שתף קטע נבחר

בית המשפט: חורים בתביעה נגד Facebook

מתסמן: התביעה נגד הרשת החברתית המצליחה Facebook תיכשל, בשל חוסר ראיות התומכות בטענה שהמייסד גנב את הרעיון

התביעה נגד הרשת החברתית האמריקנית המצליחה Facebook לא זוכה לתמיכת בית המשפט: השופט נתן ארכה של שבועיים למייסדי חברת ConnectU, טיילר וקמרון וינקלבוס, על מנת שיגישו ראיות שיתמכו בטענותיהם. השניים טענו בתביעה, כי מייסד Facebook, מארק זוקרברג בן ה-26, גנב את תוכניתם להקמת האתר כשלמדו בקולג'.

 

בני משפחת וינקלבוס טענו כי מינו את מארק צוקרברג לסיים את קוד התוכנה של האתר שהקימו בתקופה בה למדו בהרווארד, ב-2003. צוקרברג, שהיה אז סטודנט בשנת לימודיו האחרונה, לקח לכאורה את הקוד שלהם ואת הרעיון והשיק את

Facebook בפברואר 2004, במקום לקיים את חלקו בעסקה, כך טוען עורך הדין ג'ון הורניק, המייצג את ConnectU.

 

"הופתענו לגלות כי הרעיון שלנו יושם על ידי אחרים. היינו המומים למראה הבגידה", מסרו טיילר וקמרון וינקלבוס.

 

אך שופט בית המשפט המחוזי בבוסטון, דאגלס וודלוק, הביע ספק באמיתות הטענות. השופט אמר כי נראה כי מדובר באמצעי להפעלת לחץ על צוקרברג על מנת שיתפשר מחוץ לכותלי בית המשפט, ולא בתביעה שהוגשה במטרה לזכות.

 

עוד הציע כי ConnectU תנצל את את השבועיים כדי לחזק את התיק, ולהוכיח כי מדובר בחוזה חוקי אמיתי ולא ב"פטפוטים במעונות הסטודנטים".

 

במסיבת עיתונאים שערכה ConnectU, הורניק סרב להגיב על השאלה אם צוקרברג אי פעם חתם על חוזה לפיו יכתוב את התוכנה עבור החברה, (שעדיין נקראה אז Harvard Connection). "השופט איפשר לנו לתקן את התביעה ולהוסיף עוד עובדות", אמר. "נחליט אם לעשות זאת או להמשיך בתיק כפי שהוא". כמו כן אמר כי ConnectU מוכנה לפשרה כספית, אך עד עתה לא התנהלו מגעים כאלו עם Facebook.

 

ההאשמות: הונאה ומעילה

התביעה מאשימה את צוקרברג בהונאה, הפרת זכויות יוצרים, הפרת חוזה ומעילה בסודות מסחריים. התובעים דורשים

תשלום פיצויים וכן צו להפסקת פעילות האתר. צוקרברג ו-Facebook טוענים בתגובה שההאשמות אינן נכונות והם מבקשים לבטל את התביעה. "מדובר במחלוקת ישנה בין סטודנטים בהרווארד. רק לאחד מהם היה רעיון משמעותי מספיק כדי לבנות בעזרתו חברה מצליחה, וקוראים לו מארק צוקרברג".

 

"התביעה כולל בקשה להפסקת פעילות האתר, אבל אנחנו לא מתכננים לצעוד בדרך הזה. אנחנו לא מנסים לסגור את Facebook", מסביר הורניק.

 

Facebook היא הרשת החברתית שנייה בגודלה ל-MySpace, להיט אמריקני בקנה מידה ענק. מאז מאי, לפי חברת המחקר comScore, התנועה בו צמחה בכמעט 90 אחוז לכ-26.6 מיליון מבקרים. ענקית האינטרנט יאהו ניהלה מגעים לרכישת הרשת במיליארד דולר בשנה שעברה, אך צוקרברג סירב למכור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טיילר וקמרון וינקלבוס
צילום: רויטרס
מומלצים