוי לשלדה. סנקביץ' השיב כי התיקון בוצע כדבעי, וכל התיקונים הלקויים ברכב בוצעו בידי מוסך אחר.

 

השמאי יעקב הראל ומנהל המעבדה המטלורגית אי-שר, שלמה איינזברג, מומחי בית המשפט, קבעו כי אין ספק שהרכב לא תוקן כיאות, וכי כדי להשיב את המצב לקדמותו יש להחליף חלקים בשווי 45 אלף שקל. לגבי טענת המיגון קבעו כי הרכב טופל במוסכי היבואן לפני התאונה ושם לא הסתייגו מהתקנתם.

 

שופט בית משפט השלום בתל-אביב אליהו בכר קבע כי בנסיבות העניין, ההחלטה לתקן את השלדה סבירה, אולם התיקון בוצע ברשלנות בידי סנקביץ', וכי הוא שגרם לקריסת השלדה אחר-כך. לסיכום קבע כי הנתבעים ישלמו יחד לצרפתי 70% מסך כל הנזקים לרכב, ובסך הכל כמעט 40 אלף שקל. זאת בנוסף לתשלום שכר טרחת עו"ד והחזר הוצאות עבור בדיקות בשווי 22 אלף שקל לפני ריבית והצמדה. סנקביץ' חוייב לשאת בכל סכום בו תאלץ לשאת UMI וכן בתשלום הוצאותיה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים