שתף קטע נבחר

פיז'ו 308 קופה-קבריולה... כמעט

חודש בלבד לאחר שחשפו את ה-308 החדשה, מציגים הצרפתים רמז גם לגרסת הקופה-קבריולה. כרגע יש לה גג קבוע, אבל אל תטעו - הוא עוד יתקפל

הגג הזה עוד ייפתח. פיז'ו תציג בתערוכת פרנקפורט (גרמניה, 23-13 בספטמבר) מכונית תצוגה בשם 308RC Z, הרומזת על גרסת הקופה-קבריולה העתידית ל-308. מדובר במחליפה ישירה ל-307CC, משפחתית קומפקטית בעלת גג קשיח מתקפל, שהתבססה על ה-307.

 

וכמו הקופה-קבריולה הקודמת, גם ה-RC Z, תכונה CC בגרסה הסדרתית. את הקשר הישיר ל-308 האצ'בק ניתן לזהות במידות, כולל אורך (428 ס"מ) ובסיס גלגלים (261 ס"מ) זהים. ממד הרוחב דומה (184 לעומת 181.5) ואילו הגובה, כצפוי, קטן משמעותית - 132 ס"מ לעומת 150. הגרסה הסדרתית תהיה גבוהה יותר בכמה ס"מ, ובעיקר כבדה יותר - בפיז'ו מדברים על 1,200 ק"ג בלבד למכונית התצוגה, משקל שמספיק במכוניות סדרתיות בקושי לסופר-מיני מודרנית, ה-207 למשל.


עיצוב אגרסיבי כמצופה. פיז'ו 308CC, סליחה - RC Z החדשה

 

עוד נמסר כי למכונית התצוגה מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין, עם 220 כ"ס. מדובר בשדרוג של מנוע ה-1.6 הקיים (175 כ"ס), שפותח על-ידי ב.מ.וו (עבור המיני). הגרסה הסדרתית תסתפק ככל הנראה במנוע בעל הספק נמוך משמעותית, ממש כמו ב-308 הרגילה. מלבד זאת ל-RC Z יש תיבת שישה הילוכים ידנית (מצמד ברגל שמאל, זוכרים?) והנעה קדמית. ביצועים? שבע שניות ל-100 קמ"ש, 235 מרביים.

 

מבחינת עיצוב, אין הרבה מה לספר. ה-308RC Z ממשיכה את הקו המוכר של פיז'ו, כולל יחידות תאורה וסבכה קדמית ענקיות. מאחור יש תא מטען ארוך (כפי שנדרש ממכונית קופה-קבריולה), והעיצוב מזכיר במידת מה מכוניות קופה יפניות, למשל ניסאן 350Z.


תא המטען הארוך - הוכחה לכך שמדובר בהכנה לגרסת ה-CC

 

הגרסה הסדרתית של ה-308CC אינה צפויה להיחשף לפני תערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ), וסביר יותר שתוצג בפאריז (ספטמבר 2008). צפו לדימיון רב בעיצוב החיצוני, וכמובן - לגג שיודע גם להתקפל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 308RC Z
מבפנים זו 308 רגילה
מבחוץ רמז ל-CC העתידית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים