שתף קטע נבחר

בית המשפט קנס ספקית אינטרנט שלא ניתקה לקוח

אינטרנט זהב הקשתה על לקוח שרצה להתנתק, הבטיחה לחזור תוך 48 שעות אך חזרה רק תוך תשעה ימים. בית המשפט פסק כי החברה תשלם לו 2,500 ש"ח פיצויים

הספקית אינטרנט זהב חוייבה על-ידי בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים לשלם פיצויים בסך 2,500 ש"ח ללקוח שלא הצליח להתנתק, כך מדווחת הבוקר (יום ב') ליטל דוברובוצקי ב"ידיעות אחרונות".

 

התובע, גיל ברונשטיין, היה מנוי על שירות הגלישה באינטרנט ועל שירות השיחות לחו"ל של אינטרנט זהב וביקש להתנתק מהשירות.

 

לדבריו, החברה הערימה עליו קשיים ומנעה ממנו להתנתק ממסלול השיחות לחו"ל, למרות שההתחייבות עליה חתם חלה על שירות הגלישה לבד.

 

על פי התובע, נציגי השירות של אינטרנט זהב התחייבו לחזור אליו טלפונית תוך פרק זמן קצר, ולא קיימו. החברה אישרה כי בשל אי הבנה חזרו ללקוח רק כעבור תשעה ימים, ולא כעבור 48 שעות כמובטח.

 

השופט אברהם טננבוים קבע כי החוזה בין הצדדים בטל. "לא ייתכן שכל ספק שירות (טלפוניה או אינטרנט) יערים מכשולים בדרכו של זה החפץ להינתק ממנו (מתוך רשלנות או בכוונה). וזה אשר יעשה כן ישא בתוצאות והוצאות", נכתבבפסק הדין.

 

"מרגע שלקוח "הוקלד" במערכת הינו אחד מיני רבים", נכתב בפסיקה. "מרגע זה והלאה לכל דבר שיידרש, יאלץ לפנות

שוב ושוב ולהמתין המתנות ממושכות בתקווה למענה. לא פעם יאלץ להסביר בכל פעם מחדש מה הבעיה או הדרישה בגינה הוא פנה. ואם חס וחלילה ינסה או יסבור להתנתק, יש להעמיס ולהקשות עליו כמידת האפשר. אולי יתייאש וימשיך לשלם מחוסר רצון להיאבק בטחנות רוח".

 

השופט אף הוסיף אזהרה לספקיות האינטרנט: "אם יראו בתי המשפט כי עדיין ממשיכה התנהגות מעין זו, לא יהיה מנוס מפיצויים גבוהים משמעותית".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קל להתחבר, קשה להתנתק
צילום: index open
מומלצים