שתף קטע נבחר

"פיאט תהיה איכותית כמו יפניות"

האיטלקים מבטיחים לנו כי ה-500 החדשה - קטנטנה עירונית עם שלוש דלתות - תהיה איכותית ואמינה לא פחות ממכוניות מתוצרת יפן. וגם שמועות מאד מבוססות: יש תכניות גרנדיוזיות להרחבת המשפחה - קבריולה, סטיישן, ואולי אפילו שטח

אירוע ההשקה של ה-500 החדשה, שנערך בסוף השבוע בטורינו, כלל כמה הצהרות מעניינות מפי מנכ"ל היצרנית, סרג'יו מרקיונה. האיש שנחשב למחייה פיאט, ואחד מבכירי תעשיית הרכב, הבהיר כי תוך שלוש שנים תציע פיאט מכוניות שיהיו אמינות בדיוק כמו המתחרות ביפן. בנוסף, דיבר מרקיונה על גרסאות עתידיות של ה-500, ורמז באופן ברור על כוונת הקונצרן להציע גם קבריולה.

 

הפולנים למדו מיפן

לא במקרה טוען מרקיונה, כי פיאט תצליח להדביק תוך שלוש שנים בלבד את האיכות והאמינות היפנית. הוא מצביע על אמת המידה החדשה בקונצרן, מפעל הייצור שבפולין, אשר נכון להיום הוא האיכותי ביותר של פיאט. מפעל עם יעדים שאפתניים במיוחד בכל הקשור לשיפור איכות, עם תקני יצור מחמירים בדומה לאלה של יצרניות הרכב היפניות. את אלה האחרונות הגדיר מרקיונה כ"אמת מידה לאיכות בתעשיית הרכב". 


יו"ר פיאט, לוקה די מונטזמלו (מימין), עם נשיא איטליה ג'ורג'ו נפוליטנו ומנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, בהשקת ה-500 החדשה (צילום: איי אף פי)

 

עד סוף שנת 2010, כך מרקיונה, ידרשו כל מכוניות פיאט לעמוד ברמת האיכות של מכוניות יפניות, כשה-500 החדשה היא סנונית ראשונה בתהליך. לא רק זאת, אלא שלדבריו היא כבר עומדת ברמה הרצויה. שאר מכוניות הקונצרן ישופרו בהדרגה, עד להשלמת היעד בסוף העשור.

 

במפעל הפולני, ממנו מגיעות לישראל (ולשאר העולם) גרסאות פנדה שונות, צפויים לעבוד בשנים הקרובות במלוא הקיטור. 120,000 יחידות של ה-500 ייוצרו שם מדי שנה לצד הפנדה וקטנטנות נוספות. מפעל זה ייצר החל בשנה הבאה גם את הקא החדשה של פורד.

 

וגם שפע גרסאות

הצ'ינקווצ'נטו החדשה רק נולדה, וכבר מתכננים בפיאט להציג לה אחיות נוספות. כמו ה-500 המקורית, הדגם החדש הוצג בתחילה רק בגרסה קומפקטית. אז היו לה שתי דלתות (האחורית הייתה למעשה מכסה המנוע), כיום שלוש (המנוע מלפנים), אבל העיקרון העיצובי נותר זהה.


גרסת שטח ל-500 המקורית בייצור מיוחד. לחדשה תהיה גרסה סדרתית? (צילום: רועי צוקרמן)

 

בעתיד, כך רמז מרקיונה באופן ברור, צפויה ל-500 גם גרסת גג-בד מתקפל, שלא הייתה בעבר (במקום הוצעה ג'ולי בלי גג כלל - ובמקום מעין כיסוי ראש ענקי). בימים ההם הקטנטנה נחשבה למכונית עממית במיוחד, כיום היא מעט יוקרתית יותר, ולכן יכולה להרשות לעצמה להפשיל גג ולגבות את הפרמיה המתאימה. או כך סבורים לפחות בפיאט.

 

בכל מקרה, כדאי לציין כי למרות שגרסה פתוחה רשמית ל-500 המקורית לא הייתה, מספר סדנאות הציעו גרסאות קבריולה ורודסטר על אותו בסיס, בהן ויניאלה גאמין ופיאט 500 קבריולה (תמונות מימין). מרבית הגרסאות הללו שונות לחלוטין בעיצובן החיצוני, אך זהות מכנית. רודסטר קטנטנה עם הנעה קדמית תיתכן בעתיד, ותהווה כנראה יורשת לברקטה המנוחה.

 

מלבד הקבריולה, מתכננים בפיאט גם קאמבק לגרדינרה (Giardiniera), סטיישן זעירה המבוססת על ה-500. גם הפעם יהיו לה ככל הנראה שלוש דלתות ומרכב מוארך - למרות שלא ברור אם גם בסיס הגלגלים יצמח לטובת נפח הטענה משופר.


ה-500 הישנה בגרסת קבריולה שיוצרה בסדנה חיצונית (צילום: רועי צוקרמן) 

 

מה שכן ידוע, הוא שפיאט שוקלת לצרף בשלב כלשהו למבחר גם גרסת כאילו-שטח. הפלטפורמה של הפנדה, שמשמשת את ה-500 החדשה, כבר כוללת גרסאות הנעה כפולה ומעין רכב שטח מיניאטורי (פנדה-קרוס). גרסת כאילו שטח ל-500 תשרת אותה מול המיני של ב.מ.וו, שמתכננת אף היא לעזוב את האספלט לטובת שבילי קק"ל. ואם הזכרנו את הבריטית הקטנה, נציין כי גם היא תוצע בקרוב בגרסת סטיישן שימושית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ויניאלה גאמין
צילום: רועי צוקרמן
ביאנקינה קבריולה
צילום: רועי צוקרמן
גרדינרה - 500 סטיישן
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים