יבש, משעמם וחסר מעוף
קמפיין חברת החשמל לחסכון באנרגיה הוא חשוב, אבל מצד שני כל כך משעמם. הגיע הזמן שחברת חשמל תתחיל ליצור גם עבור החסכון באנרגיה פרסומות מבריקות ויצירתיות שיגרמו לנו לא רק לשמוע, אלא גם להקשיב
פרסומות בהן המפרסם הוא גוף ציבורי, ממשלתי, איגוד או מועצה, נתפסות פעמים רבות כפרסומות בעלות אמינות גבוהה, הבאות להעביר מסר לטובת הציבור. לצערי, פעמים רבות מפרשים אותם גופים את אותה "ציבוריות" ואמינות שהם מייצגים, כרשות (או חובה, מפאת המעמד) ליצירת פרסומות יבשות, חסרות מעוף וכמובן דלות באפקטיביות.
קחו לדוגמא את הקמפיין הפרסומי האחרון של חברת החשמל לחיסכון באנרגיה. אין שום סיבה, שנושא כל-כך חשוב ומבורך, כמו חינוך לחיסכון באנרגיה, יזכה לפרסומות כל-כך משעממות.
הנושאים שאותם יש לקדם בתודעת הצרכנים: דירוג אנרגטי של מכשירי חשמל, טמפרטורה מומלצת להפעלת מזגן, שימוש בנורות חוסכות חשמל ועוד, אינם שונים כלל, מבחינת הפרסומאים, מקידום ספק שיחות לחו"ל או מכירת מכשיר סלולרי חדש שגם שוטף כלים.
הם אינם שונים מאחר שאסטרטגיית הפרסום היא שקובעת אם אנחנו רוצים ש"הצרכנים יבינו שאנחנו באים לחנך אותם" (ויעברו לצפות בתכנית בידור, במקום להקשיב לנו) או שמא "נגרום לצרכנים לרצות לשתף איתנו פעולה" על ידי זה שנסקרן אותם, נצחיק אותם, נפתיע אותם או נבדר אותם תוך כדי העברת המסר.
מועצת החלב, היא דוגמא טובה למפרסם אשר לא "נפל" לאותו בור ואשר מצליח בעזרת קמפיין פרסומי זול בהרבה ומעניין הרבה יותר מזה של חברת החשמל, להעביר בהצלחה מסר אשר לטעמי פחות חשוב מחסכון באנרגיה.
מדובר כמובן בקמפיין I love" חלב – שלושה ביום". הקמפיין הפרסומי, שמטרתו להגביר את צריכת מוצרי החלב (לי לא לגמרי ברור אם מדובר באינטרס של בריאות הציבור או, חלילה, בבריאות חשבון הבנק של יצרני החלב), מתבטא בג'ינגל שכבר שמענו בעבר.
העניין, ההפתעה או הבידור, אם תרצו, מתבטא בכך שזמרים מוכרים שרים את הג'ינגל, כל אחד מבצע אותו בסגנון אחר. בשבילי לשמוע את מיקי גבריאלוב שר "I love חלב" בסגנון קאנטרי קליל, זו אכן הפתעה נעימה, מושכת תשומת לב ואפקטיבית לזכירת המסר. לפי הפרסומים עתידים להשתתף בקמפיין גם מיכל אמדורסקי, דני רובס, אושיק לוי, דנה אינטרנשיונל, אביהו מדינה, מיקה קרני, עידן יניב, שורטי ולהקת "גיים בויס".
קמפיין "Got milk?" המפורסם והוותיק, שרץ שנים רבות בארה"ב, כלל מודעות בהם מפורסמים רבים הצטלמו עם "שפם של חלב". השימוש בזמרים מפורסמים לג'ינגלים לקידום צריכת החלב הוא רעיון מבריק אף יותר.
זהו אינטרס של כולנו שחברת החשמל תלמד מדוגמת ממועצת החלב, להתנער מעמדת ה"מחנך הממלכתי" ולהתחיל ליצור, גם עבור החיסכון באנרגיה, פרסומות מבריקות, מושכות תשומת לב ויצירתיות שיגרמו לנו לא רק לשמוע – אלא גם להקשיב.
הכותבת היא מרצה ויועצת לשיווק ולפרסום
מומלצים