שתף קטע נבחר

עכשיו זה רשמי: ב.מ.וו סדרה 1 קופה

גרסת הקופה הספורטיבית של סדרה 1 הקומפקטית, נחשפה במלוא הדרה לקראת הצגתה בתערוכת פרנקפורט. קבלו את כל הפרטים, תמונות - וגם סרטון וידאו

חסל סדר שמועות. ב.מ.וו סדרה 1 קופה, הסוד הכי לא כמוס של השנה האחרונה נגלה בפרטים מלאים. יותר מחודשיים טרם מוצגת הגרסה הספורטיבית לעיני כל בתערוכת פרנקפורט, וכבר אנחנו יכולים להביא לכם לא רק תמונות ופרטים ראשונים, אלא אפילו סרטון וידאו. מחברת קמור, יבואנית ב.מ.וו לישראל, נמסר ל-ynet כי ה-1 קופה החדשה צפויה להגיע אלינו בחודץ מרץ 2008.

 

 

סדרה 1 קופה היא גרסת שתי דלתות עם ארבעה מושבים (2+2) לקומפקטית של ב.מ.וו. בניגוד לגרסת חמש הדלתות שהייתה במקור ושלוש הדלתות שהצטרפה אך לאחרונה - שתיהן במרכב האצ'בק קלאסי, לקופה עיצוב קופה מסורתי כפי שמקובל בבוואריה. התוצאה, עיניכם רואות, דומה מלפנים ל-1, ומזכירה את ה-3 קופה החדשה מאחור. לטעמנו, מדובר בעיצוב נאה למדי, אם כי נראה שהדעות בנושא - כמו כל "מכוניות בנגל" - ימשיכו להיות חלוקות. בעתיד הקרוב צפויה גם גרסת קבריולה, כפי שרמזה מכונית התצוגה שהתחילה את כל הפרויקט - ה-CS1.

 

הקופה החדשה מציגה ממדים זהים לגרסאות ההאצ'בק, למעט בממד האורך. בסיס הגלגלים זהה (266 ס"מ), כך גם הרוחב (175 ס"מ) והגובה, שעומד בכל הגרסאות על 142 ס"מ. לממד האורך נוספו 12 ס"מ לעומת הגרסאות הקיימות, עם 436 ס"מ מפגוש לפגוש לעומת 424. כתוצאה מכך תא המטען צמח ב-40 ליטר, ועומד בקופה על 370 בדיוק. כמו גרסאות ההאצ'בק, גם כאן ניתן לקפל את הספסל האחורי, לטובת נפח הטענה גדול יותר.


 

מנועים קדימה

את ה-1 קופה תציע ב.מ.וו עם מספר יחידות כוח. אירופה תקבל בתחילה שני מנועי טורבו-דיזל: הראשונה (120d) בנפח 2.0 ליטר עם 177 כ"ס, שמאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 7.7 שניות ולמהירות מרבית של 228 קמ"ש. תצרוכת דלק? 20.8 ק"מ לליטר.

 

יחידת כוח שנייה ומעניינת יותר, תשכון ב-123d והינה חדשה במשפחת ב.מ.וו. אף היא בנפח 2.0 ליטר ועם ארבעה צילינדרים, אך במקום מגדש טורבו אחד יש שניים. כתוצאה מכך ההספק מרשים - 204 כ"ס - והמהירות המרבית עומדת על 238 קמ"ש. זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך שבע שניות, ובב.מ.וו מספרים כי תצרוכת הדלק תישאר צנועה - 19.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. עוד מתגאים הבווארים בכך שפליטת הפחמן הדו-חמצני, CO2, תעמוד על 138 גרם לק"מ - ולטענתם מדובר במכונית ראשונה בעלת מנוע עם יותר מ-200 כ"ס ופחות מ-140 גרם CO2 לק"מ.

 

מי שחסכון בדלק לא מעניין אותו, יוכל לקבל את ה-1 קופה גם בגרסת 135i הצורכת בנזין. כאן יש מנוע 3.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו ו-306 כ"ס, שמאפשר מיאוץ קלאסי ב-5.3 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. תצרוכת דלק? 10.9 ק"מ לליטר. גרסה זו תהיה היחידה בשלב זה שמשותפת ל-1 באירופה וארה"ב.


 

אז מה יהיה חוץ ממנה אצל הדוד סם? האמריקנים יקבלו לצד ה-135i מנוע בנזין נוסף - 3.0 ליטר עם 230 כ"ס בגרסה שתכונה 128i. יתכן ובשלב מאוחר יותר, תשווק באירופה וארה"ב גם 130i, עם מנוע 3.0 ליטר חזק יותר (265 כ"ס). לכל גרסאות ה-1 קופה יש תיבות שישה הילוכים. גם שיווקה של גרסת M אמיתית עדיין לא נפסל על הסף, אם כי בשלב ראשון ניתן להזמין את ה-1 קופה רק עם ערכת עיצוב של M, בלי הביצועים. ערכה זו כוללת בין היתר חישוקי "18, עטופים בגומי רחב - 245/35.

 

עוד?

ב.מ.וו מספרים גם כי הקופה החדשה תציע היגוי חשמלי (סרווטרוניק) עם תגבור משתנה, כמו גם מערכת בקרת יציבות המותאמת לנהיגה ספורטיבית. לצידה בתחום האבזור הבטיחותי יהיו שש כריות אוויר לפחות. אבזור המותרות יהיה כמקובל בב.מ.וו, ודומה לזה של גרסאות ה-1 הקיימות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סביבת הנהג מוכרת
תא מטען גדול יותר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים