שתף קטע נבחר

יש כבוד: סוזוקי תתחרה בפולקסווגן

יצרנית הרכב היפנית, המתמחה במכוניות קטנות ורכבי שטח קומפקטיים, עושה צעד ראשון בדרך לחשיפת משפחתית גדולה שתתחרה בפולקסווגן פאסאט ופורד מונדיאו. תנו כבוד לקיזאשי - שם זמני

לא בכל יום נכנסת יצרנית רכב לקטגוריה חדשה. ולא בכל יום מעזה יצרנית מכוניות קטנות כמו סוזוקי היפנית, להתגרות באריות הרכב האירופים, ובמגרשם הביתי. אבל זה בדיוק מה שעשתה סוזוקי בתערוכת פרנקפורט עם הקיזאשי (Kizashi) - מכונית תצוגה חדשה ומעניינת.

 

  • תערוכת פרנקפורט: הסיקור המלא 


סוזוקי נגד פולקסווגן? תאמינו או לא, אבל זו היומרה (תצלום: רועי צוקרמן)

 

הקיזאשי היא רמז ראשון למשפחתית גדולה מבית סוזוקי, יצרנית שעד עתה התמקדה בעיקר בקטנות ורכבי שטח קומפקטיים, ורק לאחר הפרידה מג'נרל מוטורס, החליטה שגם היא יכולה. צריך לזכור שמדובר בהימור לא קטן - סגמט D, כפי שהוא מכונה באירופה, הוא מקום תחרותי מאוד, עם שחקניות דוגמת סיטרואן C5, פיז'ו 407, פולקסווגן פאסאט, פורד מונדיאו ורנו לגונה. ועוד לא הזכרנו את היפנים עם הונדה אקורד וטויוטה אוונסיס, מאזדה 6 ואפילו יונדאי סונטה הקוריאנית. אז מה לסוזוקי יש לחפש שם?

 

בעיקר כבוד

זו מילת המפתח. בסוזוקי החליטו שהגיע הזמן שהמותג יתקשר גם עם מוצרים יוקרתיים יחסית, כאלה שגורמים ללקוחות להרגיש מכובדים. ואחרי שביססו עצמם עם הסוויפט - ממצטיינות העיצוב בקרב הקטנות - החליטו היפנים שצריך לשדרג הלאה.

 

ומה הם יוכלו להציע בקטגוריה הצפופה, שעדיין אין בה? אנשי סוזוקי מסבירים לי בחיוך רחב כי המשפחתית הגדולה שלהם תהיה בעלת עיצוב מלהיב, אך בעלת תג-מחיר תחרותי. לדבריהם, עד עתה דרשו מכוניות בקבוצה זו לבחור אחד - או עיצוב מעניין, או מחיר תחרותי. "לנו יהיה גם וגם", הם מבטיחים. "זו מכונית שתביא לנו וללקוחות שלנו כבוד, בלי תג-מחיר מוגזם".

 

ממכונית התצוגה, אגב, קצת קשה לדעת עד כמה הם אכן מתכוונים לכך. היא ללא ספק מרשימה, אך אין ספק שבדרך לייצור סדרתי תיאלץ לעבור שינויים מרחיקי לכת. המראה המעניים כאן בתערוכה, יהיה חייב להפוך להרבה יותר שימושי ומקובל.

 

אגב, מידות המכונית חריגות בנוף המשפחתיות הגדולות: עם ממד אורך של 465 ס"מ, היא לא ממש משפחתית גדולה, אך בסיס גלגלים של 285 ס"מ דווקא ארוך מאד, והיחס ביניהם בפירוש חריג. סוזוקי מסבירים כי סרחי העודף הקצרים והחלק האחורי הקטום, הן פועל יוצא של עיצוב דינמי. ממד הרוחב עומד על 195 ס"מ, שוב בלתי סדרתי בעליל, בדיוק כמו הגובה - 140 ס"מ בלבד. מידת הגלגלים מופרכת כצפוי - 255-30-21 - ותשאר בדוכן התצוגה . תאמינו לנו, זה רק לטובתכם.

 

עוד נמסר מסוזוקי כי מכונית התצוגה מצוידת במנוע 2.2 ליטר, טורבו-דיזל, ובתיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית. בשני המקרים מדובר ברמז עבה לכוונות שיווק באירופה, האוהבת את מנועיה כשהם צורכים סולר. לקיזאשי גם הנעה כפולה, אך סביר יותר שמכונית סדרתית תציע קודם לכן הנעה קדמית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוזוקי קיזאשי: מהממת
צילום: רועי צוקרמן
ושימו לב לפרטים
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים