שתף קטע נבחר

מי ישלם על תיבת ההילוכים?

צ'מפיון מוטורס הסכימה להשתתף רק במחצית מעלות התיקון היקר במכונית מסוג אודי A4, למרות שמדובר בתקלה סדרתית שמוכרת ליצרן - "הרכב עבר את תקופת האחריות המורחבת"

דוד אלסטר, בעליה של אודי ‭A4‬ מודל ‭,2002‬ נהנה ממנה עד לחודש מאי השנה: לאחר שצברה 72 אלף קילומטרים, קרסה תיבת ההילוכים הרציפה שלה, המולטיטרוניק. מחיר תיבה חדשה: 35 אלף שקל.

 

אלסטר הופתע. הרכב אמנם אינו חדש, אבל בכל זאת מדובר במותג יוקרתי, וברכב שלא צבר מספר קילומטרים רב במיוחד וטופל כל חייו בזמן ובמוסך מורשה. לאחר שהחל לחקור, גילה שבעיות בתיבה הזו תועדו גם באירופה‭".‬מוכרים שם מקרים בהם התיבה קרסה כבר אחרי 60־70 אלף ק"מ, והיצרן מימן את התיקונים במלואם או ברובם", הסביר.

 

בעצת המוסך בו הוא מטפל, פנה אלסטר לצ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, בבקשה שתיקח אחריות על התיקון. צ'מפיון סירבה, אך הבטיחה בכתב "לעמוד לרשותי במידת הצורך‭,"‬ כותב לנו אלסטר, המעיד על עצמו שהוא מהנדס מכונות במקצועו. "תקלה יכולה להתרחש, אבל חברה טובה מקבלת על עצמה את האחריות לתקלה. לא סביר שאורך החיים של תיבת הילוכים במכונית איכותית יהיה 72 אלף ק"מ בלבד", הוא מבהיר.

 

תגובת היבואנית

מצ'מפיון נמסר בתגובה כי אלסטר קיבל את מכוניתו ב־16 לאוגוסט ‭,2001‬ עם האחריות המקובלת דאז, שנה אחת. "יש לזכור שרכבו של הלקוח נמסר לפני יותר מחמש שנים, ונמצא כיום הרבה מעבר לתקופת האחריות", מסר היבואן והוסיף: "במקרים של תקלות חריגות ועל־פי שיקול דעת, מזמן היצרן את הרכב לבדיקה ו-או לתיקון תקלות על חשבונו. במקרה זה העניק היצרן אחריות מורחבת, אך לצערנו הרכב עבר גם את תקופת האחריות המורחבת".

 

בכל זאת הציעה צ'מפיון לאלסטר בהתחלה הנחה בגובה ‭18%‬ מעלות התיקון, כמחווה של רצון טוב. לאחר התערבות "ידיעות אחרונות" היא הסכימה לשאת ב-‭50%‬ ממחיר תיבת ההילוכים. זה יפה, אבל עדיין לא מספיק: מכיוון שצ'מפיון אינה מכחישה את טענת הלקוח לתקלת יצרן סדרתית בתיבה, הגבלת האחריות אינה במקום.

 

לא הלקוח הוא שצריך לסבול בגלל המוצר הפגום.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ומה עושים כשהתיבה קורסת?
ומה עושים כשהתיבה קורסת?
מומלצים