שתף קטע נבחר

YouTube משלבת פרסומות וידאו במדיה עשירה

פרסומות הווידאו יוצגו בשכבה עליונה בתחתית של סרטונים נבחרים. אם הצופה לא עושה דבר הן ייעלמו מעצמן תוך 10 שניות

פרסומות וידאו ישולבו ב-YouTube, אך לא מדובר בפרסום מהסוג הטלוויזיוני. החל מהיום (ד'), אתר שיתוף הווידאו הפופולרי יתחיל ליישום פרסומות מדיה עשירה - מודעות חצי שקופות שיוצגו בשכבה עליונה (overlay) בתחתית של סרטונים נבחרים.

 

כל מודעה תעלם מעצמה תוך 10 שניות אם הצופה לא עושה דבר; הסרטון המוצג ייעצר אם הצופה מקליק על שכבת הפרסומת כדי לצפות בה במסך מלא.

 

YouTube מסרה כי היא נמנעה מפורמט פרסומות וידאו המוצגות לפני הסרטון, המקובל באתרים רבים. שיבה רג'רמאן, מנהל מוצר ב-YouTube, אמר כי פחות מ-10 אחוז מהצופים סוגרים פרסומת המוצגת בשכבה עליונה באמצעות הקלקה על ה-X המוצג בפינה.

 

פרסומות ארוכות יותר

המדיה העשירה מספקת למפרסמים יותר גמישות, הוא אמר, מאחר והם אינם מוגבלים לפרסומות של 15 עד 30 שניות, כדי למנוע מהצופה לנטוש. אם הצופה יבחר להמשיך לצפות בווידאו באמצעות הקלקה, האורך המרבי של הפרסומת עשוי להיות ארוך בהרבה. למשל, הקלקה אחת על פרסומת בשכבה עליונה הביאה להצגת קדימון בן שתי דקות לסרט הסימפסונים.

 

YouTube, שנרכשה על ידי גוגל בשנה שעברה עבור 1.76 מיליארד דולרים, עדיין לא הצדיקה את סכום הרכישה הגבוה, על אף הקהל העצום הצופה באתר מדי שנה. האתר ייצר הכנסות בשיעור 15 מיליון דולרים בשנה שעברה, על פי נתונים שהופיעו בדו"ח השנתי של גוגל.

 

מודעות טקסט מוצגות ב-YouTube זה זמן רב, אך פרסום בווידאו צפוי להיות אטרקטיבי בהרבה, בייחוד משום שפורמט זה עשוי למשוך מפרסמים גדולים מהטלוויזיה.

 

החברות שבחרו לפרסם ב-YouTube בשלב ההשקה של פרסומות הווידאו הן וורנר מיוזיק, פוקס המאה ה-20 של ניוז קורפ וניו ליין סינמה של טיים וורנר.

 

גוגל מציע למפרסמים לעקוב אחר האפקטיביות של פרסומות באמצעות נתונים על מיקום הגולשים שצפו בהן, משך הצפייה וסוג הסרטונים הנצפים. עם זאת, המפרסמים לא יוכלו לרכוש מודעות על פי מילות מפתח, כפי שגוגל מציעה לרוכשי מודעות טקסט. מילים אלה מבוססות על חיפושים שביצעו גולשים.  

 

כמו כן, בניגוד למודעות הטקסט הגוגל בשיטת התשלום על פי הקלקה, היא תגבה תשלום מהמפרסמים על פי צפייה בלבד - 20 דולרים ל-1,000 צופים - בין אם הגולש הקליק על הפרסומת בשכבה העליונה או לא.

 

למרות ההבדל בין פרסומות הווידאו לטקסט, המהוות את רוב הכנסות של החברה היום, בכירים בגוגל סבורים כי לשתי השיטות מכנה משותף - הן אינן פולשניות.

 

גוגל תחלוק בהכנסות מהפרסומות עם בעל הווידאו, אך החברה לא מגלה מהי החלוקה ביניהם. בעל הווידאו יכול לפסול חלק מהפרסומות, למשל, כאלה של מתחרים.  

 

"מודעות חייבות לספק ערך לקהילת הגולשים", אמרה איילין נאוטון, מנהלת פלטפורמות המדיה בגוגל, "הוכחנו בגוגל שוב שוב כי מודעות עשויות להתגלות כיעילות מאוד למשתמשים כאשר הם נענים להן".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
YouTube. מנסים לא להרגיז את הגולשים
YouTube. מנסים לא להרגיז את הגולשים
מומלצים