שתף קטע נבחר

האוטובוס לא עצר? קחו 500 שקל פיצוי

נוסעים שנשארו בתחנת אוטובוס מכיוון שנהג אגד תשתית פשוט חלף על פניהם, הגישו תלונה למשרד התחבורה, שתבע את החברה. בית-המשפט פסק להם פיצוי - 500 שקל לכל נוסע

בית-משפט השלום בתל-אביב הטיל קנס של 20 אלף שקל על חברת "אגד תשתית", לאחר שנהג אוטובוס של החברה לא אסף נוסעים שהמתינו לו בתחנה. בנוסף, חייב השופט את החברה לשלם לכל אחד מארבעת הנוסעים פיצוי אישי בסך 500 שקל. עוד קבע השופט כי החברה תחתום על התחייבות בסך 20 אלף שקל, לפיה תימנע מלחזור על מעשה דומה במשך שלושה חודשים.

 

 

באחד המקרים המוזכרים בהכרעת הדין, המתין נוסע במשך כשעה וחצי לאוטובוס בקו 280, מבני ברק לאלעד. לאחר שהאוטובוס לא הגיע, נאלץ הנוסע לשוב לביתו במונית. במקרה אחר, נהג של החברה בקו 279, מאלעד לבני-ברק, יצא מהתחנה באיחור של 15 דקות. בהגיעו לרחוב רבי עקיבא בבני-ברק, הורה הנהג לאחד הנוסעים לרדת מהאוטובוס, בטענה שהנסיעה כבר הסתיימה. כאשר ביקש הנוסע לרדת בתחנה הסופית, ברחוב ירושלים, הנהג החל לצעוק עליו, והכריח אותו לרדת מהאוטובוס למרות שלא הגיע ליעדו.


האוטובוס עבר ולא עצר? אם תתבעו, אתם עשויים לקבל פיצוי על סך 500 שקל (צילום: יהודה כלתום)

 

במקרה השלישי המוזכר בהכרעת הדין, נהג אוטובוס בקו 279 יצא מהתחנה המרכזית באלעד באיחור של 50 דקות, ובכך אילץ נוסעת שהמתינה בתחנה לחכות לבואו של האוטובוס הבא.

 

בשיחה עם ynet, מסר דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, כי במסגרת הסדר הטיעון עם החברה, דרש המשרד כי כל אחד מהמתלוננים יפוצה בתשלום של 500 שקל. "זו לא פעם ראשונה שמשרד התחבורה דורש פיצוי אישי לנוסעים שנפגעים מרמת שירות", אומר עובדיה, "וברוב המקרים, בתי המשפט נענים לבקשתנו ומנהיגים פיצוי אישי".

 

ואיך מגישים תלונה בגין שירות לא נאות? עובדיה מסביר: "אזרח שמקבל שירות שאינו ראוי, יכול לפנות למשרד התחבורה באמצעות תלונה למפקח המחוזי. את כל הפרטים ניתן למצוא באתר האינטרנט של המשרד, שם גם אפשר למצוא הסבר כיצד יש לכתוב את התלונה. לאחר מכן, אם העדות נמצאת מוצדקת, המתלונן מוזמן לגביית עדות, ואז פותח המשרד בחקירה. אם החוקר מוצא שיש די ראיות, מוכן כתב תביעה המוגש לבית-המשפט".

 

יש לציין כי במהלך חודש אוגוסט צפויה להגיש את מסקנותיה ועדה הבוחנת את הרפורמה בתחבורה הציבורית, שיישומה החל לפני כשמונה שנים. את הוועדה הקים בחודש מרץ האחרון שר התחבורה שאול מופז, ובראשה עומד פרופ' עזרא סדן, לשעבר מנהל משרדי האוצר והחקלאות. אחד הנושאים המרכזיים בעבודת הוועדה הוא רמת השירות הניתן לאזרח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האם אגד תשתית ילמדו כך לעצור לנוסעים?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים