שתף קטע נבחר

"שלום עכשיו": להסיר עשרות מחסומים בגדה

בתנועה אומרים כי יש להקל על הפלסטינים בגדה, על-ידי הסרת המחסומים הפנימיים. לדבריהם, הדבר לא ייפגע בביטחון המדינה, מפני שמחבלים יצטרכו לעבור דרך נקודת בידוק על הקו הירוק כדי להיכנס לשטח ישראל. מזכ"ל "שלום עכשיו": "חלק מהמחסומים מייצרים טרור ולא מונעים אותו"

"אחרי כל ההבטחות, הגיע הזמן להסיר מחסומים בגדה ולתת לאוכלוסייה הפלסטינית לחוש מעט נורמליות. אפשר וצריך לצמצם את המחסומים ולסייע לאבו מאזן להציל את הגדה מלהפוך לעזה 2". כך אומרים בתנועת "שלום עכשיו", שמפרסמת הבוקר (יום ד') דו"ח בנושא מחסומי צה"ל ביהודה ושומרון.

 

 

מדו"ח "שלום עכשיו" עולה כי ברחבי יהודה ושומרון יש 93 מחסומים מאוישים ו-467 חסימות קבע - כגון חסימות עפר, שער, בלוקים ותעלות. עוד טוענים בתנועה כי מתוך המחסומים המאוישים 35 מוצבים על הקו הירוק, 43 במקומות אחרים בגדה, שלא על הקו הירוק ו-15 מחסומים נמצאים בחברון וסביבותיה. מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, אמר ל-ynet כי "חלק מהמחסומים מייצרים טרור ולא מונעים אותו. אנשים עומדים שעות בחום והדבר פוגע בחייהם".


ממתינים זמן רב במחסומים. מחסום חווארה (צילום: רויטרס)

  

בתנועה טוענים כי המחסומים שלא מוצבים על הקו הירוק אינם מהווים מחסומים אחרונים לפני הכניסה לשטח ישראל. ב"שלום עכשיו" טוענים כי הפלסטינים שעוברים באותם מחסומים אינם יכולים להיכנס לישראל, מבלי לעבור דרך מחסום נוסף ולכן אין בהם צורך כדי למנוע חדירה אפשרית של מחבלים לישראל.

 

בדו"ח נטען כי המחסומים הפנימיים הופכים כל נסיעה פשוטה בין יישובים פלסטינים בגדה, למבצע ארוך ומפרך. לטענתם, הפלסטינים צריכים לעבור ממכונית ממונית, להמתין בתור במחסום ולעבור בידוק. "נסיעה שנמשכה בעבר 20 דקות הופכת לנסיעה של שעה וחצי, וזאת מבלי לכלול את זמן ההמתנה במחסום".

 

ההתנחלות מוגנה - המחסום לא הוסר

בתנועה דורשים להסיר את המחסום בכביש בין שכם לג'נין. ב"שלום עכשיו" טוענים כי הכביש מהווה ציר מרכזי בגישה מכיוון צפון מערב לשכם. כמו כן פלסטינים שרוצים להגיע לשכם מטול כרם נאלצים לנסוע בדרך ארוכה יותר כדי להגיע ליעדם. לדבריהם, כדי לאפשר את פתיחת הכביש דרושה הקמת קיר מגן להתנחלות שבי שומרון, הסמוכה לציר התנועה. קיר זה הושלם כבר לפני מספר חודשים, אך החסימה טרם הוסרה.

 

באזור רמאללה קוראים ב"שלום עכשיו" להסיר את מחסום ג'בע. לדבריהם, מדובר במחסום שהוקם בחודשים האחרונים ובו נבדקים כלי רכב פלסטינים בדרך לרמאללה. בתנועה טוענים כי "הכביש שעליו מוצב המחסום אינו מגיע לשום יישוב ישראלי ואין ממנו גישה לירושלים או לכל התנחלות. מדובר במחסום בין פלסטינים לפלסטינים וכתוצאה מכך ישנם פקקי תנועה ועיכוב ממושך בנסיעה. הסרתו של המחסום תהווה הקלה משמעותית לפלסטינים רבים שעוברים בו יום-יום".

 

כמו כן קוראים ב"שלום עכשיו" לפתוח את מחסום ה-DCO בכניסה לרמאללה ולפתוח את כביש 443 ירושלים-מודיעין לתנועת פלסטינים. בנוסף, דורשים בתנועה לפתוח את מחסום ה-DCO בכניסה וביציאה מיריחו ולפתוח את מחסום נוסף באזור בית לחם. גם לגבי אזור חברון הם קוראים לפתוח את צומת הכבשים לתנועת פלסטינים. "הדבר יהווה הקלה משמעותית לנוסעים מכיוון דרום לתוך חברון", נטען בדו"ח.

 

גורמים בצה"ל אמרו בתגובה כי מדובר בדרישה לא מעשית. "לא רק שגורמי טרור מנסים לבצע פיגועים בעורף ישראל, אלא גם לבצע פיגועים בתוך יהודה ושומרון נגד אזרחים ישראלים וחיילים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפת המחסומים
באדיבות שלום עכשיו
"המחסומים פוגעים במרקם החיים"
צילום: גיל יוחנן
מומלצים