שתף קטע נבחר

ארה"ב מחמירה את מבחני הבטיחות לרכב חדש

הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים הודיעה על הקשחת תקני הבטיחות, באמצעות סדרת מבחנים חדשה שתכלול גם פגיעה בעמוד. הגיע הזמן

ארצות הברית תחמיר את תקני הבטיחות למכוניות חדשות, באמצעות סדרת מבחנים חדשה - הכוללת גם ניסוי פגיעת צד בעמוד. כל זאת במטרה לשפר את רמת ההגנה שמספקות מכוניות חדשות בתאונות צד, ובנוסף למבחנים הקיימים כיום. התקנות יכנסו לתוקף בהדרגה החל בשנת הדגם 2010 (המחצית השנייה של שנת 2009), ויחייבו את כל כלי הרכב מספטמבר 2013.

 

לפי ההערכות, יצרניות הרכב יאלצו להציע כריות צד (לפלג הגוף העליון של הנהג והנוסע לידו) וכריות וילון (המגינות על ראש כל הנוסעים). זאת, במטרה לספק את רמת הבטיחות שידרש במבחנים החדשים. כיום מציעות 84% מהמכוניות החדשות כרית צד מסוג כלשהו, כך נמסר ל"אוטומוטיב ניוז" מהתאחדות יצרני הרכב.


מבחן פגיעה בעמוד מגיע לארצות הברית. בתמונה: ניסוי במעבדות Euro NCAP באירופה

 

זזים לאט

התקנות החדשות, שייכנסו לתוקף רק לקראת סוף העשור, הוצעו על-ידי הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA) כבר לפני שלוש שנים, ונדרשו להיות מוכנים על-ידי הקונגרס בשנת 2005. העיכוב הניכר בחקיקה נובע ככל הנראה מלחץ של יצרניות הרכב הגדולות, שחששו מיישום מהיר שידרוש מהן לתכנן מחדש מכוניות קיימות.

 

שרת התחבורה האמריקנית, מרי פיטרס, אמרה כי התקן החדש - לאחר שייושם במלואו בכל צי הרכב האמריקני, מה שייקח שנים ארוכות - אמור להפחית משמעותית את מספר ההרוגים מדי שנה, ולצמצם פציעות קשות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דודג' קליבר במבחן פגיעה בעמוד שבוצע באירופה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים