שתף קטע נבחר

25% מהתלונות שהוגשו נגד הבנקים - מוצדקות

דו"ח בנק ישראל: 4,176 תלונות לקוחות נגד בנקים הגיעו בשנת 2006, מתוכן כ-25% נמצאו מוצדקות. ללקוחות הוחזרו 13 מיליון שקלים. אחוז התלונות המוצדקות הגבוה ביותר - נגד בנק מרכנתיל

בשנת 2006 החזירו הבנקים ללקוחותיהם סכום כולל של כ-13 מיליון שקל, רובו החזר מבנק הפועלים בגין עיגול ריבית שנעשה ללא ידיעת הלקוחות. כך עולה מסקירת המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו.

 

בנוסף שילמו הבנקים ללקוחות אחרים סך כולל של 2.3 מיליון שקל כתוצאה מהטיפול בתלונותיהם שנמצאו מוצדקות. על פי סקירת בנק ישראל לשנת 2006, במהלך השנה הזו טופלו 4,176 תלונות של לקוחות, מתוכן כ-25% נמצאו מוצדקות במלואן או בחלקן.

 

נגד מי התלוננו?

על פי הסקירה, את השיעור הגבוה ביותר של תלונות מוצדקות רשם הפיקוח על הבנקים לחובת בנק מרכנתיל דיסקונט (33.9%). לעומתו, את השיעור הנמוך ביותר השיג בנק לאומי (16.5%).

 

אחרי מרכנתיל צועדים בצמוד בנק המזרחי-טפחות (31.1%) ובנק דיסקונט (30%) עם אחוז התלונות המוצדקות. צמודים אליהם בנק הפועלים (27.4%) ובנק איגוד (27.1%). נגד הפועלים הוגש המספר הגבוה ביותר של תלונות (1,334) שהטיפול בהן הסתיים ב-2006. מדובר בכ-23% מהתלונות. נגד בנק יהב נמצאו מוצדקות 25% מהתלונות, ונגד הבינלאומי – 23.1%. בנק אוצר החיל נמצא במקום שלפני האחרון עם 17.3% תלונת מוצדקות.

 

מקרב הבנקים למשכנתאות – דיסקונט במקום הראשון עם 31.7% תלונות מוצדקות, ולאומי אחריו עם 13.5%. מספר התלונות שהוגשו נגד דיסקונט משכנתאות היה הנמוך ביותר – 77 בלבד. נגד חברות כרטיסי האשראי טופלו רק 148 תלונות מתוכן נמצאו מוצדקות רק 13.2%.

 

נגד כל יתר הבנקים טופלו 1,028 תלונות ונמצאו מוצדקות 31.4%, אבל אין בדו"ח פירוט מי וכמה נגד מי.

 

עלייה במספר החשבונות המוגבלים

הסקירה מציינת מגמה של עלייה מתונה במספר חשבונות הבנק שהוגבלו בגלל מתן צ'קים ללא כיסוי. עד מלחמת לבנון השנייה נצפתה עלייה של כ-1.4% במספר המוגבלים לעומת 2005. בעקבות המלחמה הורה בנק ישראל שלא להביא בחשבון את הצ'קים שלא היה להם כיסוי במשך כחודשיים, מה-12.7 עד 15.9 ובעקבותיה בוטלו המגבלות שהוטלו על 15 אלף חשבונות. לפיכך ירד מספר החשבונות המוגבלים עד סוף השנה בכ-9% לעומת השנה הקודמת ועמד על כ-161 אלף.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עומר הכהן
המזרחי. 31% מהתלונות מוצדקות
צילום: עומר הכהן
צילום: שאול גולן
בתור לפקיד. הרבה תלונות?
צילום: שאול גולן
מומלצים