שתף קטע נבחר

כך תיראה סיטרואן C5. טוב, בערך

הצרפתים חושפים תמונות ראשונות של ה-C5 איירסקייפ, קדימון למשפחתית הגדולה הבאה, לקראת הצגתה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר

סיטרואן משחררת היום לפרסום תמונות רשמיות ראשונות, של מכונית תצוגה המכונה C5 איירסקייפ (Airscape), ושתיחשף בתערוכת פרנקפורט המתקרבת (פתוחה לקהל הרחב ב-23-15 בספטמבר). אבל אין לטעות, מדובר ברמז עבה מאד ל-C5 החדשה, שצפויה במהלך שנה הבאה. למעשה, ניתן להעריך כי החרטום בעל סרח העודף הגדול והעיצוב ה"סיטרואני", כמו גם עיצוב תא המטען, יועתקו למכונית הסדרתית.


החרטום - היישר ל-C5 הסדרתית

 

ה-C5 איירסקייפ היא מכונית קופה-קבריולה גדולה, עם מנגנון גג-קשיח-מתקפל. כדי לחסוך במשקל ולהוריד את מרכז הכובד, הוחלפה המתכת בגג בסיבי פחם, חומר קל וחזק יותר - אך גם יקר. לא סביר כי למכונית הסדרתית, בין אם גרסת סדאן משפחתית או קבריולה מסוגננת, יהיה גג מסיבי פחם. כיום לא מיוצרת C5 קבריולה, אך לא מן הנמנע שכמענה לגרסת הקופה העתידית של רנו לגונה החדשה, תוצג כזו בעתיד.

 

בכל מקרה, מייד עם השקת ה-C5 הבאה יעמוד לרשות ה-C5 מנוע V6 טורבו-דיזל, בנפח 2.7 ליטר. מדובר ביחידת כוח שפותחה בסיוע יגואר (פורד), ושהוצעה עד עתה רק ב-C6 הגדולה יותר. בכל מקרה, עם אותו הספק (208 כ"ס) ומומנט (44.8 קג"מ). ההנעה קדמית, ואת הכוח מעבירה תיבת שישה הילוכים אוטומטית.


סיטרואן C5 איירסקייפ

 

כדי להפוך אותו למעט יותר ידידותי לסביבה, הצטייד מנוע הדיזל הגדול במכונית התצוגה גם במערכת "עצור-סע". המנגנון, שמכונה בפי סיטרואן "אורבן-הייבריד" (UrbanHybrid, מכונית כלאיים עירונית), מכבה את המנוע במהירות נמוכה (שישה קמ"ש ומטה) בכדי לחסוך דלק ולמנוע זיהום. כיבוי המנוע מתבצע כאשר רגל הנהג לוחצת על דוושת הבלמים, ומעניין יהיה לראות כיצד תתמודד מערכת כזו עם מצבי זחילה קיצוניים. מערכות עצור-סע שהציעה סיטרואן עד עתה, כיבו את המנוע רק בעצירה מוחלטת.

 

בסיטרואן לא מפרסמים פרטים נוספים על המכונית, ושומרים אותם לחשיפתה בתערוכה. נמתין בסבלנות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן C5 איירסקייפ
רמז עבה ל-C5 הבאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים