לקוח התלונן במשטרה: "נציג של פלאפון זייף חתימתי"
לקוח שרכש מכשירים של החברה והתווכח עמה על גובה התשלום, טוען כי נציג השיווק שביקר בביתו זייף את חתימתו והעביר לידי החברה מסמכים שלא חתם עליהם. פלאפון: "אנחנו המלצנו לו להתלונן במשטרה נגד המשווק"
"נציג של חברת פלאפון זייף את חתימתי", כך טוען אסף סופר, לקוח שרכש מכשירים של החברה. לטענתו, "החברה יצרה מצג שווא לעסקה שביצעה עמי בלא שהסכמתי בכתב להצטרף אליה, והשתמשה בחתימה לא נכונה שלי. נציג החברה חתם במקומי על מסמכים וצירף להם חתימה שאינה שלי. הוא הציג בפני החברה מסמכים שבהם כביכול חתמתי כדי להוכיח שחתמתי, כביכול, על הסכם אתכם".
בעקבות האירוע הגיש סופר תלונה במשטרה, ובה טען כי נעשו נגדו, לכאורה, עבירות של זיוף, קבלת דבר במרמה ושימוש במסמך מזוייף כדי לקבל דבר.
"ביררתי פרטים וגיליתי זיוף"
סופר הוא לקוח של פלאפון, שרכש מכשיר נייד של החברה מנציג שיווק שלה שהגיע לדירתו. לטענת סופר, הוא מסר לנציג השיווק מכשיר ישן שהיה בבעלותו ומכשיר של חברת סלקום, וקיבל ממנו שני קווי טלפון. נציג השיווק הבטיח לו, לטענתו, כי ישלם 29.9 שקלים על המכשיר הישן ו-9.9 שקלים על המכשיר החדש למשך שנה וחצי.
אלא שלטענתו, הוא גילה בדיעבד כי הוא משלם 59.9 שקלים על המכשיר הישן וכי הוא אמור לשלם על המכשיר החדש 29.9 שקלים במשך שנה וחצי (בנוסף לשנה וחצי הקרובות שבהם ישלם 9.9 שקלים כפי שהובטח לו בידי נציג השירות).
לאחר שגילה את המחיר שהוא משלם בפועל התקשר סופר לחברה והתלונן על הפער בין מה שהוא משלם ובין מה שלטענתו הבטיח לו נציג השיווק. במהלך הבדיקה, שלחו לו נציגי החברה את המסמכים המעידים, לטענת החברה, על כך שחתם על העסקה. לטענת סופר, הוא מעולם לא חתם על המסמכים האלה, ולתדהמתו שלחו לו נציגי החברה מסמכים בחתימה שלטענתו כלל אינה שלו.
"התברר לי שלא זו בלבד שהחברה אינה עומדת בהבטחה של נציגה המוסמך, אלא שהנציג זייף את חתימתי", טוען סופר, "חתימתי האמיתית מצויה רק במסמך של זיהוי ואימות פרטי לקוח שאינו מחייב אותי לעסקה שהוצעה לי. ניתן לראות שחתימתי שונה לחלוטין מהחתימה בכתב ידו של נציג השיווק פלאפון. הסוכן זייף הסכם למתן שירותי רדיו טלפון ומסירת מכשיר פעיל מחברה מתחרה וכן מסמך נוסף שמצוי בידי רק העמוד השלישי שלו ולכן אינני יודע מה טיבו".
לדברי סופר, הוא חתם לנציג השיווק על מסמך אחד בלבד, ובו נכתב כי נעשתה עסקה ביניהם. פרטי העסקה אינם מצויינים באותו מסמך. במסמך שסופר חתם עליו כתוב גם, כי סופר חתם על "כל המסמכים הדרושים לביצוע העסקה", אך לטענתו בפועל, הוא לא חתם עליהם. לדברי סופר, הוא לא שם לב להערה המציינת, לכאורה, כי הוא חתם על מסמכים אחרים, ובכל מקרה, הוא לא חתם עליהם בפועל.
פלאפון: "המלצנו ללקוח להתלונן נגד המשווק"
מפלאפון נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו עם המשווק, עוד בטרם פניית ynet, נמצא כי לא ניתן לאמת את תלונת הלקוח. אי לכך הודענו לו, כי כמחווה שירותית חשבונו יזוכה בגין התשלומים על המכשיר שבוצעו מיום ביצוע העסקה ועד למועד פנייתו, וכי הוא לא יחויב בגין יתרת התשלומים על מכשיר זה. כמו כן נכתב עבורו ולבקשתו מכתב הבהרה בנושא. על פי המלצתנו, הגיש הלקוח תלונה במשטרה בהתייחס לתלונתו לגבי זיוף חתימתו על ידי נציג המשווק. פלאפון זיכתה את הלקוח בהתאם לתנאי העסקה, כפי שלדבריו סוכמו עימו וכמובן שתעמוד לרשות הלקוח ורשויות החוק בחקירת המקרה".