Yahoo קונה חברת פרסום להתאמה אישית של מודעות
במסגרת הניסיונות לשפר את עסקיה, הודיעה Yahoo על רכישת חברת הפרסום BlueLithium, שמציעה טכנולוגיה להתאמה אישית של הפרסומות לגולש
Yahoo רוכשת את רשת הפרסום BlueLithium עבור 300 מיליון דולרים במזומן, בתקווה לפתור את הבעיות הכלכליות הפוקדות את החברה והביאו לירידה בערך המניות.
העסקה, עליה הודיעה Yahoo אתמול (יום ג'), מסמנת ניסיון נוסף של יאהו למקד את עסקיה, שסובלים מחולשה בשנתיים האחרונות. זאת, במקביל להתחזקותה של גוגל, שבעצמה רושמת רווחים נאים מפרסומות.
Yahoo עדיין נחשבת לאחת מחברות האינטרנט המשפיעות ביותר, ושווי עסקיה נאמד ב-38 מיליארד דולר, אך מספר החמצות גרמו למשבר ולהתערערות האווירה בחברה.
BlueLithium, שנוסדה ב-2004, מספקת טכנולוגיה שמאפשרת לאתרים להתאים פרסומות לתחומי העניין של הגולשים שלהם.
זו אינה הרכישה הראשונה של החברה בתחום: לאחרונה הוציאה 700 מיליון דולר לרכישת רשת הפרסום Right Media, ושידרגה את המערכת שלה כך שתציג מודעות טקסט הקשורות למילות החיפוש.
הענקיות משפיעות בפרסום
מנכ"ל החברה, טרי סמל, פרש ביוני האחרון, והמייסד ג'רי יאנג, שתפס את מקומו, החל לעבוד על "תוכנית אסטרטגית" לשיפור הביצועים של Yahoo, במסגרתה נרכשה BlueLithium. יאנג אומר כי החיזוק מכיוון BlueLithium, שבין לקוחותיה אפשר למנות את ג'נרל מוטורס, יסייע למפרסמים של יאהו למקסם את הרווחים שלהם.
Yahoo אינה היחידה שרוכשת לאחרונה חברות פרסום - היא מצטרפת לגל שמשפיע גם על מיקרוסופט ו-Yahoo. לאחרונה קנתה מיקרוסופט את חברת aQuantive ב-6 מיליארד דולר, וגוגל שילמה 3.1 מיליארד תמורת חברת פרסום אחרת, DoubleClick, עסקה שממתינה לאישור רגולטורי לפני שתתממש.