שתף קטע נבחר

ביהמ"ש לסלקום: אסור להתנהג באטימות כלפי הלקוחות

סלקום תבעה מלקוחה 2,589 שקלים בטענה לחוב שלא הוסדר. הלקוחה טענה כי ניסתה להסדירו. השופט דחה את התביעה, תוך שהוא מותח ביקורת נוקבת על סלקום: "התובעת מספקת שירותים לציבור הרחב וכחברה שכזו אסור לה להתנהג באטימות ובצורה טכנית כלפי לקוחותיה"

שופט בית משפט השלום בתל אביב, מנחם קליין, מתח ביקורת נוקבת על חברת סלקום שהגישה תביעה בסך 2,589 שקלים נגד לקוחה, שלטענתה לא עמדה בתשלום החשבונות וכן לא השלימה את התשלומים עבור מכשיר הסלולר והדיבורית.

 

בפסק הדין כתב השופט שדחה את התביעה, כי "התובעת מספקת שירותים לציבור הרחב וכחברה שכזו אסור לה להתנהג באטימות ובצורה טכנית כלפי לקוחותיה. נהפוך הוא, לקוחותיה מממנים את פעילותה, מצפים ממנה שלא תנהג לפי הנורמה של זאבים זה לזה".

 

סלקום הגישה את התביעה נגד הלקוחה, שלטענתה לא הציגה בפניה אמצעי תשלום. סלקום טענה, כי הסיבה לאי תשלום החוב נובע מסירובו של הבנק בו מתנהל חשבונה של הנתבעת לכבד את הוראת הקבע שהוענקה לטובתה, כשלטענתה, ניסיונותיה לקבל אמצעי תשלום נוסף או הוראת קבע חדשה עלו בתוהו.

 

אלא שהלקוחה הנתבעת מסרה כי הביאה לנציג סלקום הוראת קבע חדשה, אלא שהחברה לא הפעילה אותה ולכן נוצר החוב. סלקום מצידה לא הביאה לדיון את הנציג, כך שלא היה מי שיסתור את עדות הלקוחה.  לפיכך, השופט קבע, כי "מכיוון שהתובעת העלתה טענות בעלמא ולא יכלה לסתור את טענת הנתבעת, הרי שאין מנוס מלקבל את גרסת הנתבעת".

 

אגב, בדיונים המקדמיים הוצע כי הלקוחה תשלם לסלקום 2,000 שקלים ובכך ייסגר החוב, והלקוחה אף הסכימה לכך. אלא שסלקום סירבה ודרשה את מלוא החוב. בהקשר זה כתב השופט, כי "התעקשות סלקום לקבל עוד כמה מאות שקלים מאשה קשת יום שלא פשעה בדבר, היתה כבר אז בלתי מובנת. לאחר סיום ההוכחות והתבהרות התמונה, כפי שציינתי בפס"ד, היא התגלתה כבלתי הגיונית ובלתי כדאית בעליל".

  

לסיכום דחה השופט את תביעת סלקום במלואה, ואף קבע כי עליה לשלם ללקוחה 1,500 שקלים הוצאותמ משפט.   

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סלקום. ביקורת מבית המשפט
סלקום. ביקורת מבית המשפט
מומלצים