שתף קטע נבחר

מכוניות יוקרה: לא הבטיחות שציפיתם

מסקנה מפתיעה בשורת מבחני ריסוק-צד שנערכו לאחרונה בארה"ב - מחיר גבוה יותר, לא מבטיח בהכרח גם רמת בטיחות משופרת

הפתעה גדולה נרשמה במספר מבחני ריסוק למכוניות יוקרה, שערך ארגון חברות הביטוח האמריקניות לבטיחות בדרכים, ה-IIHS. תוצאות המבחנים העלו כי מכוניות זולות יחסית, אינן בהכרח פחות בטוחות ממכוניות יוקרה בעלות תג-מחיר גבוה מאד. קאיה אמנטי למשל, משפחתית גדולה קוריאנית, השיגה ציון בטיחות טוב יותר בריסוק-צד מב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס - היקרות ממנה משמעותית.

 

  • ynet מציג: כך תבחרו את המכונית הבטוחה ביותר

 

בסדרת מבחני הריסוק האחרונה, שבדקה את ההגנה אותה מעניקות מכוניות יוקרה בפגיעת-צד, נבחנו המכוניות הבאות: אקורה RL (משווקת אצלנו כהונדה לג'נד), ב.מ.וו סדרה 5, וולוו S80, מרצדס E קלאס, קאדילק STS וקאיה אמנטי, המשווקת באירופה כאופירוס, אך אינה מגיעה לישראל. כדאי רק לזכור כי גם במקרים בהן מדובר במכוניות המשווקות בישראל, עשויים מפרטי המכוניות האמריקניות להיות שונים במקצת - אם כי ההבדלים, בעיקר במכוניות יוקרה, בדרך כלל זניחים.

 

לכל המכוניות שנבחנו בסדרה האחרונה, היו כריות צד (להגנה על פלג גוף עליון) וכריות וילון (להגנה על הראש). בנוסף, לכולן בקרת יציבות תקנית, למעט לקאיה - אצלה המערכת בתוספת תשלום.


ב.מ.וו סדרה 5. מחיר בשמיים, הבטיחות קרובה לרצפה. בתמונה העליונה: מרצדס E קלאס בעיצומו של המבחן

 

ציון רע לב.מ.וו

אלא שבתוצאות יש בכל זאת מידע חשוב גם ללקוח הישראלי, כזה שבא לידי ביטוי ביחס של יצרניות מסוימות לבטיחות. ב.מ.וו למשל, שכבר הפגינה ביצועים בינוניים במבחן הריסוק האירופי (EuroNCAP), עושה זאת שוב גם במבחן האמריקני.

 

סדרה 5 החדשה (יחסית), מכונית יוקרה בעלת אחד מתגי המחיר היותר גבוהים בין הנבחנות, זכתה לציון "גבולי" בלבד, עקב חשש הבוחנים מאפשרות פגיעה בצלעות, אברים פנימיים ואגן הירכיים במקרה של תאונה. זאת בתנאים המקבילים לאלה של הניסוי - פגיעת רכב שטח או טנדר בצד המכונית ובמהירות של 50 קמ"ש, ולמרות שלב.מ.וו כריות וילון וצד תקניות.

 

הציון שהשיגה ב.מ.וו גבוה רק בדרגה אחת מהנמוך ביותר שניתן להשיג מארבעה: "טוב", "מתקבל על הדעת", "גבולי" ו"עלוב". מכונית שזוכה לציון "טוב" בשלושה מבחנים - קדמי, צדי ואחורי - ומציעה בקרת יציבות תקנית, יכולה לזכות גם בתואר "הבחירה הטובה" של הארגון.


השוודים יכולים לסמן וי ליד מבחני ה-IIHS: ציון טוב בכל הפרמטרים

 

המצטיינת: וולוו S80

וזה בדיוק מה שקיבלה וולוו עם ה-S80 החדשה. השוודים קטפו את תואר "הבחירה הטובה" לאחר שה-S80 זכתה לציון המרבי בכל המבחנים. אקורה RL וקאיה אמנטי, שזכו לציון "טוב" אף הן בריסוק צד, החמיצו את התואר מכיוון שבריסוק אחורי דורגו רק "גבולי".

 

מרצדס E קלאס וקאדילק STS, שתי נבחנות נוספות בסדרה האחרונה, דורגו "מתקבל על הדעת" בריסוק הצד. בוחני ה-IIHS ציינו כי במרצדס שיפרו אמנם לאחרונה - בזמן מתיחת הפנים - את בטיחות הצד של ה-E, אך עדיין לא מספיק כדי לקבל ציון טוב. לשתי המכוניות הללו ציון "טוב" בריסוק חזיתי. במבחנים שהתקיימו בעבר, זכתה ה-E קלאס לציון "טוב" בריסוק אחורי, בעוד שה-STS של קאדילק דורגה בציון המביך - "עלוב".


תוצאות מבחני הריסוק של ה-IIHS

תוצאות מבחני הריסוק של ה-IIHS
המכונית חזיתי צד אחורי ESP* המלצה**
יוקרה          
אקורה RL טוב טוב גבולי תקנית לא
ב.מ.וו סדרה 5 טוב גבולי מתקבל על הדעת תקנית לא
וולוו S80 טוב טוב טוב תקנית כן
מרצדס E קלאס טוב מתקבל על הדעת טוב תקנית לא
קאדילק STS טוב מתקבל על הדעת עלוב תקנית לא
גדולות          
קאיה אמנטי טוב טוב גבולי אופציה לא

* ESP - בקרת יציבות אלקטרונית

** תואר "הקנייה הטובה" של ה-IIHS, למצטיינות בכל המבחנים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ציון טוב: אקורה RL (בישראל - הונדה לג'נד)
ציון טוב: קאיה אמנטי (שמכונה גם אופירוס, ואינה משווקת בישראל)
ציון מתקבל על הדעת: קאדילק STS
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים