שתף קטע נבחר

ל-87% מהישראלים יש סלולרי, ל-66% מחשב

רמת החיים עולה, אבל באורח מתון. בשנת 2006 גדלה ההוצאה הממוצעת של משפחה ב-0.8% והסתכמה ב-11,133 שקל בחודש. כ-17% מהסל מוצא על מזון. ההוצאה הממוצעת בחמישון העליון היתה גבוהה פי 2.6 מזו שבחמישון התחתון

רמת החיים בישראל עולה אולם באורח מתון. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ההוצאה הממוצעת למשק בית על מצרכים ושירותים הסתכמה בשנת 2006 ב-11,133 שקל בחודש, עלייה של 0.8% לעומת ההוצאה בשנת 2005 (10,816 שקל).

 

ההוצאה הכספית למשק בית (ללא ההוצאה על שירותי דיור ומכוניות) הסתכמה ב-8,711 שקל בחודש, עלייה של 1.8% לעומת 2005 (8,378 שקל). מבין סעיפי ההוצאות, סעיף ריהוט וציוד לבית רשם את העלייה הגדולה ביותר - 4.3%.

 

ההוצאה הממוצעת על מזון (כולל ירקות ופירות) עמדה אשתקד על 1,853 שקל בחודש - 16.6% מהסל. ההוצאה הממוצעת על דיור עמדה אשתקד על 2,378 שקל בחודש - 21.4% מהסל. ההוצאה הממוצעת על תחבורה ותקשורת עמדה על 2,302 שקל בחודש - 20.7% מהסל. ההוצאה הממוצעת על חינוך תרבות ובידור עמדה על 1,512 שקל בחודש - 13.6% מהסל.

 

הפער בין החמישונים - 2.6

ההוצאה הממוצעת לתצרוכת למשק בית בחמישון העליון של האוכלוסייה היתה אשתקד 17,379 שקל בחודש - פי 2.6 מההוצאה בחמישון התחתון (6,688 שקל). בשנת 2005 עמד הפער על 2.7.

 

פער גדול בין החמישון העליון לתחתון נמצא בסעיף תחבורה ותקשורת (פי 4.8). פער קטן יחסית בהוצאות בין חמישונים אלה נמצא בסעיף המזון (פי 1.5).

 

בחמישון התחתון אחוז ההוצאה על המזון מתוך הסל הוא הגבוה ביותר, גם ביחס למרכיבי הסל האחרים באותו חמישון, וגם ביחס לחמישונים האחרים.

 

בחמישון העליון מוציאים אחוז גבוה יותר מסך כל ההוצאות על שירותי תחבורה ותקשורת (25.5%), לעומת החמישון התחתון (12.9%).

 

ניתן לראות הבדלים נוספים בין חמישוני משקי הבית. במשק בית בחמישון התחתון יש 4.3 נפשות בממוצע ו-0.6 מפרנסים. לעומת זאת, במשק בית בחמישון העליון יש 2.7 נפשות בממוצע למשק בית ו-1.6 מפרנסים.

 

כ-9% מרכישות מוצרי צריכה - באינטרנט

53.7% מסך כל הקניות למזון של משקי בית בישראל נערכות ברשתות השיווק. כ-40% מהקניות של מזון נערכות בימים חמישי ושישי.

 

משקי הבית עדיין מעדיפים לרכוש מוצרי צריכה בחנויות הרגילות. עם זאת ניתן להבחין בשינוי בהרגלי הקנייה בקבוצות מוצרים מסוימות: 8.8% מהקניות של מוצרי בידור ואלקטרוניקה (טלוויזיה, מכשיר DVD, מצלמה, וידאו וכו') מתבצעות דרך האינטרנט, ו-7.4% מהקניות של מכשירי כושר מתבצעות באמצעות בחירה מקטלוג או מהטלוויזיה.

 

לכ-66% יש מחשב, ל87% טלפון סלולרי 

בשנה החולפת ל-87.2% ממשקי הבית היה טלפון סלולרי אחד לפחות ול-85.1% היה קו טלפון אחד לפחות, לעומת שנת 1997 בה ל-37.8% ממשקי הבית היה טלפון סלולרי אחד לפחות ו-95% ממשקי הבית היו מחוברים לקו טלפון רגיל.

 

עלייה נרשמה גם בשיעור משקי הבית בעלי המחשב (65.8% לעומת 62.4% בשנת 2005)  ובאחוז משקי הבית המחוברים לאינטרנט (54.6% לעומת 48.9% בשנת 2005).

 

לעומת האינטרנט והמחשב, שיעור המנויים על טלוויזיה בכבלים ולווין ירד מ-73.2% בשנת 2001 ל-68.1% בשנת 2006.

 

ל- 34.6% ממשקי הבית בעשירון התחתון יש מזגן, לעומת 94% בעשירון העליון. לכ-20% ממשקי הבית בעשירון התחתון יש מכונית אחת לפחות לעומת 95% ממשקי הבית בעשירון העליון.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כ-17% מהסל מוצא על מזון
כ-17% מהסל מוצא על מזון
צילום: תומריקו
מזגן. יותר בעשירון העליון
מזגן. יותר בעשירון העליון
לכ-66% יש מחשב
לכ-66% יש מחשב
מומלצים