שתף קטע נבחר

שגיא: גידול של 10% בתביעות לקוחות נגד בנקים

מנתוני החברה, המתמחה בבדיקת חשבונות בנקים, עולה כי במחצית ראשונה של 2007 חל גידול בתביעות לקוחות נגד בנקים והן הסתכמו ב-420 מיליון שקל. התלונה העיקרית נגד הבנקים: הפסיקו את האשראי וגרמו להתמוטטות עסקים. הבנקים, לעומת זאת, תבעו פחות לקוחות ומעדיפים להגיע לפשרות

במחצית הראשונה של 2007 חל גידול של 10% בתביעות לקוחות נגד בנקים. התביעות הסתכמו בסך של כ-420 מיליון שקל, לעומת כ-380 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. נתונים אלה עולים מבדיקה שערכה חברת שגיא חישובי ריבית, המתמחה בבדיקת חשבונות בנקים וייעוץ כלכלי.

 

לדברי עו"ד אופיר צברי ממשרד צברי-יובל, הנושא הבולט בתביעות בשנת 2007 הוא טענת הלקוחות שהבנקים הפסיקו להם את האשראי והמימון באופן שרירותי, וגרמו להתמוטטותם של עסקים רבים. בנוסף, הוגשו תביעות בנושאים של גביית ריביות יתר, שינוי גובה הריבית ללא הודעה, ליווי בנייה, גביית עמלות מיותרות והתניית שרות בשרות.

 

במקביל, חלה ירידה של 18% בסכום התביעות שהגישו בנקים נגד לקוחות במחצית הראשונה של 2007. היקף התביעות עמד על סך של כ-770 מיליון שקל, לעומת כ-940 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

אמנון שוורץ, מנכ"ל שגיא, אומר כי הירידה בתביעות הבנקים משקפת מגמה בתפיסת הבנקים לפיה הם מעדיפים להגיע להסדרת חובות בפשרות. לדבריו, הבנקים גמישים יותר בניהול משא ומתן אישי לפני שהתיק עובר לטיפול משפטי. שוורץ אומר כי הבנקים מעדיפים להתפשר מחוץ לכותלי ביהמ"ש, כדי להימנע מפסקי דין חדשים ותקדימיים בנושא, וכן כדי לחסוך זמן ועלויות יקרות.

 

מנכ"ל שגיא צופה, כי בעקבות ההוראות החדשות של בנק ישראל לגבי מסגרות האשראי שנכנסו לתוקף באופן מוחלט ב-1.7, תחול עלייה בתביעות בנקים נגד לקוחות, בעיקר בתחום של משקי הבית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
בנקים. ירידה בתביעות שלהם נגד לקוחות
צילום: שאול גולן
מומלצים