HOT: שבו מול הטלוויזיה, לא לזוז
דוד קמיניץ , מנכ"ל חברת הכבלים, סבור שהלקוחות שלו צריכים לצרוך את התוכן שלהם רק מול הטלוויזיה
חברת HOT פתחה לאחרונה ערוץ ב-YouTube, בו שודרו קטעים מהתוכניות (שזכו למאות צפיות כל אחד), אך דוד קמיניץ, מנכ"ל החברה עדיין לא מאמין שיש מודל עסקי ראוי לשידור באינטרנט, בהתחשב בעלות הגבוהה של הפקת תכני מקור והוא חושב שהאינטרנט היא רק מדיה משלימה.
קמיניץ אמר את הדברים היום (ג') בועידת גלובס לתקשורת ואינטרנט. הפתרון לאנשים שמחפשים תכנים ששודרו יכולים לעשות זאת באמצעות ה-VOD, כך אמרו לא אחת בכירים ב-HOT. "יש פה עניין של תפיסה למה אני לא מתחבר (לשידורים באינטרנט - א.ק.)", מסביר הבוקר קמיניץ, "כי, באמת, בוא נקרא לילד בשמו, אני מפתח תוכן עבור לקוחותיי כי אני רוצה שהם יישבו ויראו את התוכן מול הטלוויזיה".
אלטרנטיבה חוקית? לא מאמינים בזה
קמיניץ ודאי יודע זאת, אך הלקוחות שלו ושל yes, וגם אנשים שלא מחוברים כלל לטלוויזיה רב ערוצית, כבר צורכים את התוכן מול הטלוויזיה, רק שהטלוויזיה מחוברת למחשב ולא לממיר של HOT. במקרה הגרוע אפשר גם להוריד את התוכן על זכרון נייד ולנגן DVD שעולה פחות מ-200 שקלים. התכנים הללו אמנם מורדים בצורה פיראטית, אך ב-HOT כלל לא מאמינים כי כדאי להציב בפניהם אלטרנטיבה חוקית.
בנוסף, אם הגישה של HOT היא לתעדף את ה-VOD (וידאו על פי דרישה) על פני האינטרנט, מוטב כי ישפרו את הממירים ואת שירות ה-VOD. מההתנסות האחרונה שלי ב-HOT, הממשקים עדיין איטיים ומסורבלים מאוד, ובהחלט לא מעניקים חווית צפיה טובה.