שתף קטע נבחר

ניצחון חלקי לגוגל במכרז על הסלולר

הוועדה הפדרלית לתקשורת אישרה את כללי המכרז לתדרים אלחוטיים ול"גישה חופשית" עם כל סלולרי וכל תוכנה, אבל לא את כל דרישות גוגל. האם גוגל תמשיך בתוכניתה לכבוש את שוק הסלולר?

הוועדה האמריקאית הפדרלית לתקשורת אישרה אתמול (ג') כללים חדשים למכרז על תדרים אלחוטיים לשנה הבאה, שאמור לשנות את פני שוק הסלולר בארה"ב.

 

אחת הסיבות לכך היא תוכניותיה של גוגל להיכנס לשוק הסלולר ולהתחרות במפעילות המסורתיות באמצעים חדשניים, תוכניות אותן התנתה בתנאים מסויימים שצריכים להתקיים במכרז. גוגל הכריזה כי תציב תחרות רצינית לחברות המדיה המסורתיות, אבל רק אם תנאי המכרז ימצאו חן בעיניה.

 

לפי הצפי, המכרז ייסגר ב-28 בינואר 2008, והוא צפוי להכניס 15 מיליארד לקופת ארה"ב. ה-FCC אישר את תנאי ה"גישה החופשית" השנוי במחלוקת, שקודם על ידי יו"ר הוועדה הרפובליקני קווין מרטין. לפי התנאי, יותר ללקוחות להשתמש בכל מכשיר סלולרי ובכל תוכנה שירצו, של כל ספק שירות, על גבי כשליש מטווח התדרים שיעמוד למכרז.

 

התנאי המכריע שדרשה גוגל, לעומת זאת, לא אושר, למרות תמיכתם של חברי הוועדה הדמוקרטים - מה שענקית החיפוש רצתה הוא את האפשרות למכור את הגישה לרשת שלה בסיטונות. כתוצאה מכך, לא סביר שגוגל אכן תשתתף במכרז.

 

גם ללא גוגל, לא יהיה קשה מדי למצוא קונה - טווח התדרים

המוצע למכירה (סך הכל, 62 מגהרץ - מתוכם 22 מגהרץ ל"גישה חופשית") נחשב איכותי במיוחד, הודות לטווחיו הארוכים וליכולתו לחדור קירות באמצעותו - מאפיינים שעשויים להפכו לפופולרי בקרב חברות לשידורי טלוויזיה דיגיטלית.

 

חברות הכבלים והטלוויזיה, שהביעו עניין בהשתתפות במכרז, אינן מעוניינות להחכיר את תדריהן לחברות מתחרות, ולכן לא דורשות היתר למכירה בסיטונות.

 

יועץ התקשורת של גוגל בוושינגטון, ריק וויט, הגיב על ההחלטה בבלוג של החברה ביום שלישי במילים: "נצטרך זמן כדי ללמוד את הנוסח המדוייק של כללי ה-FCC לפני שנחליט אם להתמודד".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים