שתף קטע נבחר

משטרת סקוטלנד: קולין מקריי נהרג

סוכנויות הידיעות מדווחות כי קולין מקריי, אלוף העולם לשעבר במירוצי ראלי ואחת הדמויות הבולטות בספורט המוטורי של העשורים האחרונים, מצא את מותו בתאונת מסוק, יחד עם אחד מבניו וזוג נוסף

אלוף העולם לשעבר בראלי, קולין מקריי, נהרג אתמול (שבת) בהתרסקות מסוקו הפרטי ליד ביתו שבסקוטלנד. כך מדווחות סוכנויות הידיעות. הידיעה על ההתרסקות התקבלה אמנם כבר אתמול בשעות אחר הצהריים, אולם עד עתה טרם זוהו רשמית גופותיהם של ארבעת הנוסעים במסוק. על-פי דיווחים, בנו בן החמש של מקריי היה עמו במסוק בעת ההתרסקות, יחד עם זוג נוסף.

קולין מקריי, ליד המסוק בו כנראה נהרג (צילום ארכיון: איי פי)

 

  • מכונית הספורט שתכנן קולין מקריי
 

 

מקריי הסקוטי, 39, זכה באליפות העולם בראלי (WRC) בשנת 1995. במהלך הקריירה הארוכה שלו, השתתף מקריי ב-146 מירוצים בסבב ה-WRC וזכה ב-25 מירוצים. עם השנים, הפך מקריי לאחד הנהגים הנערצים ביותר בעולם הספורט המוטורי, וזאת בעיקר הודות לנכונותו לדחוף את עצמו ואת המכונית שלו עד למגבלות, ולעתים מעבר להן. הפופולריות שצבר הובילה לכך שכיכב בסדרת משחקי מחשב מצליחה.

 

אופנוען בגיל 7, אלוף עולם בגיל 27

מקריי, בנו של אלוף בריטניה בראלי חמש פעמים, ג'ימי מקריי, נולד בשנת 1968 והחל את קריירת המירוצים שלו על אופנועים, כבר בגיל שבע. בשנת 1985, השתתף במירוץ הראלי הראשון שלו, במסגרת אליפות מקומית בסקוטלנד, ובעונת 1987 השתתף במירוץ יחיד בסבב אליפות העולם בראלי.

 

את הנסיקה הגדולה בקריירה החל מקריי בשנת 1991, כאשר הצטרף לשורות קבוצת הראלי פרודרייב-סובארו. בשנים 1991 ו-1992, כשהוא נוהג בסובארו לגאסי, זכה מקריי באליפות בריטניה בראלי, ובשנת 1993 הוא ניצח לראשונה במירוץ בסבב ה-WRC, בראלי ניו-זילנד.

בשלהי הקריירה השתתף מקריי במירוץ הסיבולת "דקאר" (צילום: איי אף פי)

 

בשנת 1995, עשה מקריי היסטוריה כפולה, כשהיה לאלוף העולם הצעיר ביותר ולבריטי הראשון שזוכה באליפות הראלי. בשנים 1996 ו-1997 מקריי זכה במקום השני באליפות, ובשנת 1998 סיים במקום השלישי. סובארו זכתה בעזרתו של הסקוטי שלוש פעמים באליפות היצרניות, בשנים 1997-1995. אגב, על שנים אלה - ועל מפגני הנהיגה המלהיבים של מקריי - מבוססת הילת הראלי שאופפת את סובארו עד היום.

 

בשנת 1999 נטש מקריי את סובארו ועבר לקבוצת פורד, וב-2001 זכה פעם נוספת במקום השני באליפות. בעונת 2002 עשה עוד היסטוריה כששבר את שיא הניצחונות באליפות הראלי: 25. מאז נשבר השיא על-ידי קרלוס סיינז,  

ולאחר מכן על-ידי סבסטיאן לואב.

 

ב-2003 הגיע האלוף הסקוטי לקבוצת סיטרואן, אולם לאחר שסיים את העונה ללא ניצחונות, ויתרה הקבוצה הצרפתית על שירותיו. מקריי חזר באופן זמני לאליפות הראלי בשנת 2005, כאשר נהג עבור קבוצת סקודה בשני מירוצים. בעונת 2006, לאחר שאלוף העולם סבסטיאן לואב שבר את ידו, נקרא מקריי למלא את מקומו. אולם, עקב בעיות הסתגלות לסיטרואן קסארה, הנהג הסקוטי השתתף במירוץ אחד בלבד - ראלי טורקיה. בדיעבד, התברר שהראלי הטורקי היה המירוץ האחרון של מקריי באליפות העולם בראלי.

 

הפרישה מאליפות העולם בראלי לא קטעה כמובן את קריירת המירוצים של מקריי. בשנים 2004 ו-2005 השתתף בראלי דקאר בשורות קבוצת ניסאן, ובשנת 2005 חבר לקבוצת פרודרייב-פרארי במירוץ 24 השעות של לה-מאן.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קולין מקריי, בימיו עם סיטרואן בראלי
קולין מקריי, בימיו עם סיטרואן בראלי
מקריי בראלי שוודיה, עם פורד
מקריי בראלי שוודיה, עם פורד
ובראלי אוסטרליה עם סיטרואן
ובראלי אוסטרליה עם סיטרואן
צילום: איי פי
הדקאר, ניסאן ומקריי
הדקאר, ניסאן ומקריי
צילום: איי פי
מומלצים