שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

פיאט פונטו אבארט SS - עקרב קטלני

האבארט הרגילה לא מספיק אגרסיבית לטעמכם? בפיאט החליטו לחשוף גרסה עצבנית עוד יותר - SS. ויהיו לה לא פחות מ-180 כ"ס

עם עיצוב כה אגרסיבי, קשה להחליט אם הגרנדה פונטו אבארט SS יותר מפחידה, או יותר מאיימת. מה שבטוח, אם אכן תיוצר - והסיכויים לכך גבוהים - מעטים יהיו נועזים מספיק בכדי להישאר בנתיב השמאלי כשהיא מתקרבת במהירות במראה המרכזית. וזה גם ככל הנראה מה שיקרה, עם מנוע מוגדש שמספק לא פחות מ-180 כ"ס, בין 25 ל-30 כ"ס יותר מהגרנדה פונטו אבארט הרגילה.

 

  • תערוכת פרנקפורט: הסיקור המלא


פיאט גרנדה פונטו אבארט SS (סופר-ספורט). צניעות - לא הצד החזק שלה

 

את הגרסה החדשה, שמוגדרת בינתיים כ"אב-טיפוס", הציגו אנשי מותג אבארט המתחדש כשהיא שוכנת מימין לדוכן פיאט, ומול אלפא רומיאו ופרארי. מיקום לא רע, חייבים להודות. היא מכונה "סופר-ספורט", ומצוידת בין היתר בפגוש קדמי ענק על גבול ההגזמה, ניפוחי מרכב תיאטרליים וספויילר אחורי. יש כמובן תג "אבארט" בצדי המרכב לזיהוי קל, חישוקים קלים עם 12 חישורים ואפילו דגל איטליה בחרטום - למי שפטריוטיזם עושה לו את זה.

 

ה-SS היא למעשה גרסה מחוזקת לאבארט הרגילה (155-150 כ"ס, תלוי אוקטן). לפי כל ההערכות, היא תגיע לייצור - ככל הנראה במהדורה מיוחדת או בהזמנה - כבר בשנה הבאה. אז כדאי שתתחילו לתרגל חזרה לנתיב הימני.


העיצוב לא לבעלי לב חלש (צילומים: רועי צוקרמן)

 

ולמי שרוצה משהו זול יותר, נספר כי בעוד כחודש תציג פיאט גם גרסת אבארט ל-500 החדשה, שתצויד אף היא במנוע 1.4 ליטר מוגדש טורבו. עדיין לא ידוע מה יהיה ההספק המרבי, אך כשמנוע זה מוצע בפיאט עם החל מ-120 כ"ס (בלינאה למשל), קל לנחש מה הכיוון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תג האבארט בצד המרכב - סימן היכר
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים