שתף קטע נבחר

אודי RS6 - חמש מאות ושמונים כ"ס!

אודי מציגה את המכונית החזקה בתולדותיה, ואחת הסדרתיות החזקות על הכביש. 580 כ"ס, 4.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ועיצוב אגרסיבי שלא מותיר מקום לספק באשר ליכולת

מירוץ החימוש ממשיך במלוא המרץ. אודי חושפת היום תמונות ופרטים רשמיים ראשונים אודות ה-RS6 אוונט, המכונית החזקה בתולדותיה. מדובר בגרסה ספורטיבית המבוססת על ה-A6 סטיישן, ומטרתה להתחרות בב.מ.וו M5 טורינג ובגרסת הסטיישן של מרצדס E63 AMG. את זה היא תעשה בעזרת כלי הנשק המוכר והברור ביותר בקטגוריה היוקרתית-ספורטיבית אליה היא נכנסת - מנוע חזק. במקרה הזה, המנוע הכי חזק, ובפער ניכר.

אודי RS6 אוונט. גרסת סדאן צפויה בעתיד הקרוב

 

ל-RS6 יחידת V10 בנפח 5.2 ליטר, המגיעה בבסיסה ישירות מה-S8. אלא שבניגוד לזו האחרונה, ל-RS6 יש בנוסף צמד מגדשי טורבו המזניקים את ההספק המרבי ל-580 כ"ס (ב-6,250 סל"ד), לעומת 450 כ"ס ב-S8. המומנט צמח אף הוא, מ-55 קג"מ (ב-3,500 סל"ד), ל-66.2 קג"מ ממהירות מנוע סופר נמוכה - 1,500 סל"ד.

 

כתוצאה מכך, עומדים הביצועים בקו אחד עם מכוניות אקזוטיות של ממש - 4.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית שתחצה בקלילות את קו ה-300, לאחר הסרת הגבלה אלקטרונית ל-250 קמ"ש. ממש לא רע למכונית שמשקלה העצמי חוצה (ב-25 ק"ג) את קו השני הטון, ומציעה נפח הטענה גדול כמצופה מסטיישן - בין 565 ל-1,660 ליטר. אגב, המשקל הגבוה - כ-140 ק"ג יותר מהמתחרות - התקבל למרות שימוש באלומיניום לחלק מהמרכב.

 

ה-RS6 מצוידת בתיבת שישה הילוכים אוטומטית (עם אפשרות לתפעול ידני), מעט מאכזב כאשר למתחרות יש כבר שבעה הילוכים (אוטומטית במרצדס, רובוטית לב.מ.וו). עם זאת, באודי מבטיחים כי פעולתה ויחסי ההעברה הותאמו כך שיעניקו את הביצועים הטובים ביותר שניתן. את הכוח מעבירה התיבה לכל ארבעת הגלגלים, כאשר מערכת הקוואטרו מחלקת אותו באופן לא שווה - 60% לאחור ו-40% לפנים, לטובת התנהגות ספורטיבית.

 

עוד יסייע ליכולת הדינמית מערך מתלים תחת השם "Dynamic Ride Control" (ר"ת DRC, בקרת נסיעה דינמית). מדובר במנגנון שליטה הידראולי בבולמים שהוצג זה מכבר באודי, המאפשר לקשר בין כל זוג בולמים מנוגדים (קדמי ימני עם אחורי שמאלי וכדומה), ולאזן את המרכב כשהכביש משובש או בפניות חדות. מי שיחפוץ בקצת יותר, יוכל להזמין גם שליטה אלקטרונית למערכת המתלים, עם שלושה מצבי כיוון - "מעט נוקשה", "מאוד נוקשה", ו"לשבור את הגב כדי לחסוך עוד עשירית שנייה בסיבוב, ככה נוקשה". אנחנו בעד.

 

כן נמסר כי בתוספת תשלום, ניתן יהיה לצייד את ה-RS6 בחישוקי "20 וצמיגי 275/35, במקום "19 וצמיגי 255/40. ומי שיעשה זאת, יוכל גם לרכוש בלמי דיסק קרמיים העמידים יותר בבלימות חזקות וממהירות גבוהה. עוד ברשימת האופציות: שני גלגלי הגה לבחירה (אחד מהם שטוח בחלקו התחתון) עם שליטה על תיבת ההילוכים, יחידות תאורה מתכווננות לפי כיוון הנסיעה ושלושה גווני מרכב הייחודיים ל-RS6.

 

שיווק המכונית באירופה צפוי להתחיל באפריל 2008, לא לפני שתוצג לעיני הקהל בתערוכת פרנקפורט הקרובה.

אודי RS6 אוונט - והאופוזיציה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי A6 אוונט רגילה
אודי A6 אוונט רגילה
מומלצים