אורנג': מחיר הנוקיה N95 עלה לפני שהמכשיר הראשון נמכר
אורנג' הבטיחה בפרסומים למכשיר המשוכלל כי עלותו תהיה 120 שקלים בחודש וכי המדברים מעל 60 שקלים בחודש יקבלו 60 שקלים החזר. אלא שמי שניסה להזמין התבשר שהמחיר הוא 130 שקלים לחודש והחזר מקבל רק מי שידבר מעל 200 שקלים בחודש. אורנג': זה היה מבצע טרום השקה
אמת בפרסום? מסתבר שלא תמיד. חברת אורנג', שהשיקה השבוע את מכשיר הדגל של נוקיה, ה-N95, לא עומדת בהבטחות המחיר שפירסמה באתר האינטרנט שלה, ומבקשת מלקוחות המעוניינים בו תעריף גבוה יותר מזה שהובטח. בנוסף, לקוחות שרוכשים את המכשיר חותמים על התחייבות לפיה הם לא יוכלו להחזיר אותו לאחר הרכישה.
לפני כחודשיים פירסמה אורנג' באתר הרשמי שלה (ראו למטה) כי מחיר נוקיה N95 יהיה 120 שקלים לחודש למשך 36 חודשים. עוד נכתב, כי לקוחות שישוחחו ב-60 שקלים בחודש יקבלו החזר של 60 שקלים על המכשיר. רכישת המכשיר בתעריפים אלו הותנתה בצטרפות לחבילת גלישה חודשית בעלות של 14.90 שקלים למשל 36 חודשים.

הפרסום למכשיר. לא מדויק
אלא שמסתבר כי בימים האחרונים, לקראת השקת המכשיר
שנעשתה אתמול, הוחלט בהנהלת החברה לשנות את המבצע, ולהעלות את מחיר המכשיר עוד לפני שהראשון נמכר. אמנם מדובר באלפים בודדים של מכשירים שהזמינה החברה, אבל עדיין לקוחות רבים נפגעו מכך.
אז מה תהיה העלות החדשה של המכשיר (בינתיים רק ללקוחות עסקיים גדולים)? 130 שקלים לחודש למשך 36 חודשים במקום 120 שקלים - תוספת של 360 שקלים. בנוסף, ההחזר יהיה של 60 שקלים למדברים מעל 200 שקלים, במקום החזר של 60 שקלים למדברים ב-60 שקלים. הדבר היחיד שנשאר על כנו הוא מחיר חבילת הגלישה. גם אתמול, כשהמכשירים החלו להימכר, המשיכה אורנג' לפרסם באתר שלה את המחירים הלא מעודכנים.
פרטנר: מדובר במבצע טרום השקה
מפרטנר נמסר בתגובה לטענות, כי "החברה יצאה במבצע טרום השקה למכשיר נוקיה 95, כמקובל ובהתאם לפעילות החדרת מוצר. המבצע, כהגדרתו, מצומצם ומוגבל ויועד למי שנרשם ברישום מוקדם, והסתיים בתחילת יולי, עם השקת המכשיר".
לגבי הטענה על אי מתן האפשרות להחזירו לאחר רכישה, נמסר מפרטנר כי "במקרה של תקלה או פגם במכשיר החברה עומדת בהתחייבות הניתנת ללקוח, בהתאם למדיניות הרגילה של החברה. כידוע, מכשיר N-95 הוא מכשיר משוכלל בעל שימושים ייחודיים, היקר באופן משמעותי ממכשירים אחרים המצויים כיום בשוק, ומיועד בעיקרו לפלח שוק טכנולוגי עסקי.
החברה, האמונה על השירות האיכותי ביותר, מבצעת תאום ציפיות כדי לוודא שהלקוח הרוכש את המכשיר מודע לתכונות המשוכללות ולהתחייבות הקשורות אליו".
