שתף קטע נבחר

נדחתה עתירת ה"ירוקים" נגד המכרז לרכבת המהירה בי-ם

בית המשפט נתן אור ירוק להקמתו של קטע הרכבת המהירה בין נחל עוז לשער הגיא, בסמוך למבשרת ציון וקבע שאישור תוכנית מתאר חדשה לאזור לא מצדיקה את ביטול או הקפאת המכרז

בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, דחה אמש (ב') את עתירות החברה להגנת הטבע ועמותת אדם טבע ודין נגד הליכי המכרז בפרויקט הרכבת המהירה בירושלים. בכך למעשה ניתן אור ירוק להקמתו של קטע ג' של הרכבת בין נחל לוז לשער הגיא, בסמוך למבשרת ציון.

 

הארגונים הירוקים עתרו לבית המשפט ודרשו ממנו לעצור את הליכי המכרז ובחירת הזוכה בפרויקט מינהור הרכבת בהיקף של 2 מיליארד שקל. לטענתם, כיוון שהמועצה הארצית החליטה על שינויים בתוכנית המתאר של האזור שלא באו לידי ביטוי בתנאי המכרז, החברות המתחרות לא יכלו להגיש הצעות שישקפו נכונה את כל תנאי המכרז והמפסידה העיקרית תהיה הסביבה.

 

על בסיס טענתם שהכנסת שינויים בתוכניות מתאר תוך כדי ביצוע העבודה הובילה בפרויקטים דומים לכשלים סביבתיים חמורים, קיבלו העותרות לפני חצי שנה צו ביניים שהוסר אתמול, ואשר הקפיא את ההליך.

 

מנגד טענה חברת שפיר הזוכה במכרז, באמצעות עורכי הדין יהושע חורש, ערן בצלאל וגלעד כץ, ורכבת ישראל באמצעות עורכי הדין רבקה דותן, יואב הירש ואלעזר נחלון, כי הוגש מפרט מלא המתייחס למכלול ההיבטים הסביבתיים וכי דרישתן של העותרות להקפיא את המכרז תוביל בהכרח לביטולו, לפגיעה אנושה במשתתפיו שהעמידו ערבות בנקאית ולפגיעה בציבור כולו שייאלץ להמתין להקמת הרכבת המהירה עוד שנים רבות.

 

בית המשפט דחה את העתירה וקבע כי השינויים הצפויים בהיקף העבודות, עלותן ואופיין עקב אישור תכנית המיתאר המתאימה אינם מצדיקים את ביטולו או הקפאתו של המכרז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלמה אהרונסון אדריכלים
שער הגיא, הרכבת תעבור בסמוך
צילום: שלמה אהרונסון אדריכלים
מומלצים