שתף קטע נבחר

קמפיין iPhone עשוי להיות המוצלח ביותר בכל הזמנים

מומחי שיווק אומרים כי הטלפון-נגן מדיה של אפל קיבל יותר כיסוי תקשורתי טרום השקה מכל מוצר אחר אי פעם, וזאת בכמחצית מהסכום שהשקיעה מיקרוסופט בהשקת חלונות 95

חברת אפל השיקה בסוף השבוע בארה"ב את ה-iPhone, מכשיר המשלב טלפון נייד, גלישה באינטרנט, דואר אלקטרוני, הודעות טקסט ונגן מוזיקה בווידיאו. ההשקה עוררה התלהבות רבה, ותורים ארוכים השתרכו מול החנויות של אפל ו-AT&T בערים רבות, מניו יורק ועד סן פרנסיסקו. אנשים הגיעו מכל רחבי המדינה, וחלקם אף הקימו אוהלים במקום בהמתנה למועד ההשקה הרשמית.

 

לדברי מומחי שיווק, ייתכן שהקמפיין של אפל לקראת השקת הגאדג'ט הנחשק הוא המאמץ השיווקי המוצלח ביותר אי פעם, שעולה אף על הקמפיין של פורד מוטור למכונית המוסטנג משנת 1964 והקמפיין של מיקרוסופט להשקת מערכת ההפעלה חלונות 95.

 

יו"ר חברת האסטרטגייה השיווקית רייס&רייס, אל רייס, אמר לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי ה-iPhone קיבל יותר כיסוי תקשורתי טרום מכירה מאשר כל מוצר אחר אי פעם. מייקל גרטנברג, אנליסט בג'ופיטר-ריסרץ', מעריך כי אפל השקיעה כ-100 מיליון דולר בקידום המוצר, כמחצית מהסכום שהשקיעה מיקרוסופט בקידום חלונות 95.

 

מומחים נוספים אמרו ל"בלומברג" כי אפל הוא אחד מהמותגים הנדירים שמצליחים ליצור "באז" סביב מוצר, שמקבל חיים משל עצמו. החברה שחררה פרטים מעטים לגבי המוצר, טיפה אחר טיפה, כדי לשמור על עניין גבוה.

 

בטקס פרסי האוסקר רכשה החברה פרסומת טלוויזיה שהציגה כוכבי קולנוע כמו מרילין מונרו ורוברט דה-נירו אומרים "שלום" בטלפון, והסתיימה בתמונה של ה-iPhone והכיתוב "coming in June". רוב ההייפ עבר מפה לאוזן, ובכך הוזיל את עלות הקמפיין.

 

אנליסטים מעריכים כי מכירות ה-iPhone יגיעו לעד 200 אלף יחידות ביומיים הראשונים, ולעד 3 מיליון יחידות במחצית השניה של 2007. המכשיר משווק בשתי גרסאות, שעולות 499 דולר ו-599 דולר, והרכישה דורשת חתימה על תוכנית שירותים בת שנתיים עם AT&T, שתעלה בין 60 ל-220 דולר לחודש.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקמפיין המוצלח של כל הזמנים?
מומלצים