שתף קטע נבחר

Skype מאשימה את מיקרוסופט בקריסת השירות

חילופי האשמות בין Skype למיקרוסופט על רקע התקלה החמורה האחרונה. ב-Skype טוענים כי התקלה נגרמה בגלל כמות חריגה של אתחולי מחשבים שהורידו עדכונים ממיקרוסופט. ענקית התוכנה: מדובר בבאג ב-Skype

התקלה שנמשכה יומיים והותירה מיליוני משתמשים ב-Skype מנותקים משירות הטלפון המקוון נגרמה בגלל מספר גבוה במיוחד של אתחולים. זאת, לאחר שמשתמשי התוכנה הורידו עדכון של Windows, כך מסרה אתמול (ב') Skype.

 

התקלה שהחלה ביום ה' והסתיימה ביום שבת עוררה זעם ומחאות בקרב גולשים רבים המשתמשים בשירות לצורך ביצוע שיחות טלפון למטרות עסקיות או פרטיות.

 

ל-Skype, המבוססת בלוקסמבורג ונמצאת בבעלות ענקית המכירות הפומביות eBay, יש יותר מ-220 מיליון משתמשים רשומים, ו-5-6 מיליון משתמשים מתחברים לשירות בכל זמן נתון.

 

בעדכון שפורסם בבלוג החברה, עובד Skype בשם ווילו אראק שלל את הטענה כי התקלה נגרמה בגלל התקפה של האקרים או פעילות זדונית אחרת. במקום זאת, הוא טען כי הסיבה לתקלה היא "כמות אתחולים מסיבית של מחשבי המשתמשים שלנו בכל העולם בפרק זמן מאוד קצר. המחשבים הופעלו מחדש לאחר הורדת עדכונים באמצעות מנגנון Windows Update".

 

מיקרוסופט הפיצה את העדכונים החודשיים שלה ביום ג' לפני שבוע. מחשבים רבים מתוכנתים להתקנה אוטומטית של העדכונים והפעלה מחדש מיד לאחר מכן.

 

המספר הגבוה של הפעלות מחדש גזל משאבים ניכרים מהרשת של Skype, ופעולה זו הובילה לגל של בקשות לחיבור מחדש לרשת. העובדה הזו, בצירוף העדר משאבים לרשת ה-peer-to-peer (הטכנולוגיה המבוזרת עליה מתבססת Skype), גרמה לתגובת שרשרת לא רצויה".

 

אראק לא נקב רשמית בשמה של מיקרוסופט כמקור הצרות של Skype, וציין כי האחריות מוטלת על Skype, אם כי האצבע המאשימה מופנית כלפיה מבין השורות. לדבריו, הרשת של Skype יודעת להתגבר בעצמה על בעיות כאלה, אך תקלה לא ידועה בתוכנה מנע התאוששות מהירה במקרה הזה.

 

מיקרוסופט הפיצה הודעה משלה ובה התייחסה לעדכונים האחרונים כל מהלך שגרתי, וקבעה כי התקלה נבעה מבאג בתוכנת Skype.

 

התקלה האחרונה גרמה לאחד המשברים החמורים ביותר בתולדותיה של החברה, שנוסדה ב-2003 על ידי ניקלס זננסטרום ויאנוס פרי. מדובר בתקלה הרצינית הראשונה מאז אוקטובר, 2005, כאשר השירות נפל למשך כמה שעות.

 

"התקלה הזו הייתה חסרת תקדים בהיקפה והשלכותיה", קבע אראק, "אנחנו רוצים לציין כי מעט מאוד טכנולוגיות או רשתות תקשורת יכולות לפעול ללא שיבושים כלל". באתר הרשמי מציינת החברה במפורש כי התוכנה אינה פתרון למקרי חירום, ויש להחזיק קו טלפון רגיל בנפרד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים