שתף קטע נבחר

בקרוב: המשחק FarCry 2

Far Cry 2 לוקח את המשחקיות הפתוחה לשלב הבא, עם עולם דינמי לחלוטין שבו באמת נוכל לעשות כל מה שנרצה

אחד ממשחקי הפעולה המוכרים והאהודים של הזמן האחרון הוא Far Cry, הידוע גם כ-"בואו נלך מכות על אי בודד, עם גרפיקה מרשימה במיוחד". המהדרין מוסיפים, "וגם ה-AI (בינה מלאכותית) משהו משהו". אחרי מספר הרחבות ותוספות, בסופו של דבר עלתה השאלה: מה לגבי משחק המשך?

 

הכירו את Far Cry 2, שהוכרז ממש בימים האחרונים. אם נהיה מדוקדקים, המשחק החדש הוא המשך רשמי בלבד לקודמו, ולמעשה אינו דומה לו מעבר לכמה פרטים שטחיים. החברה שפיתחה את המשחק הראשון עברה למפיצה אחרת ועובדת היום על Crysis, ה-"עם גרפיקה מרשימה במיוחד" המודרני.

 

בזמן שכולנו כבר כוססים את ציפרוני הרגליים בציפיה למשבר הזה, נראה שקצת פחות היה איכפת לנו מההכרזה על Far Cry 2 הרשמי. אחרי הכל, אם הוא מפותח על ידי חברה אחרת, ולא כל כך קשור לקודמו, כמה טוב הוא כבר יכול להיות? לפי הדמו שהודגם בתערוכת המשחקים של ליפציג, טוב מאוד. טוב לכדי גורם-לצופים-לפעור-לסתות, אפילו.

 

 

הכל צפוי והרשות נתונה

המשחק החדש מתרחק מאוד מהג'ונגלים הטרופיים והאי המבודד של המשחק הראשון, ולמעשה אפילו לא קשור אליו עלילתית בשום צורה. Far Cry 2 בכלל מזכיר את Mercenaries ואת Just Cause בעלי המשחקיות הפתוחה: נוכל להסתובב במרחביה העצומים של מרכז אפריקה, לעשות משימות כרצוננו, ולעבוד עבור מי שנרצה ואיך שנרצה. אלא ש-Far Cry 2 שואף לסביבה דינמית הרבה יותר מקודמיו לז'אנר, לחופש פעולה שלא נודע כמותו עדיין במשחקי מחשב.

 

נשמע קצת בומבסטי? גם הכתבים בחו"ל סקפטיים, ומשתדלים לשמור על איפוק. אבל הם בכל זאת לא מצליחים להסתיר את ה-"וואו": למרות שהוא אפילו לא בשלב האלפא, המפתחים החליטו להציג אותו כמו שהוא, ולא סרטון או קטע מבויים - לפחות, לפי הצהרת המפתח הראשי, אשר הציג אותו - כך שהכתבים ברי המזל ראו במו עיניהם את ההבטחות מתגשמות על המסך.

 

צוחק מי שצוחק אחרון

מטרתנו ב-Far Cry 2 תהיה לחסל את "הצבוע", סוחר כלי נשק שמוכר את מרוכלתו לשני הצדדים הלוחמים במדינה עלומה במרכז אפריקה, ובכך מתסיס את האזור וגורם להרג של המונים רק בשביל הרווח. אם זה לא מספיק מרגיז אתכם, המשחק מתחיל בכך שדמותנו שוכבת על מיטתה באיזה מלון מצ'וקמק, גוססת ממלריה, ואותו צבוע - יריב ותיק שלנו - יושב לידנו ואומר שאנחנו עלובים כל כך, עד שהוא אפילו לא יטרח להשתמש באקדח. הוא משאיר את אותו אקדח לצידנו ("במידה ותרצה לסיים מהר עם הסבל") ועוזב. חכה חכה, יא מניאק.

 

מהרגע שאנחנו עוזבים את החדר ועד שאנחנו מראים לצבוע מי צוחק אחרון, הכל פתוח. שני שרי צבא חמושים היטב וכמה עשרות שכירי חרב מסתובבים במרחבי הסוואנות והג'ונגלים של Far Cry 2, ואנו מוזמנים להשכיר להם את שירותנו, להצטרף אליהם, להפנות אותם אחד נגד השני, או לחסל אותם מתי ואיך שבא לנו. כן, את כולם: החסינות העלילתית המוכרת לנו מכל משחק כמעט, פשוט לא קיימת כאן.

 

למשל, אם נהרוג את אחד מהמפקדים בצבאו של שר צבא א', תוך כמה זמן אחד מפקודיו יעבור קידום ויחליף אותו בתפקיד. אפילו אם נהרוג את שר הצבא עצמו, סגנו יקום במקומו (ובוודאי יורה על חיפוש נרחב אחר הרוצח). החיילים עצמם, השומרים על עמדות הנשק או מפטרלים בין מחסני דלק, שומרים על סדר יום משלהם הכולל החלפת משמרות ואפילו ארוחות.

 

אפילו שאר הדמויות שהשחקן יכול היה לבחור לשחק מסתובבות בעולם כשכירי חרב פרטיים, וכל אחד מהם יכול להפוך לחבר לשעת צרה או לאויב שנוא (אפשר גם פשוט לחסל אותם), לפי האופן בו נתייחס אליהם או לפי איך שדברים יתגלגלו. בהדגמה בליפציג הוצג אחד משכירי החרב האלו שהפך לחברו של השחקן בגלל שהלה הציל את חייו בעבר. מאוחר יותר נקלע השחקן לקרב יריות קשה, וחולץ על ידי אותו בחור - הוא במקרה חנה מעבר לגבעה, ושמע את ההמולה.

 

טוב שיש לנו בני ברית חכמים כאלה, אבל גם האויבים לא בדיוק טיפשים. בקרב יריות אחר קפץ המדגים לתוך ג'יפ כדי לברוח מהאזור. השומרים לא היססו, נכנסו למשאית שחנתה במקום, והתחילו לרדוף אחריו תוך שהם מנסים לירות בו ואפילו לנגח אותו. ה-AI יודע לזהות כל חפץ בסביבתו, כולל רכבים, ומחליט להשתמש בהם לפי הצורך.

 

עוד ב-Vgames: חידושים בכל מועדוני קהילת CS

 

הכל שרוף והרוח מתונה

חושבים שזה מגניב? זה עוד כלום. העולם של Far Cry 2, מלבד העובדה שהוא עצום וללא מסכי טעינה, כולל גם דפוסי מזג אוויר דינאמיים וצמחיה של ממש. מה זה אומר? שאם אתם רואים עננים בשמיים, זה לא סתם איזה ציור קבוע אלא אוסף מחוכם של חישובים, שמשתנים בהתאם למזג האוויר ואולי אפילו העונות. אולי גם כדאי להתחיל לחפש מטריה.

 

עצים ועשבים בסאוונות של Far Cry 2 בנויים כל אחד בנפרד, מה שאומר למשל שאפשר לירות בענף עץ והוא ישבר ממש בנקודה בה ירינו. עם מכונת יריה (או RPG) אפשר לפוצץ עץ לחתיכות. ומה אם תשליכו רימון לשדה קוצים? הוא יתחיל לבעור, והאש תתפשט כמו, אה, אש בשדה קוצים, למעשה. ואפילו - לפי כיוון הרוח! אם החלטתם שלא להשמיד אותם, תגלו שהרוח משפיע על כל גבעול וענף בנפרד, וגורם להם לנוע באופן מציאותי להפליא.

 

למרות ההתרשמות הרבה מכל הנעשה מאחורי הקלעים של המשחק, יש סיבה להתרשם גם מהמתרחש על המסך. כשם שהגרפיקה של Far Cry הראשון שבתה אותנו, כך גם ממשיכו צפוי להיות מרשים גרפית מכל בחינה. אולי לא ברמה של המשחק Crysis, אבל האמת היא שקשה אפילו לעמוד זאת בינתיים, שכן המשחק עוד לא נכנס אפילו לבחינות המוקדמות, כאמור.

 

עם כל כך הרבה עיבודים וחישובים בזמן אמת, כנראה שנצטרך מחשב מפלצתי למדי כדי להריץ את המשחק. בכל זאת, המפתחים אומרים שכאשר יצא - באביב 2008, אבל לא הייתי בונה על זה - הוא יוכל לפעול על כל מחשב מעל-הממוצע, ואפילו ללא פגיעה ניכרת בגרפיקה.

 

בעוד שניתן עוד להאמין לפרטים על המשחק, עם הבטחות שכאלו בתחום החומרה קצת קשה יותר להסכים. בכל מקרה, אם המשחק אכן יתקדם בכיוון שהוצג בתערוכת המשחקים, נראה שכאשר יצא Far Cry 2 לחנויות, הוא יעשה לתחום משחקי הפעולה הפתוחים את מה ש-BioShock עושה עכשיו למשחקי ה-shooter.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים